Μειοδότρια η «Ακτωρ» στο έργο Παλαιοφαρσάλου – Καλαμπάκας

Μειοδότρια η «Ακτωρ» στο έργο Παλαιοφαρσάλου – Καλαμπάκας

1' 36" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Προσωρινή μειοδότρια αναμένεται να αναδειχθεί σε ακόμα έναν διαγωνισμό σιδηροδρομικού έργου η «Ακτωρ» του ομίλου «Ελλάκτωρ», καθώς, σύμφωνα με πηγές της εισηγμένης, προσέφερε την υψηλότερη έκπτωση με 46,04%, στο πλαίσιο του διαγωνισμού για την εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα, μήκους 81,4 χιλιομέτρων. Πρόκειται για έργο προϋπολογισμού 54,16 εκατ. ευρώ, το οποίο, εφόσον δεν υπάρξουν απρόοπτα, πρόκειται να ξεκινήσει το 2019 και να ολοκληρωθεί το 2022. Μάλιστα, συνοδεύεται και από περίοδο συντήρησης, διάρκειας 66 μηνών.

Την αμέσως καλύτερη προσφορά προσέφερε η ΤΕΡΝΑ με 37,75%, τρίτη ήταν η κοινοπραξία των Alstom-Σιδηροδρομικά Εργα με 37,02% και ακολούθησε η κοινοπραξία Intrakat-Colas Rail Italia Spa και Intracom με 26,33%. Πάντως, θα πρέπει να σημειωθεί ότι, πλέον, οι προσφορές που υποβάλλει η «Ακτωρ» στους δημόσιους διαγωνισμούς επιτρέπουν την επίτευξη κερδοφορίας και δεν γίνονται αποκλειστικά και μόνο με γνώμονα την ανάληψη του έργου, ανεξάρτητα από το αν τελικά αυτό επιφέρει ζημία στον όμιλο ή όχι. Πρόκειται δηλαδή για εφαρμογή του δόγματος που ευαγγελίζονταν οι αδελφοί Καλλιτσάντση πριν αναλάβουν κι επίσημα τα ηνία του κατασκευαστικού ομίλου τον περασμένο Ιούλιο.

Στον τομέα των σιδηροδρομικών έργων, η «Ακτωρ» υλοποιεί αυτήν την περίοδο (στην Ελλάδα και στο εξωτερικό) έργα αξίας 1 δισ. ευρώ. Μεταξύ άλλων, η ελληνική εταιρεία συμμετέχει, ως επικεφαλής κοινοπραξίας, στην κατασκευή της νέας γραμμής υψηλών ταχυτήτων που συνδέει το ΣΚΑ (Σιδηροδρομικό Κέντρο Αθηνών) με το Κιάτο και διέρχεται από τους νέους σταθμούς που έχουν ήδη κατασκευαστεί. Επίσης, κατασκευάζει και τη νέα σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων Λιανοκλάδι – Δομοκός, ένα έργο αξίας 415 εκατ. ευρώ, που αφορά τη δημιουργία της υποδομής για τη νέα σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων.

Αντίστοιχα, διεκδικεί, μεταξύ άλλων, σημαντικά σιδηροδρομικά έργα στα Βαλκάνια, όπως ο εκσυγχρονισμός του τμήματος Ελίν Πελίν – Κόστενετς, στη γειτονική Βουλγαρία, προϋπολογισμού 275 εκατ. ευρώ. Αντίστοιχα, στη Ρουμανία, σε κοινοπραξία με τις Alstom και Arcada (η συμμετοχή της «Ακτωρ» ανέρχεται σε 30%), η εισηγμένη διεκδικεί σιδηροδρομικό έργο συνολικού προϋπολογισμού 550 εκατ. ευρώ. Το έργο αφορά την ανακατασκευή του τμήματος Μπρασόφ – Ζιμέρια.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή