Νέες ταινίες: Αρμστρονγκ στο φεγγάρι και χαμός στη γη

Νέες ταινίες: Αρμστρονγκ στο φεγγάρι και χαμός στη γη

5' 9" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ο πρώτος άνθρωπος ***½

ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ (2018)

Σκηνοθεσία: Ντάμιεν Σαζέλ

Ερμηνείες:  Ράιαν Γκόσλινγκ, Κλερ Φόι, Τζέισον Κλαρκ

Ο βραβευμένος με Οσκαρ Ντάμιεν Σαζέλ –των «La, La, Land» και «Whi-plash»– αναλαμβάνει εδώ μια πολύ διαφορετική αποστολή, μεταφέροντας τη βιογραφία του Νιλ Αρμστρονγκ στην οθόνη. Η ταινία του εστιάζει στην περίοδο 1961-1969, οπότε εκείνος εισάγεται στα προγράμματα της NASA και φτάνει τελικά να γίνει ο πρώτος άνθρωπος που περπατά στη Σελήνη. Ο Ράιαν Γκόσλινγκ, με το γνωστό «απαθές» ερμηνευτικό στυλ του, υποδύεται άρτια τον χαρακτηριστικά εσωστρεφή Αρμστρονγκ, ο οποίος βλέπει στο μεσοδιάστημα φίλους και συναδέλφους να θυσιάζονται στον βωμό του «σκοπού», αλλά και την τρίχρονη κόρη του να πεθαίνει από καρκίνο.

Ο Σαζέλ κάνει το ταξίδι αυτό μέχρι τη δόξα και την τελική ανάταση εξαιρετικά σωματικό. Την πρώτη φορά που ο Αρμστρονγκ και οι υπόλοιποι αστροναύτες τεστάρονται σε συνθήκες περιδίνησης, ο θεατής σχεδόν… ζαλίζεται μαζί τους. Στην ίδια την πτήση, οι κραδασμοί και ο ίλιγγος ανιχνεύουν με ζήλο τα όρια του ρεαλισμού, ενώ η κάμερα παραμένει καρφωμένη στα πρόσωπα των πρωταγωνιστών, θυμίζοντας ανάλογες σκηνές από το «Gravity» του Αλφόνσο Κουαρόν. Ταυτόχρονα, η δραματική ένταση χτίζεται μέσα από όσα συμβαίνουν γύρω από τον πρωταγωνιστή. Ο ανελέητος ανταγωνισμός μεταξύ των δύο υπερδυνάμεων της εποχής για την κατάκτηση του Διαστήματος αφήνει πίσω του κανονικά πτώματα.

Από την άλλη, η μεγαλύτερη τεχνική αρετή του φιλμ είναι η διαχείριση του ήχου. Η σιωπή του Διαστήματος, ο βρυχηθμός των γιγάντιων πυραύλων, η μουσική που συνοδεύει τα πιο έντονα κομμάτια· είναι όλα εκεί στις κατάλληλες αναλογίες και με υποδειγματικά περάσματα μεταξύ τους. Το μόνο τελικά ψεγάδι της ταινίας του Σαζέλ είναι πως δεν τολμά να προχωρήσει παρακάτω. Προφανώς ένα «Whiplash» πάνω στην προσωπικότητα του Αρμστρονγκ θα ήταν πολύ ενδιαφέρον, ωστόσο το θέμα εδώ είναι υπερβολικά χολιγουντιανό για τέτοιες προσεγγίσεις.

Δύσκολες ώρες στο Ελ Ροαγιάλ **½

ΘΡΙΛΕΡ (2018)

Σκηνοθεσία: Ντρου Γκοντάρ

Ερμηνείες: Τζεφ Μπρίτζες, Ντακότα Τζόνσον, Κρις Χέμσγουρθ

Ο δημιουργός του απολαυστικού «Cabin in the Woods», Ντρου Γκοντάρ, βάζει εδώ τον μανδύα του Ταραντίνο, φτιάχνοντας ένα θρίλερ χαρακτήρων, υψηλότατης αισθητικής αλλά υπερβολικά αργών –και αλλόκοτων– ρυθμών. Ακριβώς στα σύνορα της Καλιφόρνιας με τη Νεβάδα βρίσκεται το Ελ Ροαγιάλ, ένα πολυτελές ξενοδοχείο-καζίνο, το οποίο όμως, κάπου στα τέλη της δεκαετίας του 1960, είναι πια υπό διάλυση. Εκεί καταφθάνουν πέντε διαφορετικοί, αλλά εξίσου μυστηριώδεις πελάτες. Στη νύχτα που θα ακολουθήσει, εκείνοι, μαζί με τον νεαρό υπάλληλο κι έναν απρόσκλητο επισκέπτη, θα συγκρουστούν, σε ένα σκηνικό που βαδίζει όλο και πιο πολύ προς την παράνοια. O Γκοντάρ, που υπογράφει και το σενάριο, δημιουργεί ενδιαφέροντες χαρακτήρες και σκηνοθετεί μερικές εξαιρετικά καλοστημένες σκηνές, όμως η διάρκεια των δυόμισι ωρών τον προδίδει. Ειδικά όταν ο αρχικός θαυμασμός για τα εντυπωσιακά σκηνικά και την προσοχή στη λεπτομέρεια κάποια στιγμή εξαντλείται. Κάπως έτσι βέβαια προλαβαίνει να χωρέσει στην ταινία του τη φρίκη του Βιετνάμ, τις στρεβλώσεις του χίπικου κινήματος, αλλά και ένα πολύ σύγχρονο αντιρατσιστικό μήνυμα μέσω της μουσικού Σίνθια Ερίβο, η οποία επίσης πρωταγωνιστεί. Γενικώς το τελευταίο κομμάτι του φιλμ είναι εξαιρετικό, με τον Κρις Χέμσγουορθ να εμφανίζεται ως παλαβός, ημίγυμνος χίπης για να τα τινάξει όλα στον αέρα και τον Τζεφ Μπρίτζες να δίνει ένα από τα γνωστά του ρεσιτάλ. Μέχρι να φθάσουμε εκεί ωστόσο, οι στροφές και οι αντι-κλιμακώσεις είναι τόσο πολλές που μένεις να αναρωτιέσαι αν άξιζε τον κόπο.

Κτήνος **½

Σκηνοθεσία: Μάικλ Πιρς

Ερμηνείες: Τζόνι Φλιν, Τζέσι Μπάκλι, Τζέραλντιν Τζέιμς

Στα ίχνη του τέρατος

Υποσχόμενο σκηνοθετικό ντεμπούτο από τον Μάικλ Πιρς, ο οποίος επιλέγει ένα κλασικό θρίλερ με ηθικές προεκτάσεις. Σε μια κλειστή νησιωτική κοινότητα της Βρετανίας, η Μολ γνωρίζει τυχαία και ερωτεύεται τον μυστηριώδη Πασκάλ. Χρόνια καταπιεσμένη από την αριστοκρατική οικογένειά της, η κοπέλα θα βρει συναρπαστική διαφυγή στον κάπως τραχύ αλλά ευθύ τρόπο του φίλου της. Οταν εκείνος βρίσκεται ύποπτος για μια σειρά βίαιων φόνων νεαρών κοριτσιών, σπεύδει να τον υπερασπιστεί. Ο Πιρς δημιουργεί αποτελεσματικά τις κατάλληλες φορτίσεις, ενώ δομεί σωματικά τη σχέση των πρωταγωνιστών του. Οι ανατροπές ωστόσο είναι αρκετά προβλέψιμες και το δραματικό κεφάλαιο εξαντλείται αρκετά πριν από το τέλος.

Το τρίτο έγκλημα ***

Σκηνοθεσία: Χιροκάζου Κόρε-Εντα

Ερμηνείες: Μασαχούρου Φουκουγιάμα, Κότζι Γιακούσο, Μικάκο Ιτσικάβα

Ντοστογιέφσκι α λα ιαπωνικά

Το δικαστικό δράμα του Χιροκάζου Κόρε-Εντα (Χρυσός Φοίνικας φέτος, με το «Shoplifters»), μένει αρκετά εκτός αίθουσας, εξερευνώντας την ηθική διάσταση των πρωταγωνιστών του. Ο διακεκριμένος δικηγόρος, Σιγκεμόρι, αναλαμβάνει να υπερασπιστεί έναν άνδρα, ο οποίος έχει ομολογήσει τον φόνο του αφεντικού του και βαδίζει ολοταχώς για τη θανατική ποινή. Σύντομα, ωστόσο, η υπόθεση θα πάρει νέα μονοπάτια, καθώς νέα στοιχεία έρχονται στο φως. Ο Ιάπωνας δημιουργός αντιστρέφει τους όρους, πυκνώνοντας το μυστήριο όσο η ταινία προχωρά. «Το έγκλημα και τιμωρία» συναντά την ιαπωνική ιδιοσυγκρασία, σε ένα λεπτομερές δράμα, το οποίο απαιτεί τη διαρκή συγκέντρωση του θεατή.

Loro ***½

Σκηνοθεσία: Πάολο Σορεντίνο

Ερμηνείες: Τόνι Σερβίλο, Ελενα-Σοφία Ρίτσι, Ρικάρντο Σκαμάρτσιο

Ο ανοικονόμητος «καβαλιέρε»

Ο σπουδαιότερος σύγχρονος Ιταλός σκηνοθέτης, Πάολο Σορεντίνο, αναλαμβάνει να μεταφέρει στην οθόνη τη φιγούρα του Σίλβιο Μπερλουσκόνι. Το φιλμ φέρνει στο προσκήνιο την περίοδο 2006-2010, οπότε ο «Καβαλιέρε» διανύει την τελευταία θητεία του, αποχωρώντας εν μέσω οικονομικών και σεξουαλικών σκανδάλων. Ο Σορεντίνο συνεχίζει από εκεί που σταμάτησε με την «Τέλεια ομορφιά», εικονογραφώντας ένα σκηνικό απόλυτης παρακμής, διαφθοράς και ηδονισμού. Στο κέντρο του ο διάσημος πρωταγωνιστής (εξαιρετικός ξανά ο Τόνι Σερβίλο), ως έκλυτος Πάπας, κινεί τα νήματα, αδυνατώντας όμως πια να επιβληθεί πραγματικά ακόμα και μέσα στο ίδιο το σπίτι του. Η μεγάλη διάρκεια δεν βοηθάει ιδιαίτερα, ένα κατά τα άλλα απολαυστικό φιλμ.

Εμεις…

Είκοσι μεγάλου και 34 μικρού μήκους ελληνικές ταινίες φιλοξενεί στο φετινό πρόγραμμά του το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, όπως γνωστοποίησαν χθες οι διοργανωτές του. Κάπως έτσι θα δούμε σε επίσημη πρώτη 12 ταινίες, νέων αλλά και γνωστών από τα παλιά Ελλήνων σκηνοθετών. Θα υπάρχουν τρία ακόμα φιλμ στην ενότητα «Ξεπερνώντας τα σύνορα», ενώ στη «Δεύτερη ματιά» θα έχουμε την ευκαιρία να ξαναδούμε πέντε ήδη επιτυχημένες ταινίες της πρόσφατης παραγωγής. Οσο για τις μικρού μήκους, εκεί προφανώς την τιμητική τους έχουν οι βραβευμένες του Φεστιβάλ Δράμας.

…και οι αλλοι

Στα 140 εκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως έχουν φθάσει οι εισπράξεις του φιλμ «Ενα αστέρι γεννιέται» και οι χολιγουντιανοί παράγοντες τρίβουν τα χέρια τους. Και αυτό διότι φαίνεται πως η χρυσή «συνταγή», την οποία η ταινία του Μπράντλεϊ Κούπερ εκτελεί σχεδόν απαρέγκλιτα, αποδίδει ακόμα καρπούς και επομένως έχει λόγο ύπαρξης. Οχι τυχαία, στις πρώτες στοιχηματικές αποδόσεις που κυκλοφόρησαν αυτή την εβδομάδα σχετικά με τα επερχόμενα Οσκαρ, η ταινία έρχεται πρώτη, ακολουθούμενη από τον «Πρώτο άνθρωπο».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή