ΚΟΣΜΟΣ

Μπάνκσι: Επρεπε να κοπεί ολόκληρος ο πίνακας

Ο πίνακας «Το κορίτσι με το κόκκινο μπαλόνι» του Μπάνκσι σχίστηκε αμέσως μετά την πώλησή του σε δημοπρασία του Οίκου Sotheby’s.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

To μερικό σχίσιμο ενός έργου του διάσημου ζωγράφου Μπάνκσι δεν εξελίχθηκε ακριβώς όπως είχε προγραμματιστεί, όπως επιβεβαίωσε ο ίδιος ο καλλιτέχνης.

Το έργο, που τιτλοφορείται «Το κορίτσι με το κόκκινο μπαλόνι», του Μπάνκσι σχίστηκε μόνο του μόλις πωλήθηκε έναντι 860.000 λιρών σε δημοπρασία του Οίκου Sotheby’s την περασμένη εβδομάδα. Τώρα ο Μπάνκσι ανέβασε βίντεο στο Διαδίκτυο, το οποίο υποδεικνύει ότι έπρεπε να σκιστεί καθ’ ολοκληρίαν ο πίνακας και όχι μόνο τα δύο τρίτα αυτού.

Ενα βιντεοκλίπ του σχισίματος ολόκληρου του καμβά συμπεριλαμβάνεται στο βίντεο με τη λεζάντα «Στις πρόβες, όλα πήγαν καλά κάθε φορά». Το βίντεο δείχνει την κορνίζα μαζί με τη συσκευή σχισίματος να συναρμολογείται μέσα στο ατελιέ του Μπάνκσι. Επίσης, το βίντεο περιλαμβάνει στιγμές από τη δημοπρασία, όπως εξάλλου και τη στιγμή που πατιέται το κουμπί προκειμένου να τεθεί σε λειτουργία η διαδικασία του σχισίματος.

Ο Αλεξ Μπράνζικ, επικεφαλής του τμήματος Σύγχρονης Τέχνης στην Ευρώπη, του οίκου δημοπρασιών Sotheby’s, τόνισε ότι ο δημοπρατικός οίκος δεν είχε ιδέα για το τι επρόκειτο να συμβεί στον πίνακα.

Η κορνίζα

Ο λόγος που το προσωπικό του δημοπρατικού οίκου δεν εντόπισε τη συσκευή σχισίματος είναι ότι τους είχαν πει ότι η κορνίζα αποτελούσε σημαντικό στοιχείο του έργου. Μιλώντας στο έντυπο The Art Newspaper, ο Μπράνζικ εξήγησε ότι ο καλλιτέχνης τον είχε ενημερώσει ότι η κορνίζα διαδραμάτιζε κομβικό ρόλο στο καλλιτεχνικό έργο «και πράγματι έτσι ήταν τα πράγματα, μόνο που δεν ήταν κατά τον τρόπο που νομίζαμε». Επίσης, τόνισε ότι και ένας συντηρητής που δεν ανήκε στον προσωπικό του οίκου δημοπρασιών Sotheby’s ήρθε και μελέτησε το καλλιτεχνικό έργο.

Οταν ρωτήθηκε πώς είναι δυνατόν ο συντηρητής να μην παρατηρήσει το διπλό πάχος της κορνίζας, μέσα στην οποία κρυβόταν η μηχανή του σχισίματος, ο Μπράνζικ απάντησε: «Αντιμετωπίζεις αυτό που βλέπεις και το έργο έμοιαζε περισσότερο με γλυπτό. Οταν ενημερώνεσαι ότι η κορνίζα αποτελεί κομβικής σημασίας μέρος ενός καλλιτεχνήματος, δεν μπορείς να την αποσυναρμολογήσεις».

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ