«Αριστοφτάνει» στην Επίδαυρο και… απολογισμός

«Αριστοφτάνει» στην Επίδαυρο και… απολογισμός

2' 4" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με την αίσθηση του «κατεπείγοντος» παρουσιάστηκε το πρόγραμμα της Επιδαύρου 2019 από το Φεστιβάλ Αθηνών, νωρίτερα από κάθε άλλη φορά, χωρίς «τις ευκολίες» του Αριστοφάνη, που, όπως είπε ο καλλιτεχνικός διευθυντής Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος «στοχεύουν κατά πρώτο λόγο στο ταμείο και στην περιοδεία» ή, όπως το έθεσε ο διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου Στάθης Λιβαθινός, «Αριστοφτάνει». Για πρώτη φορά η Κομεντί Φρανσέζ θα κατέβει στην Επίδαυρο με την παράσταση «Ηλέκτρα / Ορέστης» σε σκηνοθεσία Ιβο βαν Χόβε, ένα «κενό» που διορθώνεται, όπως είπε ο διευθυντής του θεατρικού οργανισμού, Ερίκ Ριφ. Η βραβευμένη ηθοποιός Κάθριν Χάντερ θα πρωταγωνιστήσει στον «Προμηθέα Δεσμώτη», σε σκηνοθεσία Σταύρου Τσακίρη, ενώ ο φημισμένος Μπομπ Γουίλσον θα σκηνοθετήσει «Οιδίποδα» με τη συμμετοχή της Λυδίας Κονιόρδου χωρίς υπουργικά «βαρίδια» αυτή τη φορά.

Τρεις σκηνοθέτιδες, η Ιώ Βουλγαράκη, η Λίλλυ Μελεμέ και η Γεωργία Μαυραγάνη, θα υπογράψουν τα τρία μέρη της «Ορέστειας» σε μια ενιαία παράσταση από το Εθνικό Θέατρο, το οποίο μαζί με τον Θεατρικό Οργανισμό Κύπρου θα παρουσιάσει επίσης τις «Ικέτιδες» σε σκηνοθεσία Στ. Λιβαθινού. Ο Γιάννης Καλαβριανός θα σκηνοθετήσει την «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» για το ΚΘΒΕ, ο Δημήτρης Καραντζάς τις «Νεφέλες», το μοναδικό αριστοφανικό έργο για φέτος, ενώ ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης τον «Οιδίποδα Τύραννο».

Η «μικρή» Λυρική, η εναλλακτική σκηνή της ΕΛΣ, θα παρουσιάσει τρία έργα (Ι. Ξενάκη, Γ. Χρήστου, Γ. Κουμεντάκη) στη Μικρή Επίδαυρο, η οποία εμφανίζει και φέτος ένα ενδιαφέρον προφίλ. Στο πρόγραμμα περιλαμβάνονται προβολές, η «Θεογονία» του Ησίοδου από τη Σοφία Πάσχου, το «KAOS» από τη χορευτική ομάδα Griffon, το «Δάφνις + Χλόη» από τον Δημήτρη Μπογδάνο, η «Φαίδρα» του Ρακίνα από την Εφη Θεοδώρου και οι «Δαναΐδες» του Ανδρέα Κάλβου από τη Νατάσα Τριανταφύλλη.

Με βάση τα στοιχεία του απολογισμού, το σύνολο των θεατών σε Επίδαυρο, Ηρώδειο και Πειραιώς 260 ανέρχεται σε περίπου 220.000, ελάχιστα αυξημένο σε σχέση με το 2017. Από τους τρεις χώρους, η Πειραιώς εμφανίζεται η πιο αδύναμη, με μόλις 24.953 θεατές. Εισπρακτικά, τα εισιτήρια του 2018 παρουσίασαν αύξηση 38% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Η θητεία του κ. Θεοδωρόπουλου ολοκληρώνεται την ερχόμενη άνοιξη και, όπως είπε, η συνέχεια είναι κάτι που εξαρτάται από αντοχές, αλλαγές και «δεν έχει να κάνει μόνο με το υπουργείο Πολιτισμού, αλλά και με το φεστιβάλ, εσωτερικά». Εσωτερικό «αγκάθι» παραμένει, σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», ο κανονισμός του οργανισμού, που διαρκώς «ολοκληρώνεται» αλλά δεν ανακοινώνεται, καθώς αφορά και το ζήτημα της πλήρωσης μόνιμων θέσεων εργασίας μέσω ΑΣΕΠ, μια διαδικασία που θεωρητικά δεν προβλέπει μοριοδότηση του υφιστάμενου προσωπικού, όπως διεκδικεί ο σύλλογος εργαζομένων, γεγονός που προκαλεί τριβές σε όλα τα επίπεδα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή