ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

Θεσσαλονίκη για πολύ σινεμά

ΑΙΜΙΛΙΟΣ ΧΑΡΜΠΗΣ

Στιγμιότυπο από το αριστουργηματικό «Κλέφτες καταστημάτων» του Ιάπωνα Χιροκάζου Κόρε-Εντα.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Το οργανωτικό πρόβλημα με τη συνέντευξη Τύπου που προηγείται του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης είναι πως όταν διεξάγεται, οι περισσότεροι δημοσιογράφοι των μεγάλων ΜΜΕ βρίσκονται ακόμη στην Αθήνα και επομένως τη χάνουν· από τη άλλη, είναι λογικό αυτή να πραγματοποιείται στην έδρα του Φεστιβάλ. Φέτος οι διοργανωτές, οι οποίοι δείχνουν γενικώς φιλικοί προς την τεχνολογία, σύνδεσαν τις δύο πόλεις πραγματοποιώντας ταυτόχρονες παρουσιάσεις, οι οποίες μάλιστα συνομιλούσαν απευθείας μεταξύ τους. Ας ελπίσουμε αυτή η ωραία πρωτοτυπία να διαχυθεί σύντομα και στις κυρίως κινηματογραφικές εκδηλώσεις. Αυτές βέβαια ξεκινούν δυναμικά την 1η Νοεμβρίου στο Ολύμπιον, όπου θα προβληθεί το αριστουργηματικό «Κλέφτες καταστημάτων», με το οποίο ο Ιάπωνας Χιροκάζου Κόρε-Εντα κατέκτησε τις φετινές Κάννες.

Οπως μας διευκρίνισε ο καλλιτεχνικός διευθυντής, Ορέστης Ανδρεαδάκης, αυτή θα είναι μία από τις συνολικά 164 ταινίες μεγάλου μήκους που θα προβληθούν, συνοδευμένες από 89 μικρού μήκους, στις 11 ημέρες του Φεστιβάλ. Το δε Διεθνές Πρόγραμμα, συνεχίζοντας τον περυσινό προσανατολισμό, επιλέγει τις 15 ταινίες του –μεταξύ των οποίων και τρεις ελληνικές– σύμφωνα με μια ξεχωριστή θεματική που φέτος προέρχεται από τον χώρο της τέχνης. Η «Caritas Romana» (Ρωμαϊκή ευσπλαχνία) είναι η εικαστική απεικόνιση της αφήγησης του Βαλέριου Μάξιμου, ο οποίος κατέγραψε το πώς μια κόρη μπαίνει στη φυλακή για να θηλάσει τον πατέρα της, που έχει καταδικαστεί σε θάνατο από ασιτία. Αυτή η παράξενη, όσο και συγκλονιστική πράξη που έχει καταγραφεί πάνω από 300 φορές στην τέχνη, ενέπνευσε τις φετινές επιλογές, υπό το πρίσμα των νεότερων θεωριών για τη θέση της γυναίκας, την παρακμή της πατριαρχίας και τους καινούργιους έμφυλους ρόλους. Ταυτόχρονα, 15 νέοι Ελληνες εικαστικοί αναλαμβάνουν να δουν ο καθένας από μία ταινία και να φιλοτεχνήσουν ένα έργο εμπνευσμένο από αυτήν.


Η χθεσινή ταυτόχρονη συνέντευξη Τύπου.

Το ελληνικό κομμάτι

Ο Γιώργος Κρασσακόπουλος, παίρνοντας τη σκυτάλη από τη Θεσσαλονίκη, μας μίλησε για το καθαρά ελληνικό κομμάτι του Φεστιβάλ, το οποίο αποτελείται από 12 ταινίες πρώτης προβολής, τρεις στην ενότητα «Ξεπερνώντας τα σύνορα» και πέντε που έχουν ήδη προβληθεί με επιτυχία στις αίθουσες. Και υπάρχουν πολλά ακόμη: στην πλατεία Αριστοτέλους θα χτυπάει και φέτος η καρδιά της εικονικής πραγματικότητας με το διαγωνιστικό του VR, οι «Ματιές στα Βαλκάνια» θα μας ξεναγήσουν στον ρουμανικό κινηματογράφο, το «Film Forward» μας συστήνει στους πρωτοπόρους, ενώ το «’Round Midnight» θα συνοδεύσει τους... ξενύχτηδες. Φυσικά και φέτος υπάρχουν οι ειδικές προβολές, όπου θα δούμε φιλμ όπως το πολυαναμενόμενο «Roma» του Αλφόνσο Κουαρόν (Χρυσός Λέοντας στη Βενετία), το «Sunset» του Λάζλο Νέμεθ και το «Dogman» του Ματέο Γκαρόνε. Τέλος, αξίζει να σημειωθεί το αφιέρωμα στο ελληνικό queer σινεμά, με σπάνιες ταινίες που εντοπίστηκαν με κόπο από τους διοργανωτές, αλλά και η δυναμική Αγορά με πρώτο πρεσβευτή της τον (γνωστό σινεφίλ) Φοίβο Δεληβοριά.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ