ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

Εικαστικά στον κόσμο

Τρόπους να επιστρέψει τα χρήματα (περίπου 20.000 δολάρια) που πήρε από τη Σαουδική Αραβία αναζητεί το Met.

Κόβουν δεσμούς με Ριάντ

Το Μητροπολιτικό Μουσείο της Νέας Υόρκης και το Μουσείο του Μπρούκλιν ανακοίνωσαν ότι δεν θα χρησιμοποιήσουν χρήματα προερχόμενα από τη Σαουδική Αραβία για καλλιτεχνικά προγράμματα με επίκεντρο τη Μέση Ανατολή, όπως γράφουν οι New York Times. Τα προγράμματα, τα οποία είχαν λάβει χρηματοδοτήσεις από ομάδες που συνδέονται με τη σαουδαραβική κυβέρνηση, αφορούν εκθέσεις και σεμινάρια στα δύο μουσεία. Το Met είχε λάβει περίπου 20.000 δολάρια, τα οποία δήλωσε πως δεν θα χρησιμοποιήσει αλλά ακόμη δεν έγινε γνωστό τι θα απογίνουν. Το Μουσείο του Μπρούκλιν δεν αποκάλυψε εάν έχει ήδη λάβει κάποια δωρεά, όμως σημείωσε ότι δεν θα χρησιμοποιήσει τέτοιους πόρους για την τρίμηνη έκθεση «Syria, Then and Now: Stories from Refugees a Century Apart» που ξεκίνησε πριν από μερικές ημέρες.

Η άβολη στιγμή της Αμερικής

Μια μεγάλη αναδρομική έκθεση διοργανώνει, για δεύτερη φορά, το ΜοΜΑ για τον Αμερικανό καλλιτέχνη Μπρους Νάουμαν. Ο 70χρονος καλλιτέχνης μετράει σχεδόν μισό αιώνα καλλιτεχνικής δημιουργίας και τα έργα του στη ρετροσπεκτίβα «Disappearing Acts», σύμφωνα με κριτικούς, αποτυπώνουν την άβολη στιγμή της σύγχρονης Αμερικής. H γλώσσα του καλλιτέχνη ποικίλλει: από ζωγραφική μέχρι νέον πινακίδες, ηχητικές εγκαταστάσεις και βίντεο, ο Νάουμαν δεν είχε ποτέ μια υπογραφή αλλά η τέχνη, όπως λέει και ο ίδιος, «είναι να κάνεις πράγματα που κανονικά δεν θα έκανες, να βάζεις τον εαυτό σου σε ανοίκειες καταστάσεις, ακολουθώντας αντιστάσεις για να καταλάβεις γιατί αντιστέκεσαι».

Η έκθεση «Disappearing Acts» διερευνά αυτό που ο καλλιτέχνης περιγράφει «παραίτηση ως μια μορφή τέχνης» και δημιουργεί στιγμιότυπα μετατόπισης, εκτροπής και αποσιώπησης. Η έκθεση παρουσιάζει τις φόρμες της απουσίας και της απώλειας που ο καλλιτέχνης διερευνά μέσα στις δεκαετίες και ακολουθεί τον Νάουμαν σε ένα ταξίδι επιστροφής στις αρχικές του ανησυχίες.

​«ΜοΜΑ, έως τον Φεβρουάριο 2019.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ