Έγιναν γνωστοί στην παγκόσμια διαφημιστική αγορά όταν το 2006 κέρδισαν τον διαγωνισμό του βρετανικού δικτύου Channel 4. Γρήγορα το πελατολόγιό τους συμπεριέλαβε εταιρείες-κολοσσούς, όπως η Google, η Coca-Cola, η Virgin και η Nestlé. Είναι  Έλληνες, ζουν και εργάζονται στο Λονδίνο και το τελευταίο μεγάλο τους ελληνικό πρότζεκτ είναι ο σχεδιασμός της νέας οπτικής ταυτότητας του ΣΚΑΪ. 

Υπάρχει μια ιστορία που συνοδεύει το δημιουργικό γραφείο ΝΟΜΙΝΤ και η οποία στον ανυποψίαστο αναγνώστη θα ακουστεί ως αστικός μύθος. Αλλά δεν είναι. Για να τη μάθουμε, πρέπει να πάμε πίσω στην αυγή του 21ου αιώνα, όταν ο Γιάννης Κωνσταντινίδης και ο Χρήστος Λεφάκης σπούδαζαν στην αρχιτεκτονική σχολή Bartlett του Λονδίνου. Λίγα χρόνια μετά, το 2006, ίδρυσαν τη NOMINT, ένα αρχιτεκτονικό γραφείο που δεν έκανε ποτέ ούτε ένα αρχιτεκτονικό πρότζεκτ! Αντίθετα, η πρώτη δουλειά της ΝΟΜΙΝΤ ήταν η συμμετοχή σε έναν διαγωνισμό του βρετανικού Channel 4 για ένα βίντεο ταυτότητας (animated ident), ένα εισαγωγικό κλιπ κινούμενων σχεδίων για το κανάλι. Ενάντια σε κάθε πρόβλεψη –και δεδομένου του μεγάλου ονόματος του πελάτη– κέρδισαν τον διαγωνισμό προσελκύοντας το ενδιαφέρον της διεθνούς διαφημιστικής αγοράς. Εκείνος ο διαγωνισμός έμελλε να σημάνει τη ληξιαρχική πράξη γέννησης της ΝΟΜΙΝΤ ως μιας πολλά υποσχόμενης εταιρείας παραγωγής διαφημιστικών animation και το τέλος των αρχιτεκτονικών ονείρων των δύο παλιών συμφοιτητών. Όμως, η συνέχεια επιφύλασσε ακόμα μεγαλύτερες εκπλήξεις.

 

 

Ένας δημιουργικός κύβος

Παραδείγματος χάριν τη συνεργασία με εταιρείες-κολοσσούς, όπως η Google σε μια σειρά πρότζεκτ (ανάμεσά τους και η παγκόσμια καμπάνια του Android το 2014), η Coca-Cola, η Virgin ή η Nestlé. Αλλά, προσοχή, οι ΝΟΜΙΝΤ δεν είναι γραφίστες· παράγουν animated video, δηλαδή διαφημιστικά βίντεο κινούμενων σχεδίων, όπως αυτά που βλέπετε τις τελευταίες εβδομάδες στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ ανάμεσα σε διαφορετικές εκπομπές. To ελληνικό γραφείο με έδρα το Λονδίνο ανέλαβε τον επανασχεδιασμό της οπτικής ταυτότητας του σταθμού, δημιουργώντας νέο λογότυπο, ένα ανανεωμένο πακέτο γραφικών και τέσσερα εισαγωγικά βίντεο, ένα για κάθε ζώνη προγράμματος. «Δουλέψαμε πολύ στενά με την εξαιρετική ομάδα marketing του ΣΚΑΪ και με τον ταλαντούχο σκηνοθέτη Τόνυ Ζαγοραίο, προκειμένου να ανταποκριθούμε στο αίτημα του σταθμού για ένα συνολικό rebranding της εικόνας του», λέει στο «Κ» η Μαριλένα Βατσέρη, γενική διευθύντρια της ΝΟΜΙΝΤ. Και συμπληρώνει: «Η μεγάλη πρόκληση ήταν να δημιουργήσουμε μια ολοκληρωμένη ταυτότητα που να ταιριάζει στον καινούργιο, πολυμορφικό, καινοτόμο, μοντέρνο και φρέσκο χαρακτήρα του ΣΚΑΪ». Η Μαριλένα Βατσέρη αναφέρεται στο γεγονός ότι ο ΣΚΑΪ τα τελευταία χρόνια δεν είναι πλέον ένας καθαρά ενημερωτικός σταθμός, αλλά έχει προσθέσει την ψυχαγωγία στο πρόγραμμά του, κάνοντάς τον ένα από τα πιο δημοφιλή κανάλια στην Ελλάδα». Κυρίαρχη θέση στη νέα εικόνα αναδείχθηκε ένα πολυμορφικό και δυναμικό δημιουργικό όχημα: ένας κύβος, ο κύβος του ΣΚΑΪ. «Ένας κύβος που μπορεί να είναι ένα αντικείμενο, ένα έργο τέχνης ή μπορεί να ξεδιπλωθεί και να γίνει ένας τόπος, ένα πέρασμα ή μια επιφάνεια. Στη στατική του μορφή είναι ένας κύβος που του λείπουν δύο εκατέρωθεν πλευρές, δημιουργώντας ένα τούνελ, ένα πέρασμα από κάτι παλιό σε κάτι καινούργιο».

 


Ενδεικτικές δουλειές του γραφείου: γραφιστικά για την Google και δείγμα από τη νέα οπτική ταυτότητα του ΣΚΑΪ.

 

Το μυστικό της επιτυχίας

Η ΝΟΜΙΝΤ παράγει κάθε είδους animated video. «Ο ρόλος μας», εξηγούν, «είναι να βρούμε τον πιο δημιουργικό τρόπο να παρουσιάσουμε αυτό που θέλει ο πελάτης, ξεκινώντας από την κεντρική ιδέα· βοηθάμε να χτιστεί το σενάριο, σκιτσάρουμε τις ιδέες μας για να δείξουμε πώς το φανταζόμαστε, προχωράμε στον σχεδιασμό της εικόνας και μετά στην παραγωγή του βίντεο. Ο μόνος τρόπος να ξεχωρίσεις είναι να φέρεις την καινοτομία στην παραγωγή σου και να σιγουρευτείς ότι ο πελάτης σου είναι ευχαριστημένος καθ’ όλη τη διάρκεια της συνεργασίας. Η επιτυχία της ΝΟΜΙΝΤ είναι ο συνδυασμός των δύο αυτών παραγόντων: εξαιρετική ποιότητα παραγωγής και πελάτες που επιστρέφουν. Εννέα στους δέκα πελάτες μας έρχονται ξανά σ’ εμάς για την επόμενη καμπάνια τους!»

Έδρα: Λονδίνο

Πέντε χρόνια μετά από εκείνο το πρώτο, αναπάντεχο βραβείο στον διαγωνισμό του Channel 4, οι επικεφαλής της ΝΟΜΙΝΤ πήραν μια όχι εύκολη απόφαση. Ήταν 2011, η κρίση είχε χτυπήσει την πόρτα της χώρας, αλλά δεν ήταν αυτός ο λόγος που τους οδήγησε στη μεταφορά της έδρας της εταιρείας από την Αθήνα στο Λονδίνο. Σήμερα δεν θα μπορούσαν να αισθάνονται περισσότερο δικαιωμένοι. 

«Η κίνηση να ανοίξουμε το γραφείο στο Λονδίνο ήταν η καλύτερη κίνηση της ΝΟΜΙΝΤ μέχρι στιγμής», εξομολογείται η Μαριλένα Βατσέρη. «Η πορεία μας στην Ελλάδα», συνεχίζει, «ήταν διαρκώς ανοδική, είχαμε μια μεγάλη εσωτερική ομάδα από παραγωγούς και δημιουργικούς, δουλεύαμε με τις καλύτερες διαφημιστικές και πελάτες, αλλά η διεθνής αγορά ήταν σίγουρα το επόμενο βήμα». Σήμερα η ΝΟΜΙΝΤ διατηρεί την ελληνική της «ψυχή», αλλά μια βόλτα στα νέα της γραφεία στο Ανατολικό Λονδίνο αποκαλύπτει τον πολυεθνικό και πολυσυλλεκτικό της χαρακτήρα: οι άνθρωποί της έχουν βρεθεί στην Αγγλία από κάθε γωνιά του πλανήτη. Εκτός από τους  Έλληνες και τους Βρετανούς, θα δεις δημιουργούς από τη Βραζιλία, τη Γαλλία, τον Καναδά, τη Συρία. «Ήρθαμε στο Λονδίνο το 2011 για να κυνηγήσουμε μεγάλους πελάτες και σημαντικές διεθνείς δουλειές, και θα έλεγα πως ύστερα από επτά χρόνια τα έχουμε καταφέρει. Το Λονδίνο είναι μια συγκλονιστικά ανταγωνιστική αγορά, με πολύ ταλαντούχους ανθρώπους και σημαντικά δημιουργικά γραφεία. Η πορεία για να φτάσουμε έως εδώ ήταν μεγάλη, και συνεχίζει να είναι, αλλά το αποτέλεσμα όλης της δουλειάς που έχουμε παραγάγει αυτά τα επτά χρόνια μάς ανταμείβει κάθε μέρα». ■

 

Περιοδικό "Κ"

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΡΧΕΙΟ