LIFESTYLE

Παγκόσμια ημέρα ζυμαρικών: Όσα πρέπει να γνωρίζετε γι' αυτά

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Τα ζυμαρικά αποτελούν ένα βασικό και αναπόσπαστο κομμάτι της «μεσογειακής διατροφής», καθώς παρέχουν στον οργανισμό άμεση ενέργεια αλλά και βιταμίνες που είναι απαραίτητες για την σωστή λειτουργία του μεταβολισμού.

Πρόκειται για μια ιδιαίτερα εύπεπτη και γρήγορη ως προς την παρασκευή της, τροφή, η οποία θεωρείται βασικό κομμάτι της μεσογειακής διατροφής. Άλλωστε η διεκδίκηση του τίτλου της γενέτειρας των ζυμαρικών αποτελεί μακροχρόνια υπόθεση με Ελλάδα και Ιταλία να κονταροχτυπιούνται, ενώ την Κίνα και τον Αραβικό κόσμο να έρχονται επίσης στις πρώτες θέσεις...

Αποτελούν μια από τις αγαπημένες γεύσεις μεγάλων και μικρών, καθώς είναι πολύ γρήγορα, εύπεπτα και εύκολα στο μαγείρεμα και, παράλληλα, μπορούν να καταναλωθούν μόνα τους ή να συνδυαστούν σχεδόν με οτιδήποτε.

Θρεπτική αξία και υγεία

• Τα ζυμαρικά είναι μία τροφή πλούσια σε σύνθετους υδατάνθρακες. Οι σύνθετοι υδατάνθρακες ή αλλιώς σάκχαρα αργής καύσης διασπώνται και αφομοιώνονται σιγά και σταδιακά σε αντίθεση με τους απλούς υδατάνθρακες που αφομοιώνονται γρήγορα και αυξάνουν το σάκχαρο απότομα. Αυτή η αργή καύση βοηθά τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα να είναι πιο σταθερά κατά τη διάρκεια της μέρας, διατηρώντας την ενέργεια στο σώμα για μεγάλα χρονικά διαστήματα. Γι' αυτό τον λόγο τα ζυμαρικά συστήνονται ιδιαίτερα για τους αθλητές, αλλά και για τα παιδιά.

• Είναι φτωχά σε λιπαρά και χοληστερόλη αλλά και σε νάτριο.

• Είναι πλούσια σε σίδηρο (βοηθά στην παραγωγή αιμοσφαιρίνης), ασβέστιο (ενδυνάμωση οστών), πρωτεΐνες και βιταμίνες της ομάδας Β (Θειαμίνη, Ριβοφλαβίνη, Νιασίνη, φολικό οξύ).

• Τα ζυμαρικά ολικής αλέσεως, έχουν ιδιαίτερα υψηλή ποσότητα φυτικών ινών, και επομένως μπορούν να βοηθήσουν στην αντιμετώπιση προβλημάτων δυσκοιλιότητας. Παράλληλα, οι φυτικές ίνες ρυθμίζουν καλύτερα τη γλυκόζη στο αίμα, με αποτέλεσμα να αποτελούν όπλο στην πρόληψη αλλά και αντιμετώπιση του σακχαρώδους διαβήτη.

• Μία μικρή μερίδα μακαρόνια (140 γρ.) περιέχει λιγότερο από 2 γρ. λίπους και μόνο 220 θερμίδες, ενώ περιέχει 43 γρ. υδατάνθρακες και 8 γρ. πρωτεΐνη.

Τips για να απολαμβάνετε άφοβα τα ζυμαρικά σας

  • Βεβαιωθείτε ότι καταναλώνετε τη σωστή ποσότητα. Αν είναι το κυρίως πιάτο σας, υπολογίστε ένα φλιτζάνι βρασμένα ζυμαρικά, ενώ αν είναι συνοδευτικό καλύτερα να περιοριστείτε στο μισό φλιτζάνι.
  • Χρησιμοποιήστε τυρί με χαμηλές θερμίδες και λιπαρά. Αν επιμένετε στη γευστική παρμεζάνα, προσπαθήστε να μην υπερβείτε τη μία κουταλιά της σούπας.
  • Μπορείτε να τα συνδυάσετε με λαχανικά. Αναμειγνύοντας ένα φλιτζάνι ζυμαρικά με δύο φλιτζάνια σάλτσα λαχανικών ή φρέσκια σαλάτα δημιουργείτε ένα χορταστικό και νόστιμο πιάτο.
  • Καλύτερα να αποφύγετε την κρέμα γάλακτος και να προτιμήσετε τη χρήση μιας κουταλιάς της σούπας λαδιού στη σάλτσα σας.
  • Δοκιμάστε να κάνετε τα ζυμαρικά σας σούπα. Προσθέστε τα σε μια χορτόσουπα, χρησιμοποιώντας ζωμό κότας ή λαχανικών.
     

Περισσότερα tips υγείας και διατροφής στο mustonline.gr.

Online

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ