ΕΤΙΚΕΤΕΣ: Αφιέρωμα Αυτοκινήτου

Από του χρόνου, και ειδικότερα από την επόμενη δεκαετία, η αυτοκινητοβιομηχανία θα περάσει για τα καλά σε μια νέα εποχή. Σε αυτήν όπου τα ηλεκτροϋβριδικά θα ξεκινήσουν να διεισδύουν όλο και περισσότερο όχι μόνο στη συνείδηση, αλλά και στις επιλογές του καταναλωτή.

ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΥ

Ταυτόχρονα, το δίκτυο με νέα σημεία ταχυφόρτισης θα αρχίσει να διευρύνεται, ξεκινώντας από τις χώρες του ευρωπαϊκού Βορρά και προς τα κάτω, συμπεριλαμβανομένης και της δικής μας. Τα συμβατικής τεχνολογίας αυτοκίνητα (με υγρά καύσιμα) θα αποκτούν διαφόρων τύπων υβριδικές τεχνολογίες. Κάποιες πιο ελαφριάς διάταξης (mild hybrid) με στόχο τη μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων, άλλες με πιο «βαριά» heavy-duty τεχνολογία, όπως είναι τα plug-in υβριδικά που εφοδιάζονται με μια μεγαλύτερη μπαταρία, που φορτίζει και στην πρίζα για να προσφέρει, π.χ., 40-60 χιλιόμετρα καθαρής ηλεκτροκίνησης. Παράλληλα θα δούμε τους κατασκευαστές να λανσάρουν νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, στην αρχή μεγάλα και ακριβά και σε βάθος πενταετίας μικρότερα και πιο προσιτά οικονομικά.

Η Mercedes έχει ήδη ανακοινώσει πως η Smart θα διαθέτει πλέον μόνο ηλεκτρικές εκδόσεις για τα μοντέλα της, με την γκάμα να αποκτά μεγαλύτερη σημασία (μια και μιλάμε για αυτοκίνητα πόλης). Τον Σεπτέμβριο η γερμανική εταιρεία παρουσίασε την EQC, ένα μεγάλο ηλεκτρικό SUV μεαυτονομία στα 450 χλμ. και ισχύ 408 ίππους. Η EQC είναι η πρώτη ηλεκτρική Mercedes ευρείας παραγωγής και η πρώτη από μια σειρά αυτοκινήτων που θα αποτελείται από τις EQA, EQB, EQS κ.ά. Στα μεγάλα ηλεκτρικά SUV, με τιμή γύρω στις 65.000-75.000 ευρώ, ανήκει η Jaguar i-Pace και το Audi Ε-Tron με συνδυασμένη ισχύ δύο ηλεκτροκινητήρων στους 360 ίππους (408 σε boost mode) και αυτονομία στα 400 χλμ. Στον χορό των μεγάλων EV (Electric Vehicles) θα μπουν σύντομα και η BMW και η Volvo. Η σουηδική εταιρεία έχει ήδη ανακοινώσει ότι θα έχει υβριδοποιήσει στα επόμενα χρόνια όλη την γκάμα της και πιθανότατα θα δούμε ηλεκτρικές εκδόσεις του επερχόμενου V40 και του νέου XC40. Πολύ σημαντική θα είναι η έλευση EV στις μικρότερες κατηγορίες. Ήδη υπάρχουν πληροφορίες για την παραγωγή ενός ηλεκτρικού Opel eCorsa νέας γενιάς το 2020. Κάπου εκεί, και στα ίδια μηχανικά μέρη, θα βασιστούν και οι ηλεκτρικές εκδόσεις των νέων Peugeot 208 και αργότερα του Citroen C3 (στην περίπτωση που δεν το γνωρίζετε, η Opel ανήκει πλέον στον όμιλο PSA). Πολύ ενδιαφέρουσα είναι η plug-in διάταξη που παρουσίασαν οι Γάλλοι στο Σαλόνι του Παρισιού, όπου ένας turbo 1.600άρης βενζινοκινητήρας συνδυάζεται με ηλεκτρικό μοτέρ, προσφέροντας από 180 έως 300 ίππους και ηλεκτροκίνηση για 50 χλμ. Αυτή η διάταξη θα περάσει σε διάφορα μοντέλα, όπως είναι τα Peugeot 3008 GT Hybrid4, 508, DS 3 E-Tense, Citroen C5 Aircross κ.ά. Γενικότερα, θα δούμε πολλές εταιρείες να εμπλουτίζουν σταδιακά τα περισσότερα μοντέλα τους με υβριδική τεχνολογία, όπως η Renault, που θα λανσάρει νέας γενιάς hybrids από το 2020 στις γκάμες των Megane, Clio και Captur (μέσα στο 2019 θα παρουσιαστούν οι νέες γενιές των δύο τελευταίων). Το Renault Zoe είναι αυτή τη στιγμή το EV με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη και στην επόμενη 5ετία οι Γάλλοι θα παρουσιάσουν πέντε ακόμη ηλεκτρικά (το 2020 το νέο Zoe θα έχει αυτονομία 400 χλμ.). Από κοντά και η Mitsubishi, που από τις αρχές της επόμενης δεκαετίας θα πάρει τα πάνω της με νέα ηλεκτροϋβριδικά μοντέλα και την ώθηση από τις Renault-Nissan (μια και η ιαπωνική εταιρεία ανήκει πλέον στον γαλλοιαπωνικό όμιλο, που το 2017 ήταν ο μεγαλύτερος στον κόσμο από πλευράς πωλήσεων). Ο όμιλος Volkswagen είναι ένας από τους πιο ένθερμους υποστηρικτές της ηλεκτροκίνησης, αφού μέχρι το 2020 έχει στόχο να πουλά 100.000 ηλεκτρικά και μέχρι το 2025 το κόστος να έχει μειωθεί κατά 35%. Για την επόμενη πενταετία ο γερμανικός όμιλος ετοιμάζει μια επίθεση από EV τόσο με τα σήματα της Volkswagen, όσο και με των Audi, Seat και Skoda (οι πρώτες EV εκδόσεις για τις δύο τελευταίες μάρκες θα έρθουν μέσα από ένα μοντέλο σε μέγεθος Leon και το Citigo, αντίστοιχα). Ειδικά για την πρώτη η ηλεκτροκίνηση θα εγκαινιαστεί μέσα από τη σειρά μοντέλων I.D. με πέντε προτάσεις. Μέχρι το 2025 οι ιθύνοντες έχουν στόχο την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων που θα έχουν το μέγεθος ενός Golf, θα μπορούν να διανύσουν με μία φόρτιση πάνω από 550 χλμ. και θα κοστίζουν όσο περίπου ένα καλοεξοπλισμένο diesel. Η Ford σχεδιάζει να λανσάρει 16 πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα και η Jeep άλλα 4 έως 2022. H Hyundai έχει ήδη ανακοινώσει το πρώτο της ηλεκτρικό, το Kona Electric, με αυτονομία πάνω από 300 χλμ., ενώ η Kia πλαισιώνει τις υβριδικές εκδόσεις του Niro με το Niro EV και μπαταρία έως 64 kWh. Φυσικά, σε όλα τα παραπάνω μελλοντικά πλάνα των κατασκευαστών δεν θα πρέπει να ξεχνάμε τις πιο κοντινές επιλογές που προσφέρονται ήδη στην ελληνική αγορά, όπως είναι το BMW i3 και το ακόμα πιο πρακτικό και δημοφιλές Nissan Leaf. Το νέο Nissan Leaf αποδεικνύεται ιδιαίτερα επιτυχημένο για την ιαπωνική εταιρεία, καθώς μέσα στους πρώτους οκτώ μήνες του 2018 είναι το καλύτερα πουλημένο ηλεκτρικό μοντέλο στις αγορές της Ευρώπης. Συγκεκριμένα, έχουν πουληθεί πάνω από 26.000 μονάδες, κάτι που σημαίνει ότι γίνεται μία πώληση Leaf κάθε 10 λεπτά. Η Honda θα παρουσιάσει ένα EV μέσα στο 2020 για την Ευρώπη, με ρεαλιστικό στόχο τις 5.000 πωλήσεις τον χρόνο. Και στο βάθος η Toyota, που ήταν από τους πρωτεργάτες της υβριδικής τεχνολογίας (με το Prius), είναι έτοιμη να λανσάρει από τις αρχές του 2019 τη νέα Corolla σε δύο αποδοτικές υβριδικές εκδόσεις και μία συμβατική turbo. Και από τις αρχές της επόμενης δεκαετίας ετοιμάζει περισσότερα από 10 ηλεκτρικά αυτοκίνητα για την παγκόσμια αγορά. Αυτά και πολλά άλλα έχουμε να δούμε στο μέλλον, που σίγουρα θα μας βάλει όλους στην πρίζα!

Άρθρο όπως δημοσιεύτηκε στο μεγάλο ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ στο ΚΑΠΑ της Καθημερινής στις 21 Οκτωβρίου

Online

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΡΧΕΙΟ