ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στη φορολογία σκοντάφτει το σχέδιο διχοτόμησης ΔΕΠΑ

ΧΡΥΣΑ ΛΙΑΓΓΟΥ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Στις φορολογικές υποχρεώσεις που δημιουργούνται για τη ΔΕΠΑ σκοντάφτει το σχέδιο διχοτόμησης της εταιρείας σε Εμπορία και Υποδομές, με το υπουργείο Ενέργειας να προσανατολίζεται στην κατάθεση νομοθετικής ρύθμισης που θα απαλλάσσει την εταιρεία από φορολογικά βάρη που θα προκύψουν από τη διχοτόμησή της.

Η διοίκηση της ΔΕΠΑ έχει επεξεργαστεί σε συνεργασία με εξωτερικούς συμβούλους και έχει παρουσιάσει στο υπουργείο Ενέργειας και στο ΤΑΙΠΕΔ δύο σενάρια για το σπάσιμο της εταιρείας. Το ένα προβλέπει την απόσχιση από την ενιαία σήμερα ΔΕΠΑ της δραστηριότητας της Εμπορίας και το άλλο την απόσχιση της δραστηριότητας των Υποδομών. Και τα δύο σενάρια καταλήγουν σε υπέρογκη φορολογική επιβάρυνση για τη ΔΕΠΑ, που σύμφωνα με πληροφορίες φτάνει περί τα 200 εκατ. ευρώ, τη στιγμή μάλιστα που η εταιρεία δεν θα εισπράξει ούτε ένα ευρώ από την ιδιωτικοποίηση αφού το όποιο τίμημα θα καταλήξει στους μετόχους (ΕΛΠΕ και ΤΑΙΠΕΔ).

Το ζήτημα που προκύπτει έχει αξιολογηθεί από τους μετόχους, αλλά και τον υπουργό Ενέργειας Γιώργο Σταθάκη, ως πολύ σοβαρό, γι’ αυτό και αναζητείται τρόπος επίλυσης έτσι ώστε να μην ανατραπεί ο όλος σχεδιασμός για την ιδιωτικοποίηση της εταιρείας, που αποτέλεσε ελληνική πρόταση στη βάση της διατήρησης του ελέγχου των υποδομών από το Δημόσιο, την οποία έκαναν αποδεκτή οι πιστωτές. Η λύση που εξετάστηκε και κατά πάσα πιθανότητα θα προωθηθεί είναι η κατάθεση νομοθετικής ρύθμισης που θα απαλλάσσει τη ΔΕΠΑ από κάθε είδους φορολογική υποχρέωση που θα προκύψει από το σπάσιμο της εταιρείας σε Εμπορία και Υποδομές.

Οι οριστικές αποφάσεις ίσως ληφθούν και μέσα στην εβδομάδα, καθώς σήμερα εκπνέει η δεσμευτική προθεσμία για την κατάθεση του νομοσχεδίου που θα επικυρώσει το νέο εταιρικό σχήμα της ΔΕΠΑ, ενώ πιέζει ασφυκτικά ο χρόνος και για την εκκίνηση της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης του 50,1% του τομέα Εμπορίας από το ΤΑΙΠΕΔ που έχει ορισθεί για τον Νοέμβριο.

Σε αστάθμητο παράγοντα της όλης διαδικασίας εξελίσσεται η συμφωνία εξαγοράς του μεριδίου της Shell (49%) στην ΕΠΑ Αττικής, μέσω της οποίας η ΔΕΠΑ θα αποκτήσει το 100% της εταιρείας που δραστηριοποιείται στη λιανική αγορά φυσικού αερίου της Αττικής. Η κατάθεση και επίσημα πολυσέλιδου υπομνήματος αντιρρήσεων από τη Motor Oil, αν και εκτιμάται ότι δεν ανατρέπει τη συμφωνία, ανατρέπει σίγουρα τη βεβαιότητα περί μιας τυπικής διαδικασίας που εκφραζόταν μέχρι πρότινος από τους αρμοδίους. Η Επ. Ανταγωνισμού φαίνεται ότι θα εξαντλήσει τα περιθώρια των 45 ημερών που προβλέπει η νομοθεσία για τη φάση της εις βάθος διερεύνησης που ξεκίνησε στις 17 Σεπτεμβρίου. Μέσα στην εβδομάδα αναμένεται η εισήγηση της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού και την επόμενη εβδομάδα η ακροαματική διαδικασία για τη λήψη οριστικής απόφασης. Ο «φάκελος ΕΠΑ Αττικής» σε κάθε περίπτωση εκτιμάται ότι θα κλείσει υπό την παρούσα διοίκηση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, αφού η θητεία του προέδρου Δημητρίου Κυριτσάκη καθώς και άλλων στελεχών λήγει τον Νοέμβριο.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ