ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι ιταλικοί σιδηρόδρομοι θα υποβάλουν σήμερα προσφορά για την Alitalia

REUTERS

Η όλη διαδικασία θα ολοκληρωθεί σε δύο διαφορετικές φάσεις. Αρχικά οι σιδηρόδρομοι θα αναλάβουν την Alitalia και κατόπιν θα τους συνδράμει εταίρος από την Ιταλία και εταίρος εκτός συνόρων, προερχόμενος όμως από τον κλάδο των αερομεταφορών.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Δεν υπάρχει ενδιαφέρον από μεγάλες εταιρείες ιταλικές και μη (Lufthansa, Eni, Leonardo, Poste) για τη συμμετοχή τους στο τελευταίο σχέδιο διάσωσης του αερομεταφορέα της Alitalia – και αυτό δυσχεραίνει τις κινήσεις της ιταλικής κυβέρνησης. Στο πλαίσιο αυτό ο κρατικός οργανισμός σιδηροδρόμων της χώρας Ferrovie dello Stato (F.S.) θα υποβάλει προσφορά για την Alitalia, προσκαλώντας στο σχήμα αυτό και άλλους εταίρους από την Ιταλία και το εξωτερικό. H F.S., σημειώνεται, είναι η εταιρεία που εξαγόρασε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Υπενθυμίζεται στο σημείο αυτό ότι ο ιταλικός αερομεταφορέας της Alitalia τέθηκε υπό διαχείριση την περασμένη χρονιά, θέτοντας εκ νέου την κυβέρνηση της χώρας ενώπιον του προβλήματος της εξεύρεσης αγοραστή γι’ αυτόν. Αξίζει να αναφερθεί ότι το επικείμενο σχέδιο σωτηρίας της Alitalia θα είναι και το τρίτο κατά σειράν σε μία δεκαετία. Σήμερα, ο κρατικός οργανισμός σιδηροδρόμων F.S. αναμένεται να καταθέσει την προσφορά του για το σύνολο της αεροπορικής εταιρείας βάσει συγκεκριμένων προϋποθέσεων. Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, που επικαλείται το ειδησεογραφικό πρακτορείο Ρόιτερς, η προσφορά της F.S. συνιστά ουσιαστικά μία μεταβατική φάση.

Σε δύο φάσεις

Επιπλέον, οι εν λόγω πηγές προσέθεσαν ότι η όλη διαδικασία θα ολοκληρωθεί σε δύο διαφορετικές φάσεις. Αρχικά οι σιδηρόδρομοι θα αναλάβουν την Alitalia και κατόπιν θα τους συνδράμει εταίρος από την Ιταλία και εταίρος εκτός συνόρων, προερχόμενος όμως από τον κλάδο των αερομεταφορών. Πάντως, όπως επισήμαναν οι πηγές, αυτή τη στιγμή λίγα πράγματα είναι σαφή για τα επόμενα βήματα και δεν είναι γνωστό κάτι σχετικά με τους δυνητικούς εταίρους της F.S. Μάλιστα, περιέγραψαν την όλη κατάσταση ως «χαοτική». Πριν από λίγο καιρό ο αντιπρόεδρος της ιταλικής κυβέρνησης Λουίτζι ντι Μάιο είχε αναφέρει ότι κρατικοί όμιλοι όπως ο πετρελαϊκός της Eni, η εταιρεία ιταλικών ταχυδρομείων Poste και ο όμιλος αμυντικού εξοπλισμού Leonardo θα μπορούσαν να συνδράμουν στο σχέδιο της Alitalia.

Η Eni, όμως, όπως η Leonardo ξεκαθάρισαν πως δεν ενδιαφέρονται να αποκτήσουν μερίδιο στον αερομεταφορέα, ο οποίος ήδη έχει σωρεύσει ζημίες πάνω των 300 εκατ. ευρώ. Ανάλογη είναι και η θέση της γερμανικής Lufthansa. «Θα ήταν μία τρέλα για τον όμιλο Leonardo να μπει μέσα σε αυτή την παράλογη διαδικασία», ανέφερε στο Ρόιτερς έγκυρη πηγή. Τον Σεπτέμβριο ο επικεφαλής των ταχυδρομείων, Ματέο ντελ Φάντε, τόνισε πως δεν έχει κανένα ενδιαφέρον για να συμμετάσχει στην ανασυγκρότηση της Alitaliα.

Τέλος, υπενθυμίζεται πως μέσα στα τελευταία είκοσι χρόνια η λειτουργία της Alitalia έχει κοστίσει στους Ιταλούς φορολογουμένους περί τα 10 δισ. ευρώ, δηλαδή περισσότερο από την κεφαλαιοποίηση συνολικά των Air France - KLM, Turkish Airlines, Norwegian Air, Finnair και SAS, σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων αερoμεταφορών TRA Consulting.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ