ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αυτόνομα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από Volvo και Baidu

Στόχος και των δύο εταιρειών είναι να πετύχουν μαζική παραγωγή των αυτόνομων αυτοκινήτων εντός των επόμενων ολίγων ετών. Στη φωτογραφία, το πρώτο βαν που φέρει την πλατφόρμα αυτόνομης οδήγησης της Baidu.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Η αυτοκινητοβιομηχανία Volvo και η κινεζική τεχνολογική εταιρεία Baidu ανακοίνωσαν χθες ότι θα συνεργαστούν ώστε να αναπτύξουν και να παραγάγουν, μαζικά, αυτόνομα ηλεκτρικά αυτοκίνητα για την κινεζική αγορά.

Η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία είχε εξαγοραστεί το 2010 από την κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία Geely, θα συνεισφέρει στην κοινή προσπάθεια μέσω της προηγμένης τεχνογνωσίας και τεχνολογίας που έχει στην κατασκευή αυτοκινήτων, ενώ η Baidu θα συνεισφέρει μέσω της πλατφόρμας αυτόνομης οδήγησης Apollo που έχει αναπτύξει. Μακροπρόθεσμος στόχος είναι να αναπτύξουν και να πουλήσουν αυτοκίνητα που να μην απαιτούν παρέμβαση από άνθρωπο ώστε να κυκλοφορήσουν υπό συγκεκριμένες συνθήκες. Καμία από τις δύο εταιρείες δεν ανέφερε πληροφορίες για το οικονομικό σκέλος της συμφωνίας. «Υπάρχει ισχυρή εξέλιξη στην αυτόνομη οδήγηση στην Κίνα, όπου η Baidu επιτελεί ηγετικό ρόλο, και η κινεζική αγορά προσφέρει τεράστιες ευκαιρίες για εμάς ως προμηθευτή για στόλους αυτόνομων αυτοκινήτων», δήλωσε χθες ο Χακάν Σάμουελσον, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Volvo.

Η Baidu ανακοίνωσε πως επέλεξε τη Volvo ως εταίρο στην ανάπτυξη αυτόνομου ηλεκτρικού αυτοκινήτου χάρη στο μακροχρόνιο ιστορικό ασφαλείας που έχει. «Από τότε που ιδρύθηκε, πριν από έναν αιώνα, η Volvo έχει θέσει την ασφάλεια στον πυρήνα της αποστολής της, προάγοντας την εξέλιξη της ασφάλειας μέσω σημαντικών καινοτομιών», ανέφερε σε δήλωσή του ο Για Κιν Ζανγκ, πρόεδρος του Baidu. «Προσβλέπουμε στη στενή συνεργασία με τη Volvo ώστε να προσφέρουμε στον κόσμο τα ασφαλέστερα αυτοκίνητα προς όφελος της ανθρωπότητας», πρόσθεσε. Η Κίνα διαθέτει τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο, όπως και τη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ενώ το Πεκίνο έθεσε πέρυσι φιλόδοξους στόχους για την αύξηση της κυκλοφορίας ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων έως το 2025. Παράλληλα, αναπτύσσεται με γοργό ρυθμό και η αγορά αυτόνομων αυτοκινήτων, όπου ανταγωνίζονται σκληρά οι μεγαλύτερες τεχνολογικές εταιρείες της χώρας, περιλαμβανομένων των Baidu, Tencent και Didi Chuxing. Στον αγώνα μπαίνουν τώρα και πολλές ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, με τη γερμανική Daimler να είναι η πρώτη διεθνής αυτοκινητοβιομηχανία που πήρε άδεια προκειμένου να δοκιμάσει οχήματα χωρίς οδηγό στους δρόμους του Πεκίνου.

Η Baidu είναι η μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης στο Ιντερνετ στην Κίνα, ενώ αρχίζει να γίνεται γνωστή και στη Δύση μέσω της δραστηριοποίησής της στους κλάδους της τεχνητής νοημοσύνης και των αυτόνομων αυτοκινήτων. Την Τετάρτη, η Baidu ανακοίνωσε συνεργασία και με την αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία Ford, στο πλαίσιο της οποίας οι δύο εταιρείες θα αναπτύξουν και θα δοκιμάσουν αυτόνομα αυτοκίνητα για δύο έτη.

Οι δοκιμές στον δρόμο αναμένεται να αρχίσουν έως το τέλος του 2018. Η δε Volvo έχει προβλέψει πως μέχρι το 2025 το ένα τρίτο των πωλήσεών της θα προέρχεται από αυτοκίνητα χωρίς οδηγό. Η εταιρεία σκόπευε να μπει στο χρηματιστήριο τον Σεπτέμβριο, ωστόσο αναγκάστηκε να αναβάλει την κίνηση εξαιτίας του εμπορικού πολέμου ΗΠΑ - Κίνας και της μεγάλης υποχώρησης της μετοχής των αυτοκινητοβιομηχανιών.

Volvo και Baidu δεν έθεσαν χρονικό όριο για την κυκλοφορία των αυτόνομων ηλεκτρικών αυτοκινήτων που θα αναπτύξουν, ωστόσο η Baidu ανέφερε σε ανακοίνωση πως στόχος και των δύο εταιρειών είναι να πετύχουν «μαζική παραγωγή των αυτόνομων αυτοκινήτων εντός των επόμενων ολίγων ετών».

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ