«Θα το κάνουμε Κούγκι». • Αλησμόνητη ηρωική κορόνα. • Το θρυλικό εκείνο πρώτο εξάμηνο του ’15. • Δεξιός ψάλτης ο Καμμένος, αριστερός ο Βαρουφάκης – ο ένας έψελνε κι ο άλλος αντηχούσε, εναλλάξ και τούμπαλιν. • Τότε για τον ανοικονόμητο Γιάνη ήταν συναγωνιστής και συμπουρλοτιέρης ο ανοικοδόμητος (σκέτο γιαπί) Πάνος. • Τώρα βέβαια τον κατατάσσει στα «νεοφασιστοειδή, τύπου Σαλβίνι, Ορμπαν κλπ.». • Το «Κούγκι» πάντως το συν-ετέλεσαν. • Και μαζί, και χώρια. •
Στην πινακοθήκη της συριζανελικής τετραετίας, • που θα μείνει ανάδελφη στα νεοελληνικά χρονικά, • αυτοί οι δύο είναι οι φυσιογνωμίες οι πιο αρμόζουσες για να πλαισιώσουν τον Τσίπρα σ’ ένα αλα Ιερώνυμο Μπος Τρίπτυχο των Συριζανέλ. • Αν και πλήθος οι μορφές της περιόδου που θα ενέπνεαν τον σπουδαίο ζωγράφο του εφιάλτη • –Ζωή, Στρατούλης, Παππάς, Σκουρλέτης, Σπίρτζης, Κατρούγκαλος, Βούτσης, Γαβρόγλου, Μπαλτάς, Κοτζιάς, Δρίτσας, Τασία, Σία και άλλα ία και ζουμπούλια ων ουκ έστιν αριθμός– • – και να μην ξεχάσω τον Καρανίκα. •
Με ποια άραγε μορφή θα απέδιδε ο Ιερώνυμος Μπος σ’ έναν πίνακα το «Θράσος Καμμένου». • Που καταγγέλλει τη Ν.Δ. ότι «δεν δεσμεύεται πως ως κυβέρνηση θα ακυρώσει τη συμφωνία των Πρεσπών, αν έχει ψηφιστεί» • – ποιος, αυτός που μπορούσε και μπορεί ανά πάσα στιγμή να ρίξει την κυβέρνηση η οποία φέρνει αυτή τη συμφωνία. • Ή που δηλώνει ότι «Ποτέ δεν είπα πως η κυβέρνηση χρηματίστηκε από τον Σόρος· • εγώ μίλησα για το υπουργείο Εξωτερικών και τον Σόρος». • Λες και το υπουργείο Εξωτερικών δεν είναι κυβέρνηση, είναι το Δεσποτάτο του Κοτζιά, • χαίρει αυτονομίας. • Μπος, Μπος. Ιερώνυμος. •
(Πώς αυτή η σκέψη • –η συριζοκατάσταση ως πίνακας Μπος– • δεν είχε διασχίσει ούτε στιγμή το μυαλό μου τέσσερα χρόνια τώρα; • Μυστήριο. • Το διέσχισε τώρα ακούγοντας την Αχτσιόγλου να μιλάει για μια «σκέψη που δεν διέσχισε ποτέ το μυαλό της». • Ενώ κατά τα άλλα, λοβοτομή). •
«Επανεγγραφή της όπερας στη λαϊκή κουλτούρα» οραματίζεται η υπουργός Πολιτισμού Μυρσίνη Ζορμπά • – πασοκικής προέλευσης μπιζουδάκι του Σύριζα. • Διότι, λέει, ενώ «η όπερα ξεκίνησε ως λαϊκή ψυχαγωγία», • μετά «επινοήθηκε» όχι μόνο «ως έκφραση υψηλής κουλτούρας», αλλά και ως «στοιχείο κοινωνικής διάκρισης, αποκλείοντας το λαϊκό κοινό». • Τώρα όμως με την Πρωτηφορά Αριστερά μπορεί να ξαναεπινοηθεί η όπερα ως «λαϊκή ψυχαγωγία». • Οπου μάλιστα «βραδινές τουαλέτες και σκισμένα τζινς παρακολουθούν δίπλα δίπλα», • όπως το διατυπώνει, ανάμεσα σε άλλους μπακαλιάρους, η νεόκοπη υπουργός στο πρόγραμμα της όπερας «Γενούφα» στη Λυρική. • Γιάνατσεκ ε; • Ταμάμ για «λαϊκό κοινό». •
Εκεί, στο Φάληρο εγκαρεκλώθηκε ως πρόεδρος του Δ.Σ. του Ιδρύματος Πολιτισμού Σταύρος Νιάρχος η προκάτοχος του θώκου Ζορμπά, η σημαντική τραγωδός και όμως συριζαία • (κοίτα τώρα αντίφαση) Λυδία Κονιόρδου. • Από την επομένη κιόλας της ξωπετάξεώς της απ’ το υπουργείο Πολιτισμού. • Ο,τι έχετε την καλοσύνη, μόνο ο μισθός να τρέχει. • Και μάλιστα ισάξιος του υπουργικού • – ή και ανώτερος; • Ουδέν κακόν αμιγές. • Ισα ίσα, τώρα έχει και χρόνο να κάνει ανεμπόδιστα και τα καλλιτεχνικά της. • Οχι όπως πέρυσι που την ψάχναμε στα Βερολίνα με τον Μπομπ Ουίλσον ενώ έβραζαν εδώ τα συριζέικα «αρχαιολογικά» του Ελληνικού. •
Με τον πολύ Ουίλσον συνεργάζεται πάλι, στην παράσταση «Οιδίπους», για την Επίδαυρο και το εξωτερικό. • Και μάλιστα, όπως έγραφε σοβαρή κυριακάτικη εφημερίδα στο site της, • «Με τον “Οιδίπους” θα ανοίξει το Φεστιβάλ Επιδαύρου 2019». • Την ίδια μέρα με τον «Οιδίπους» κουτούλησα • α) μ’ ένα «παράθυρο» στο κομπιούτερ που με πληροφορούσε ότι «για να ανοίξεις την τρέχον εφαρμογή…» και β) με υπότιτλο ταινίας στην τηλεόραση που έγραφε • «είναι θέμα του εφημερεύων γιατρού». • Ενώ ήταν διανυκτερεύων ο άνθρωπος.