Ηλίας Μαγκλίνης ΗΛΙΑΣ ΜΑΓΚΛΙΝΗΣ

Το «House of Cards» κωμωδία;

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Το γνωρίζαμε, είχαμε ενημερωθεί πως έτσι θα ήταν, μα όταν το είδαμε, φρίξαμε: μιλώ για τον νέο κύκλο του «House of Cards», τα πρώτα επεισόδια του οποίου έχουν ήδη αρχίσει να προβάλλονται στο Netflix.

Από τη στιγμή που ξέσπασε η υπόθεση με τον Κέβιν Σπέισι και ο καλός ηθοποιός έσβησε απ’ τον χάρτη, οι παραγωγοί της επιτυχημένης σειράς σκέφτηκαν το εξής απλό: «σκοτώνουμε» τον χαρακτήρα Φράνσις Αντεργουντ και τα ηνία παίρνει η σύζυγός του Κλερ (την υποδύεται, ως γνωστόν, η Ρόμπιν Ράιτ), η οποία, έτσι κι αλλιώς (λες και ήξεραν τι θα συμβεί), έπαιζε κομβικό πολιτικό ρόλο στις ίντριγκες του Φράνσις.

Στο κλείσιμο του τελευταίου κύκλου, στον οποίο συμμετείχε ο Σπέισι, είχαν έρθει έτσι τα πράγματα και η Κλερ Αντεργουντ χρειάστηκε να ορκιστεί πρόεδρος, αντικαθιστώντας τον άνδρα της. Ηταν ένας πολιτικός ελιγμός του τελευταίου και περιμέναμε με κάποια αδημονία πώς θα του βγει.

Δεν θα μάθουμε ποτέ. Τριαντάχρονοι –σήμερα– νεαροί θυμήθηκαν ότι σε κάποιο πάρτι πριν από καμιά δεκαριά, δωδεκαριά χρόνια, πιωμένοι και/ή «φτιαγμένοι» έγιναν αποδέκτες με άγαρμπο, άτσαλο, αγοραίο τρόπο των ερωτικών επιθυμιών του Σπέισι. Οχι σε κάποιο δωμάτιο αλλά μέσα σε κόσμο, και όχι με βίαιο τρόπο ή με τους συνηθισμένους επαγγελματικούς εκβιασμούς, που ήταν μόνιμη σταθερά στην ιστορία του Χάρβεϊ Ουάινσταϊν.

Η χιονοστιβάδα Ουάινσταϊν παρέσυρε τον Σπέισι και κάμποσους ακόμα από τον χώρο του θεάματος στις ΗΠΑ. Ηταν ένα απόστημα που έσπασε και μόνον σε μια δυτική κοινωνία θα μπορούσε να γίνει κάτι τέτοιο. Μονάχα που, όπως συμβαίνει σε τέτοιες περιπτώσεις, «μαζί με τα ξερά κάηκαν και τα χλωρά».

Οχι, ο Σπέισι δεν είναι άμοιρος ευθυνών. Η συμπεριφορά του ήταν κατάπτυστη διότι, στην ουσία, μπορεί να μην εκβίασε έναν νέο ηθοποιό, βασίστηκε όμως στο όνομά του, στη φήμη του. Κινούνταν με γνώμονα το αξίωμα ότι κανένας δεν μπορεί να αντισταθεί στη γοητεία του. Από αυτό το σημείο, όμως, έως το να διαγραφεί ωσάν να μην υπήρξε ποτέ (από την τελευταία ταινία του Ρίντλεϊ Σκοτ έγινε ακριβώς αυτό: το φιλμ γυρίστηκε εκ νέου με αντικαταστάτη), η απόσταση είναι μεγάλη.

Το πόσο μεγάλη είναι αυτή η απόσταση φάνηκε στα πρώτα επεισόδια του νέου, χωρίς τον Σπέισι, κύκλο του «House of Cards»: μια ανατροπή στην πλοκή στήθηκε όχι επειδή το ζητούσε η δραματουργική επεξεργασία της ιστορίας, αλλά παράγοντες εντελώς άσχετοι. Ειδικά στην περίπτωση του «House of Cards», η σειρά ήταν ο Σπέισι.

Το αποτέλεσμα τώρα είναι απλώς κωμικό.

Μιας και περί κωμωδίας ο λόγος: όταν ο (απρόβλεπτος) Τσάρλι Σιν ήρθε σε σφοδρή ρήξη με τους παραγωγούς του εξαιρετικά επιτυχημένου «Two and a Half Men», οι τελευταίοι αναγκάστηκαν να τον απολύσουν. «Σκότωσαν» τον χαρακτήρα του, αντικαθιστώντας τον με τον Αστον Κούτσερ. Το αποτέλεσμα ήταν οικτρό. Εκεί, όμως, υπήρξε σοβαρός λόγος εντός της συνεργασίας, όχι μια υστερία του «τι-θα-πει-ο-κόσμος».

Ο Κέβιν Σπέισι έπεσε θύμα του εαυτού του, αλλά και του κυνηγιού μαγισσών που έχει στηθεί στο Χόλιγουντ. Ζημιωμένοι βγαίνουν (και) οι θεατές.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ