Σήμερα συζητείται στην Επ. Ανταγωνισμού η εξαγορά της ΕΠΑ Αττικής από ΔΕΠΑ

Σήμερα συζητείται στην Επ. Ανταγωνισμού η εξαγορά της ΕΠΑ Αττικής από ΔΕΠΑ

2' 23" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με την παρουσία και εκπροσώπων της Motor Oil, η οποία όπως είναι ήδη γνωστό κατέθεσε υπόμνημα αντιρρήσεων, συζητείται σήμερα στην Ολομέλεια της Επιτροπής Ανταγωνισμού η εξαγορά από τη ΔΕΠΑ του 49% της ΕΠΑ Αττικής που κατέχει η Shell. H Γενική Διεύθυνση της Επιτροπής Ανταγωνισμού έχει εισηγηθεί την έγκριση της συγκέντρωσης που προκύπτει από τη συμφωνία ΔΕΠΑ – Shell στη λιανική αγορά φυσικού αερίου και αρμόδιοι παράγοντες εκτιμούν ότι στη συνεδρίαση της Ολομέλειας σήμερα δεν αναμένεται κάποια ανατροπή, παρότι θα παρευρεθούν με τους νομικούς τους συμβούλους εκπρόσωποι της Μotor Oil για να στηρίξουν το υπόμνημα αντιρρήσεων που έχει καταθέσει ο πετρελαϊκός όμιλος, ο οποίος βλέπει στρατηγικά τη λιανική αγορά φυσικού αερίου.

Με την αναμενόμενη έγκριση της συναλλαγής, ανοίγει ο δρόμος για την ολοκλήρωση του σχεδίου ιδιωτικοποίησης της ΔΕΠΑ που στηρίζεται στο σπάσιμο της εταιρείας σε «εμπορία» και «υποδομές», και εν συνεχεία τη διάθεση ποσοστού 50,1% της εμπορίας σε στρατηγικό επενδυτή μέσω διεθνούς διαγωνιστικής διαδικασίας από το ΤΑΙΠΕΔ. Το σενάριο που, σύμφωνα με πληροφορίες, φαίνεται να προκρίνεται σε σχέση με τον τρόπο που θα σπάσει η εταιρεία, προβλέπει την απόσχιση του τομέα των υποδομών και την προσάρτησή του στη ΔΕΔΑ, 100% θυγατρική της ΔΕΠΑ, που ελέγχει τα δίκτυα διανομής φυσικού αερίου στην υπόλοιπη επικράτεια πλην των περιοχών Θεσσαλονίκης και Αττικής, τα οποία ελέγχονται αντίστοιχα από την ΕΔΑ Θεσσαλονίκης και την ΕΔΑ Αττικής. Στην ΕΔΑ Θεσσαλονίκης η ΔΕΠΑ συμμετέχει με ποσοστό 51% και στην ΕΔΑ Αττικής, μετά την ολοκλήρωση εξαγοράς του ποσοστού της Shell, το 100%. Η απόσχιση του κλάδου της διανομής, σύμφωνα με τα σενάρια που έχει επεξεργαστεί η διοίκηση της ΔΕΠΑ από κοινού με το υπουργείο Ενέργειας, περιορίζει σημαντικά τη φορολογική επιβάρυνση για την εταιρεία σε σχέση με την απόσχιση του κλάδου της εμπορίας. Σε κάθε περίπτωση και προκειμένου να μην επιβαρυνθεί η ΔΕΠΑ από φορολογικά βάρη που θα προκύψουν από το σχέδιο ιδιωτικοποίησης, αφού το τίμημα δεν θα καταλήξει στην ίδια αλλά στους μετόχους (ΤΑΙΠΕΔ και ΕΛΠΕ), το υπουργείο Ενέργειας εξετάζει την απαλλαγή της με νομοθετική ρύθμιση.

Ακόμη ένα θέμα που χρήζει διευκρινήσεων ενόψει της ιδιωτικοποίησης είναι το εργασιακό καθεστώς των εργαζομένων στην ΕΠΑ Αττικής, το μισθολόγιο των οποίων δεν εμπίπτει στο πλαίσιο του ενιαίου μισθολογίου του Δημοσίου, λόγω της συμμετοχής στην εταιρεία με ποσοστό 49% της Shell. Μια πρώτη προσέγγιση του θέματος από πλευράς της διοίκησης της ΔΕΠΑ και του υπουργείου είναι να μην υπάρξουν μισθολογικές αλλαγές για το μεταβατικό στάδιο μέχρι την ιδιωτικοποίηση.

Μέσα στις επόμενες ημέρες αναμένεται η οριστικοποίηση του σχεδίου διχοτόμησης από το υπουργείο Ενέργειας, το οποίο και θα κατατεθεί προς έγκριση στη Βουλή με τη μορφή νομοθετικής ρύθμισης.

Αφού ξεκαθαρίσει το τοπίο, το ΤΑΙΠΕΔ θα εκκινήσει τη διαδικασία αναζήτησης στρατηγικού επενδυτή σε πρώτη φάση της ΔΕΠΑ Εμπορίας και, αμέσως μετά την ολοκλήρωσή της, του 14% του τομέα υποδομών. Επενδυτικό ενδιαφέρον καταγράφεται και για τις δύο δραστηριότητες της ΔΕΠΑ τόσο από εγχώριους όσο και από ξένους επενδυτές, οι οποίοι αναμένουν την οριστικοποίηση των κυβερνητικών αποφάσεων.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή