ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Εγκρίθηκε από το Ελεγκτικό Συνέδριο η σύμβαση παραχώρησης του ΔΑΑ

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΜΑΝΔΡΑΒΕΛΗΣ

Η νέα σύμβαση επεκτείνει τον χρόνο παραχώρησης του αερολιμένα Σπάτων στον ΔΑΑ κατά 20 έτη (2026-2046).

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Με στόχο να κλείσει μέχρι το τέλος του έτους η τροποποιητική σύμβαση της παραχώρησης του αερολιμένα των Σπάτων κινούνται ΤΑΙΠΕΔ και ΔΑΑ.

Οι δύο συμβαλλόμενοι, σύμφωνα με πληροφορίες, έλαβαν χθες το πράσινο φως από το Ελεγκτικό Συνέδριο προκειμένου να προχωρήσει η υπογραφή της τροποποιητικής σύμβασης. Η νέα σύμβαση επεκτείνει τον χρόνο παραχώρησης του αερολιμένα των Σπάτων στον ΔΑΑ κατά 20 έτη (2026-2046).

Ωστόσο, είναι άγνωστο αν απαιτηθεί η υπογραφή της τροποποιητικής σύμβασης από τη Διυπουργική Επιτροπή Ανασυγκρότησης & Αποκρατικοποιήσεων (ΔΕΑ&Α).

Το αρχικό σχέδιο τροποποιητικής σύμβασης, που είχε συμφωνηθεί τον Σεπτέμβριο του 2017 (και το οποίο τώρα αναθεωρείται), είχε λάβει την έγκριση από τα μέλη της ΔΕΑ&Α. Αυτό συνέβη επειδή το Ελεγκτικό Συνέδριο αρνήθηκε να ασκήσει τον προσυμβατικό έλεγχο στην τροποποιητική σύμβαση, καθώς δεν είχε ασκήσει τον ίδιο έλεγχο στην αρχική σύμβαση του 1995. Συγκεκριμένα το δικαστήριο, όταν εκλήθη να ελέγξει το σχέδιο τροποποιητικής σύμβασης, και στις δύο αποφάσεις που έλαβε το καλοκαίρι του 2017, έκρινε ότι «απαραδέκτως υπεβλήθη για έλεγχο νομιμότητας».

Η υπόθεση αυτή έκανε την ελληνική κυβέρνηση τον Ιανουάριο του 2018 να ψηφίσει νομοθετική διάταξη που υποχρεώνει το Ελεγκτικό Συνέδριο να ασκήσει τον προσυμβατικό έλεγχο των τροποποιητικών συμβάσεων, για τις οποίες το ίδιο δεν έχει εγκρίνει τις αρχικές συμβάσεις. Ετσι, αυτή τη φορά το δικαστήριο αναγκάσθηκε να ελέγξει το αναθεωρημένο σχέδιο τροποποιητικής σύμβασης του ΔΑΑ.

Το φθινόπωρο του 2017, όμως, η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ, καθώς δεν είχε την έγκριση του Ελεγκτικού Συνέδριου, απαίτησε την έγκριση του σχεδίου τροποποίησης της σύμβασης του ΔΑΑ από τη διυπουργική επιτροπή. Ετσι, θεώρησε ότι καλυπτόταν πολιτικά και κυρίως νομικά, καθώς το υποβαλλόμενο σχέδιο είχε τις υπογραφές της ίδιας της ΔΕΑ&Α. Την έγκριση αυτή την έλαβε, αλλά το σχέδιο προσέκρουσε στη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η τελευταία έκρινε χαμηλό το τίμημα των 600 εκατ. ευρώ και έθεσε τον πήχυ στο 1,38 δισ. ευρώ (συμπεριλαμβάνουν του ΦΠΑ), προκειμένου η τροποποιητική σύμβαση να μη θεωρηθεί κρατική ενίσχυση του ΔΑΑ.

Ετσι τώρα, η κυβέρνηση καλείται να αποστείλει το αναθεωρημένο σχέδιο στις Αρχές της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Οι Αρχές της Ευρωπαϊκής Επιτροπής εκτιμάται ότι θα εγκρίνουν το νέο σχέδιο, αλλά το ζητούμενο είναι αν κάτω από αυτό θα βάλουν τις υπογραφές τους, όπως συνέβη με το αρχικό, οι υπουργοί Ε. Τσακαλώτος και Χρ. Σπίρτζης. Οι περισσότεροι εκτιμούν ότι αυτό πρέπει να συμβεί για λόγους πληρότητας.

Τελική ενέργεια, πριν από την ισχύ της νέας σύμβασης, θα είναι το εγκεκριμένο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχέδιο τροποποιητικής σύμβασης να κυρωθεί από την ελληνική Βουλή, όπως συνέβη και με την αρχική σύμβαση του 1995.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ