Τα «Κίτρινα Γιλέκα» ρίχνουν την δημοτικότητα του Μακρόν

Τα «Κίτρινα Γιλέκα» ρίχνουν την δημοτικότητα του Μακρόν

1' 36" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το ποσοστό της δημοτικότητας του γάλλου προέδρου Εμανουέλ Μακρόν μειώθηκε εκ νέου τις τελευταίες εβδομάδες, καθώς γιγαντώνονται οι εκδηλώσεις διαμαρτυρίας σε ολόκληρη τη Γαλλία κατά της αύξησης των φόρων επί των καυσίμων και της μείωσης της αγοραστικής δύναμης. Η κινητοποίηση των «κίτρινων γιλέκων» -από το χρώμα των γιλέκων που είναι υποχρεωμένοι να έχουν οι οδηγοί στα οχήματά τους σε περίπτωση ανάγκης- ξεκίνησε το πρωί του Σαββάτου και σημαδεύτηκε από τον θάνατο μιας διαδηλώτριας που χτυπήθηκε από μια οδηγό σε ένα μπλόκο στη Σαβοΐα.

Σύμφωνα με δημοσκόπηση της Ifop  που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα, μόνο το 25% των ερωτηθέντων δήλωσαν ευχαριστημένοι με τον Μακρόν, σε σχέση με το 29% που ήταν το αντίστοιχο ποσοστό τον Οκτώβριο.

Η δημοσκόπηση διενεργήθηκε σε δείγμα περίπου 2.000 ανθρώπων το διάστημα 9 με 17 Νοεμβρίου και δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Journal du Dimanche (JDD).

Σε μια ξεχωριστή δημοσκόπηση της Ifop που επίσης δημοσιεύεται σήμερα στην JDD, το 62% των ερωτηθέντων απάντησε ότι η κυβέρνηση θα πρέπει να θέσει ως προτεραιότητα την οικονομική βοήθεια των νοικοκυριών ακόμη και αν αυτό σημαίνει ότι θα υλοποιήσει με αργότερους ρυθμούς το φιλικό προς το περιβάλλον σχέδιό της.

Το ποσοστό της δημοτικότητας του γάλλου προέδρου έχει πέσει στο 21% και σε άλλες πρόσφατες δημοσκοπήσεις, έπειτα από ένα θερμό καλοκαίρι που σημαδεύτηκε από το σκάνδαλο για την βίαιη συμπεριφορά ενός πρώην συνεργάτη του Μακρόν αλλά και από τις αποχωρήσεις πολλών υπουργών.

Ο Μακρόν – ο οποίος ανήλθε στην εξουσία πριν από 18 μήνες υποσχόμενος την αναζωογόνηση της οικονομίας και την μεταρρύθμιση των θεσμών – αδιαφόρησε για την πτώση της δημοτικότητάς του και προωθεί μια σειρά από μεταρρυθμίσεις μεταξύ των οποίων και η χαλάρωση των νόμων περί προσλήψεων αλλά και απολύσεων.

Η κυβέρνησή του εισήγαγε μέτρα για την αύξηση της τιμής των καυσίμων ώστε να ενθαρρύνει τους οδηγούς να προτιμούν τα λιγότερο ρυπογόνα αυτοκίνητα προκαλώντας αντιδράσεις στους ψηφοφόρους, κυρίως των περιοχών εκείνων που βρίσκονται μακριά από τα αστικά κέντρα καθώς το αυτοκίνητο είναι το μοναδικό μέσο μετακίνησής τους.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή