ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σημείο προστριβών ΤΡΑΙΝΟΣΕ - ΟΣΕ οι αποθήκες στο Θριάσιο

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Νέο πεδίο σύγκρουσης μεταξύ ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΟΣΕ αναμένεται να αποτελέσουν οι αποθήκες που βρίσκονται στο Θριάσιο Πεδίο. Οι αποθήκες, γνωστές ως Κ1 και Κ2, έχει προβλεφθεί από τη σύμβαση αγοραπωλησίας μετοχών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ του 2017 να μισθωθούν από την ίδια με ετήσιο τίμημα περίπου 2 εκατ. ευρώ.

Αυτό, ωστόσο, δεν έχει συμβεί μέχρι στιγμής, καθώς οι αποθήκες είναι γεμάτες με υλικά τόσο του ΟΣΕ όσο και των προμηθευτών του. Το πιο σημαντικό, όμως, είναι ότι απουσιάζει η σιδηροδρομική γραμμή που θα τις καταστήσει αξιοποιήσιμες. Το μήκος των γραμμών δεν είναι μεγάλο, περίπου 400 μέτρα, αλλά η απουσία τους πρακτικά καθιστά ανενεργές τις αποθήκες για έναν πάροχο σιδηροδρομικού εμπορευματικού έργου.

Το δικαίωμα μίσθωσης των αποθηκών λήγει στο τέλος του έτους για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και είναι άγνωστο τι θα πράξει η επιχείρηση. Για τις συγκεκριμένες αποθήκες, ωστόσο, ενδιαφέρεται και η εταιρεία Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο (ΘΕΚ), που πρόσφατα ανέλαβε την εκμετάλλευση του ακινήτου περίπου 580 στρεμμάτων στο Θριάσιο Πεδίο, με στόχο τη δημιουργία εμπορευματικού κέντρου. Η σχετική σύμβαση κυρώθηκε πριν από λίγες ημέρες στην ελληνική Βουλή και προβλέπει ότι η παραχωρησιούχος ΘΕΚ έχει δικαίωμα πρώτης προτίμησης για μίσθωση των αποθηκών Κ1 και Κ2, εφόσον αποδεσμευθούν από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Η κατάσταση περιπλέκεται, καθώς κατά την κύρωση της σύμβασης παραχώρησης του ακινήτου στο Θριάσιο Πεδίο, η κυβέρνηση πέρασε τροπολογία μέσω της οποίας μεταβιβάζεται ο έλεγχος της διαχείρισης του ακινήτου από τη ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε. στην ΟΣΕ Α.Ε. Η τελευταία ορίζεται διαχειρίστρια όλου του ακινήτου στο Θριάσιο Πεδίο, συνολικής έκτασης περίπου 1.800 στρεμμάτων, συμπεριλαμβανομένων των αποθηκών Κ1 και Κ2. Και ενώ οι σχέσεις ΓΑΙΑΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ ήταν σχετικά καλές, οι σχέσεις ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ χαρακτηρίζονται τουλάχιστον τεταμένες. Λίγο η ηλεκτροκίνηση στο δίκτυο που καθυστερεί, λίγο τα συνεχή ατυχήματα που προκαλούνται στο σιδηροδρομικό δίκτυο έχουν δημιουργήσει ένταση στις σχέσεις των δύο επιχειρήσεων.

Αυτό φάνηκε την περασμένη Παρασκευή στην κόντρα του υπουργού Μεταφορών Χρ. Σπίρτζη με τον επικεφαλής της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Φιλ. Τσαλίδη, σχετικά με την ηλεκτροκίνηση στο σιδηροδρομικό δίκτυο. Ο πρώτος έγινε δηκτικός προς τους Ιταλούς, σημειώνοντας ότι μετά την ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνησης στη γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη, «αν είναι συνεπής και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, θα φέρει ένα πραγματικό “Ασημένιο Βέλος” και όχι ένα μοντέλο επίδειξης». Ο κ. Τσαλίδης απαντώντας περιορίστηκε να αναφέρει ότι ήταν γνωστό σε όλους ότι το τρένο «Ασημένιο Βέλος» θα ερχόταν στην Ελλάδα μόνον για τις ανάγκες της παρουσίασής του στη διάρκεια της ΔΕΘ.

Οπως και να έχει η κατάσταση, οι αποθήκες Κ1 και Κ2 έχουν πολύ μεγάλη σημασία, εφόσον ο ΟΣΕ ολοκληρώσει τα 300-400 μέτρα γραμμής που υπολείπονται. Αν συμβεί αυτό, τότε θα είναι οι μεγαλύτερες αποθήκες στην Ελλάδα, έκτασης 56.000 τ.μ., στις οποίες εισέρχεται ο σιδηρόδρομος.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ