ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Renault, Nissan, Mitsubishi αναζητούν τον διάδοχο του Γκοσν

REUTERS, BLOOMBERG

O Γάλλος υπουργός Οικονομικών Μπρινό Λε Μερ (αριστερά) διεμήνυσε πως, πλέον, ο Κάρλος Γκοσν δεν είναι σε θέση να διοικήσει τη Renault, στην οποία έχει μερίδιο 15% το γαλλικό δημόσιο.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Η σύλληψη στο Τόκιο του Κάρλος Γκοσν, του δημιουργού της γαλλοϊαπωνικής συμμαχίας Renault - Nissan - Mitsubishi, θέτει εν αμφιβόλω την ίδια τη συνοχή και την επιβίωσή της. Το Τόκιο και το Παρίσι έσπευσαν, πάντως, να αποστασιοποιηθούν από τον κ. Γκοσν, εμμένοντας στην ανάγκη σταθερότητας εντός της συμμαχίας.

«Πιστεύω πως αυτήν τη στιγμή δεν υπάρχει στη γη άλλος άνθρωπος σαν τον Κάρλος Γκοσν, που να μπορεί να συντονίζει και τις τρεις εταιρείες», δήλωσε χθες ο διευθύνων σύμβουλος της Mitsubishi, Οσάμου Μασούκο. Ο κ. Γκοσν είχε τη θέση του προέδρου των διοικητικών συμβουλίων της Nissan και της Mitsubishi, ενώ ήταν και πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Renault. «Στις δύο πρώτες έχουμε διαδόχους, αλλά όχι και στην τρίτη», διευκρίνισε ο κ. Μασούκο.

Πολυτέλεια

Ο μέχρι πρότινος κραταιός Γαλλοβραζιλιάνος με τις λιβανέζικες ρίζες φέρεται να έχει αναμειχθεί σε οικονομικές ατασθαλίες στην Ιαπωνία, όπως η απόκρυψη ατομικών εισοδημάτων επί πέντε έτη και η διασπάθιση εταιρικών περιουσιακών στοιχείων για όφελος του ιδίου και των μελών της οικογένειάς του. Σύμφωνα με το ιαπωνικό τηλεοπτικό δίκτυο ΝΗΚ, η Nissan κατέβαλλε υπέρογκα ποσά για τη συντήρηση τεσσάρων κατοικιών σε αντίστοιχες πόλεις του κόσμου (Παρίσι, Αμστερνταμ, Ρίο ντε Τζανέιρο και Βηρυτό) για τη διαμονή του Κάρλος Γκοσν, η οποία, ωστόσο, δεν σχετιζόταν με επαγγελματικό σκοπό. Ο ίδιος δε ούτε μέρος του ενοικίου δεν πλήρωνε. Συν τοις άλλοις, η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία κάλυπτε υψηλές δαπάνες του ίδιου και της οικογένειάς του για ταξίδια και διακοπές – οι δαπάνες αυτές ανέρχονταν σε δεκάδες εκατομμύρια γιεν (άνω των 100.000 δολαρίων), σύμφωνα με την εφημερίδα The Nikkei. Υπάρχουν εξάλλου υποψίες πως ο Κάρλος Γκοσν είχε ιδιοποιηθεί αμοιβές που είχαν εγκριθεί από τους μετόχους της Nissan αλλά προορίζονταν για άλλα διευθυντικά στελέχη της.

Εν τω μεταξύ, ο Γάλλος υπουργός Οικονομικών Μπρινό Λε Μερ διεμήνυσε πως, πλέον, ο Κάρλος Γκοσν δεν είναι σε θέση να διοικήσει τη Renault, στην οποία έχει μερίδιο 15% το γαλλικό δημόσιο. Ο κ. Λε Μερ προσέθεσε ακόμη ότι η κυβέρνηση αναζητεί προσωρινό αντικαταστάτη του Κάρλος Γκοσν.

Σύμφωνα με τις μέχρι τώρα πληροφορίες από την πλευρά της Renault, τα καθήκοντα αυτά θα αναλάβει ο νυν γενικός διευθυντής Τιερί Μπολορέ. Αλλωστε, και προ των εξελίξεων και ενόψει της επικείμενης διαδοχής του, ο Κάρλος Γκοσν είχε χαρακτηρίσει τον κ. Μπολορέ «ενδεδειγμένο υποψήφιο». Χθες αργά το βράδυ συνεδρίασε εκτάκτως το Δ.Σ. της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας για να αποφασίσει την αντικατάσταση Γκοσν.

Πάντως, όπως αναφέρει το ειδησεογραφικό πρακτορείο Bloomberg, δεν είναι γνωστό ακόμη το είδος των κατηγοριών εις βάρος του ούτε εάν πίσω από αυτές κρύβεται κάποιο «εσωτερικό πραξικόπημα» στους κόλπους της Nissan. Η εταιρεία, όπως αναφέρει κατ’ αποκλειστικότητα το Ρόιτερς, επεκτείνει την έρευνα που αποκάλυψε τις παρατυπίες και στην ολλανδική θυγατρική Renault - Nissan BV. Η θυγατρική ασκεί εποπτεία στη λειτουργία της τριμερούς συμμαχίας και ελέγχεται από τη Renault. Η Nissan ενημέρωσε το Δ.Σ. της Renault ότι έχει αποδείξεις στα χέρια της για πιθανές ατασθαλίες του Κάρλος Γκοσν και στην ολλανδική μονάδα. Ορισμένοι αναλυτές εμφανίζονται πολύ επιφυλακτικοί στο να θίξουν τις συνέπειες της σύλληψης στη συμμαχία των αυτοκινητοβιομηχανιών. Ωστόσο, τέλος, εκτιμούν πως η επέκταση της έρευνας από τη Nissan ίσως σημαίνει ότι επιδιώκει να χαλαρώσει τον έλεγχο της Renault στη συμμαχία.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ