ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

Ποιητικά θραύσματα

ΝΙΚΟΣ ΒΑΤΟΠΟΥΛΟΣ

Πουκάμισα από φακελάκια τσαγιού.

Ορίζοντας την ιχνογραφία ενός κόσμου αμφίσημου και εύθραυστου, ο εικαστικός Νίκος Ποδιάς παρουσιάζει έργα που εκλύουν ποίηση και προκαλούν αλυσίδες συνειρμών. Στην ατομική έκθεσή του αυτήν την περίοδο στον Βόλο, στον εξαιρετικής αισθητικής χώρο τέχνης «δ.» του Θανάση Δουλκέρογλου (Χατζηαργύρη 4 & Ιάσονος), ο Νίκος Ποδιάς ξετυλίγει ιστορίες αντλώντας από μια βαθιά δεξαμενή αναφορών χρησιμοποιώντας υλικά ευαίσθητα στον χρόνο και στη σκληρότητα.

«Η χρήση του “ευπαθούς” χαρτιού για την κατασκευή των περισσότερων έργων τα κάνει ευάλωτα στα μάτια μας και μπορεί να μας επιβάλει έναν ιδιαίτερο, πιο προσεκτικό, τρόπο προσέγγισης...», λέει ο Νίκος Ποδιάς που ζει και εργάζεται στον Βόλο. «Η πανοπλία είναι φτιαγμένη από γιαπωνέζικο χαρτί που έχει κολλαριστεί με ακρυλική κόλλα και έχει χρωματιστεί  με τσάι. Τα πουκάμισα αλλά και άλλα έργα είναι φτιαγμένα από χρησιμοποιημένα φακελάκια τσαγιού που έχουν ενωθεί με ακρυλική κόλλα. Τα έργα αυτά έχουν το χρώμα από το τσάι καθώς και μοτίβα και λεπτομέρειες από χρυσό ακρυλικό και σπρέι (με στένσιλ) αλλά και χρυσόχαρτα από πακέτα τσιγάρων.

Τα σχέδια από τα δίχτυα και την κύλικα της Πενθεσίλειας είναι φτιαγμένα με πένα και κόκκινο μελάνι και το σχέδιο από την “Αλληγορία της Ανοιξης” του Μποτιτσέλι με μολύβι».

Ο Νίκος Ποδιάς, απόφοιτος της ΑΣΚΤ και υπότροφος του Ιδρύματος Ωνάση για μεταπτυχιακές σπουδές στη σκηνογραφία στο Central Saint Martins College of Art and Design του Λονδίνου και στη Hochschule fur Gestaltung und Kunst της Ζυρίχης, είναι ένας δημιουργός με βαθιά εσωτερικότητα, πολύπλευρος και διαρκώς πειραματιζόμενος.

Με βασικές αναφορές από ευρύτατες περιοχές της ιστορίας της τέχνης, δημιουργεί τα δικά του υβρίδια. «Υπάρχουν έργα από την ιστορία της τέχνης που αγαπώ για την τεχνική και τη φόρμα τους αλλά και γι’ αυτό που απεικονίζουν, το αφήγημα τους, όπως η λεπτομέρεια από την “Αλληγορία της Ανοιξης” όπου ο Ζέφυρος κρατά στα χέρια του τη Χλωρίδα και τη φυσά ελαφρά όπως και η ερυθρόμορφη κύλικα του “Ζωγράφου της Πενθεσίλειας” όπου ο Αχιλλέας σκοτώνει την Πενθεσίλεια και την ίδια στιγμή την ερωτεύεται.

Βυζαντινή τέχνη, αγιογραφία, χρυσός κάμπος... Ισλαμική τέχνη και παράδοση, ταλισμανικά πουκάμισα – πουκάμισα φυλαχτά που βρίσκουμε σε ολόκληρο τον ισλαμικό κόσμο και η παράδοσή τους είναι πολύ παλιά. Θεωρούνταν αντικείμενα θαυματουργά, με προστατευτικές δυνάμεις και συνήθως προορίζονταν για να φορεθούν κάτω από πανοπλία σε μάχη».

Η έκθεση του Νίκου Ποδιά αφήνει μια αίσθηση άχρονης ποιητικότητας και ένα ίχνος υψηλής αισθητικής.

​​ Χώρος τέχνης «δ.», Βόλος (Χατζηαργύρη 4 & Ιάσονος). Εως 24/11.

Online

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ