ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Με βάρκα... την ελπίδα η κωπηλασία

Με νοικιασμένα ή δανεικά σκάφη αγωνίζονται οι Ελληνες κωπηλάτες στους διεθνείς αγώνες.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Με δανεικά σκάφη αγωνίζονται –και πρωταγωνιστούν– στους διεθνείς αγώνες οι Ελληνες κωπηλάτες. Η ελληνική ομοσπονδία, εξαιτίας των οικονομικών προβλημάτων, από το 2012 έως σήμερα έχει αγοράσει μόνο δύο (μονό και διπλό σκιφ) και τα σκάφη που χρησιμοποιούν οι αθλητές μας σε προετοιμασίες ή διοργανώσεις είναι ή νοικιασμένα ή δανεικά.

«Στην αρχή ντρεπόμουν όταν ζητούσα. Ενιωθα σαν ζητιάνος. Σιγά σιγά όμως συνηθίζεις... Μας έμαθαν. Κάποια σκάφη είναι νοικιασμένα, ενώ άλλα καταφέρνουμε να τα δανειστούμε για ένα χρονικό διάστημα. Οταν οι αθλητές μας κερδίζουν, η εταιρεία που μας νοικιάζει τα σκάφη ενδέχεται και να μη μας τα χρεώσει», μας είπε ο Γιάννης Καρράς, πρόεδρος της ομοσπονδίας κωπηλασίας.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι οι Ελληνες κωπηλάτες συγκαταλέγονται στους κορυφαίους του κόσμου. Μόνο αυτή τη χρονιά η συγκομιδή από διεθνείς διοργανώσεις ξεπέρασε τα 20 μετάλλια στις διάφορες ηλικιακές κατηγορίες. «Μέχρι και το 2008 υπήρχε η δυνατότητα για αγορές. Από το 2008 έως το 2012, με τη βοήθεια της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής, πραγματοποιήθηκαν οι τελευταίες αγορές. Από τότε έπρεπε να επιλέξουμε ή προετοιμασία αθλητών ή αγορά σκαφών. Θα μπορούσαμε και να περιορίσουμε τα πληρώματα και να πούμε ότι θα αγωνίζονται μόνο οι υποψήφιοι για μετάλλιο, αλλά αυτό θα ήταν πολύ σκληρό για τους αθλητές μας. Ετσι αποφασίσαμε να καταφύγουμε στις ενοικιάσεις ή στον δανεισμό. Είμαστε τυχεροί γιατί ο προπονητής μας Τζιάνι Ποστιλιόνε, επειδή είναι στην παγκόσμια, έχει πολλές γνωριμίες στον χώρο και μας βοηθούν. Σε πολλές περιπτώσεις, όπως στην κατηγορία εφήβων, ο κωπηλάτης μπαίνει για πρώτη φορά στο σκάφος που θα αγωνιστεί προπαραμονές ενός Ευρωπαϊκού, κάτι που δεν βοηθάει τον αθλητή. Στους αντιπάλους μας φαίνεται περίεργο. Από την άλλη πλευρά κοστίζει πολλά χρήματα και η μεταφορά ενός σκάφους», τόνισε ο κ. Καρράς.

Οι τιμές ενός σκάφους ξεκινούν από 10.000 ευρώ (σκιφ) και φτάνουν τις 50.000 ευρώ για την οκτάκωπο, γι’ αυτό και ποτέ δεν είχαμε πλήρωμα σε αυτή την κατηγορία. Μεγάλο πρόβλημα αντιμετωπίζουν και οι όμιλοι που καταφεύγουν σε εράνους και χοροεσπερίδες για την αγορά έστω ενός σκάφους.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ