ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ανω των 12 δισ. το ναυτιλιακό συνάλλαγμα το 9μηνο

ΗΛΙΑΣ ΜΠΕΛΛΟΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Μπορεί ο ελληνόκτητος εμπορικός στόλος να αυξάνεται και το ξένο συνάλλαγμα που φέρνουν στη χώρα οι ναυτιλιακές να μεγεθύνεται επίσης, πλην όμως το ελληνικό νηολόγιο εξακολουθεί να μην είναι ανταγωνιστικό και να φυλλορροεί. Σύμφωνα με στοιχεία της ΤτΕ, το πλεόνασμα του ισοζυγίου υπηρεσιών τον Σεπτέμβριο παρουσίασε άνοδο λόγω πρωτίστως της βελτίωσης του ισοζυγίου μεταφορών, καθώς οι καθαρές εισπράξεις από θαλάσσιες μεταφορές αυξήθηκαν κατά 29%. Από την αρχή του έτους έως και τον Σεπτέμβριο, η ελληνική ναυτιλία έφερε στη χώρα συνάλλαγμα ύψους 12,178 δισ. ευρώ έναντι 10,79 δισ. το αντίστοιχο διάστημα του 2017 και 9,2 δισ. στο εννεάμηνο του 2016. Στη διετία το ναυτιλιακό συνάλλαγμα εμφανίζεται έτσι αυξημένο κατά 30% και στο έτος περισσότερο από 12%, με βάση τις επιδόσεις στα εννεάμηνα.

Η ανάκαμψη αυτή οφείλεται τόσο στην άνοδο των ναυλαγορών και στην επιλογή των ναυτιλιακών να χρησιμοποιούν το ελληνικό χρηματοπιστωτικό σύστημα όσο όμως και στη μεγάλη αύξηση του ελληνόκτητου στόλου. Είναι χαρακτηριστικό πως ελληνικών συμφερόντων επιχειρήσεις αγόρασαν φέτος 275 μεταχειρισμένα πλοία και παρήγγειλαν σε ναυπηγεία άλλα 121, αγοράζοντας συνολικά 396 ποντοπόρα, ενώ πούλησαν στο ίδιο διάστημα μόνον 164 ποντοπόρα επενδύοντας συνολικά ποσόν της τάξης των 10,4 δισ. δολαρίων. Αυτά τα πλοία έρχονται να προστεθούν στον στόλο των 4.746 πλοίων (άνω των 1.000 gt), χωρητικότητας 365,45 εκατ. τόνων (dwt), που καταγράφει στα τέλη του 2017 η ετήσια έκθεση της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών. Πρόκειται για το 19,89% σε dwt του συνόλου του παγκόσμιου στόλου και το 49,15% του συνόλου του στόλου της Ε.Ε.

Ομως η ελληνική σημαία δεν μπορεί να προσελκύσει περισσότερα από το ένα στα οκτώ ελληνόκτητα πλοία: ο αριθμός των φορτηγών πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου χύδην μειώθηκε κατά 5,3% τον Σεπτέμβριο του 2018 σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του 2017 και συγκεκριμένα στα 415 έναντι 434 πέρυσι τον Σεπτέμβριο, ενώ ο αριθμός των δεξαμενόπλοιων μειώθηκε κατά 3,1% στα 509 πλοία, από 524 το 2017. Γραφειοκρατία και αδικαιολόγητα υψηλά κόστη συμμόρφωσης με τα προβλεπόμενα λειτουργούν αποτρεπτικά στην ύψωση της γαλανόλευκης.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ