ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πέντε κοινοπραξίες στη β΄ φάση για τα ηλεκτρονικά διόδια

ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΙΑΛΙΟΣ

Και οι πέντε κοινοπραξίες διεκδικούν το έργο των 405 εκατ. ευρώ.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού για τα ηλεκτρονικά διόδια περνούν και οι πέντε κοινοπραξίες που διεκδικούν το έργο των 405 εκατ. ευρώ. Η επόμενη φάση όμως δεν θα ξεκινήσει άμεσα, καθώς το υπουργείο Υποδομών εκτιμά ότι πρέπει να διαβουλευθεί με τους συμμετέχοντες για τις προτεινόμενες τεχνικές προδιαγραφές. Ολα δείχνουν ότι ο διαγωνισμός θα συνεχίσει να κινείται με «χαλαρούς» ρυθμούς, με την ανάδειξη αναδόχου μέσα στο πρώτο εξάμηνο του επόμενου έτους να δείχνει μάλλον απίθανη.

Σύμφωνα με τη χθεσινή απόφαση του υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη, στην επόμενη φάση του διαγωνισμού θα περάσουν και οι πέντε ενδιαφερόμενοι. Πρόκειται για κοινοπραξίες από μεγάλες ευρωπαϊκές εταιρείες που διαθέτουν σχετική εμπειρία και (οι τέσσερις από τις πέντε) έναν «ελληνικό» εταίρο. Είναι οι εξής:

1. «Ακτωρ» - Intrakat - Ιntrasoft Inl- Autostrade (Ιταλία).

2. Μυτιληναίος - Nusz (Ουγγαρία).

3. ΤΕΡΝΑ - Vinci - Kapsch Traffic Com (Γερμανία).

4. ΟΤΕ - T-Systems International GmbH (θυγατρική του ομίλου Deutsche Telekom).

5. Strabag - SkyToll (Σλοβενία).

Οι πέντε κοινοπραξίες κατέθεσαν αίτηση συμμετοχής στον διαγωνισμό στις 4 Απριλίου. Ακολούθησαν προσφυγές από δύο από τις συμμετέχουσες στην Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών (οι οποίες απορρίφθηκαν) και μία προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας (από την «Ακτωρ» - Intrakat - Ιntrasoft Inl- Autostrade), η οποία στη συνέχεια αποσύρθηκε.

Ομως η οριστικοποίηση όσων «πέρασαν» επιτυχώς από το α΄ στάδιο του διαγωνισμού δεν συνεπάγεται και την έναρξη της β΄ φάσης (κατάθεση οικονομικών και τεχνικών προσφορών). Οπως αναφέρεται στην απόφαση, η μελετητική εταιρεία στην οποία το υπουργείο ανέθεσε να συντάξει τις τεχνικές προδιαγραφές, τις παρέδωσε μόλις προ δεκαημέρου (12 Νοεμβρίου). Επιπλέον, το υπουργείο... θέλει να τις συζητήσει: «Κρίνεται σκόπιμη η διενέργεια διαβούλευσης με τους διαγωνιζόμενους των οποίων η προεπιλογή έχει οριστικοποιηθεί επί των προτεινόμενων τεχνικών προδιαγραφών πριν η αναθέτουσα αρχή εγκρίνει τη διενέργεια του β΄ σταδίου», αναφέρεται.

Το ερώτημα, βέβαια, παραμένει αν και πού θα εφαρμοστεί η ηλεκτρονική χρέωση. Στις αρχές του καλοκαιριού ο υπουργός Υποδομών υποχρεώθηκε από τους θεσμούς σε μια μάλλον ταπεινωτική υποχώρηση στο θέμα της Εγνατίας Οδού (η οποία ήταν η πρώτη στην οποία είχε αποφασιστεί ότι θα εφαρμοστούν τα διόδια), προκειμένου να δοθεί η δυνατότητα στον όποιο ανάδοχο του οδικού άξονα να αποφασίσει με ποιο σύστημα θα εισπράττει τα διόδια.

Οι δε παραχωρησιούχοι συζητούν αν και με ποιους όρους θα δεχθούν, καθώς δεν μπορούν να υποχρεωθούν από το Δημόσιο να «επιστρέψουν» στο κράτος το δικαίωμα είσπραξης μέχρι να λήξουν οι συμβάσεις παραχώρησης.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ