ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Το «σύνδρομο της Κίνας» χτυπάει τις ευρωπαϊκές βιομηχανίες

REUTERS

Η BMW έχει αντλήσει φέτος το 18% των εσόδων της από τη δεύτερη οικονομία στον κόσμο και η Volkswagen το 14%.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Η κινεζική οικονομία φτερνίζεται και η Ευρώπη κρυολογεί και η αιτία είναι ο σινοαμερικανικός εμπορικός πόλεμος. Και βέβαια τις επιπτώσεις του κρυολογήματος θα υποστούν ορισμένα από τα πλέον ηχηρά ονόματα της ευρωπαϊκής βιομηχανίας, που έχουν μεγάλη έκθεση στη δεύτερη οικονομία του κόσμου. Και αν ορισμένες από τις ευρωπαϊκές βιομηχανίες νιώθουν ήδη το ψύχος από την επιβράδυνση της Κίνας και τη μείωση της ζήτησης, το πλήγμα θα είναι ισχυρότερο εάν επιδεινωθούν περαιτέρω οι σχέσεις ανάμεσα στις δύο μεγαλύτερες οικονομίες του πλανήτη.

Γερμανικοί κολοσσοί όπως οι αυτοκινητοβιομηχανίες BMW και Volkswagen και γαλλικοί οίκοι μόδας και ειδών πολυτελείας, όπως η Hermes, αποτελούν ήδη παράπλευρες απώλειες της εμπορικής πολιτικής του Τραμπ. Οι μετοχές τους έχουν γνωρίσει μεγάλη πτώση στη διάρκεια του έτους. Από τις πωλήσεις στην Κίνα προέρχεται περίπου το 6% (80 δισ. ευρώ) των εσόδων των εταιρειών που περιλαμβάνονται στον δείκτη DAX της Φρανκφούρτης. Είναι ενδεικτικό των επιπτώσεων του εμπορικού πολέμου ότι o DAX έχει συνολικές απώλειες 12,5% τους τελευταίους 12 μήνες. Ενδεχομένως η απογοητευτική πορεία των ευρωπαϊκών χρηματιστηρίων σε αντιδιαστολή με τη Wall Street οφείλεται εν μέρει στις φοροαπαλλαγές του Ντόναλντ Τραμπ. Πολλοί αναλυτές πιστεύουν, όμως, πως η βαθύτερη αιτία βρίσκεται αλλού. «Η Ευρώπη είναι πάρα πολύ εκτεθειμένη, είναι μια ανοικτή οικονομία», επισημαίνει ο Εμάνουελ Κάου, αναλυτής ευρωπαϊκών μετοχών στην Barclays, που τονίζει πως ήδη αντανακλούν τις εξελίξεις τα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια. Οπως υπογραμμίζει ο ίδιος, «οι ευρωπαϊκές αγορές είναι ευάλωτες σε κάθε επιβράδυνση των αναδυόμενων αγορών, όπως και στην εγχώρια αγορά που έχει μολυνθεί από τα πολιτικά προβλήματα στη Ιταλία ή από το Brexit».

Σύμφωνα με τη Morgan Stanley, η BMW έχει αντλήσει φέτος το 18% των εσόδων της από τη δεύτερη οικονομία στον κόσμο και η Volkswagen το 14%. Ως εκ τούτου, οι επιπτώσεις του εμπορικού πολέμου στα δύο πιο ηχηρά ονόματα της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας εμπνέουν ανησυχία στους επενδυτές, αν και το διμερές εμπόριο ανάμεσα στη Γερμανία και την Κίνα έφτασε πέρυσι τα 188 δισ. ευρώ. Σύμφωνα, πάντα, με τη Morgan Stanley, από τη βουλιμία της Κίνας για πρώτες ύλες εξαρτώνται επίσης τα ευρωπαϊκά ορυχεία.

Παράλληλα ο γαλλικός οίκος μόδας Kering, στον οποίο ανήκει η φίρμα Gucci, και η ελβετική βιομηχανία κοσμημάτων Richemont πραγματοποιούν το 24% των πωλήσεών τους στην Κίνα. Αναλυτές του οίκου Jefferies αποκαλούν «σύνδρομο της Κίνας» τη μετάδοση της κινεζικής κρίσης στους οίκους μόδας και πολυτελών ειδών. Πρόκειται για αναφορά σε ταινία του 1979, στην οποία η μόλυνση από ένα πυρηνικό ατύχημα στις ΗΠΑ φτάνει μέχρι την Κίνα. Οπως τονίζουν, «φαίνεται πως τώρα κινδυνεύουμε από μια αντίστροφη πορεία που πλήττει τον τομέα των πολυτελών ειδών και από μια ραγδαία επιβράδυνση της Κίνας που θα μεταδοθεί σε όλον τον κλάδο, αρχής γενομένης από το 2019.
 

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ