ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Βρετανία: Παράνομος τζόγος και παιδιά

Εννέα από τις είκοσι κορυφαίες ποδοσφαιρικές ομάδες της Πρέμιερ Λιγκ για το 2018 χρηματοδοτήθηκαν από στοιχηματικές εταιρείες για να διαφημιστούν στη φανέλα τους.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Διαστάσεις παίρνει η μάστιγα του παράνομου στοιχηματισμού σε όλο και πιο μικρές ηλικίες στη Μεγάλη Βρετανία. Πιο συγκεκριμένα, τις προηγούμενες ημέρες, η επιτροπή τυχερών παιχνιδιών της χώρας δημοσίευσε έρευνα η οποία αποκαλύπτει ότι ο αριθμός των ανηλίκων που εμπλέκονται με τον παράνομο στοιχηματισμό έχει τετραπλασιαστεί τα τελευταία χρόνια. Σήμερα, περισσότεροι από 450.000 νέοι κάτω των 18 ταξινομούνται ως παίκτες στοιχηματικών εταιρειών. Οπως αναφέρει ο Guardian, οι διαφημίσεις και οι σπόνσορες έχουν επηρεάσει σε σημαντικό βαθμό την ανοδική πορεία των συγκεκριμένων εταιρειών.

Τα γραφεία στοιχημάτων προσφέρουν πλέον ελκυστικά πακέτα εγγραφής, μόνο για τους νέους πελάτες, ώστε να εξασφαλίσουν ότι το πρώτο στοίχημα των παικτών θα συνοδευθεί από τα πρώτα κέρδη. Μέσα, λοιπόν, από τα social media και την τηλεόραση, η διαφήμιση και η προώθηση του προϊόντος για τους νέους παίκτες είναι αναπόφευκτες, καθώς οι ευκαιρίες που δίνονται στον πελάτη για να παίξει στοίχημα σε οποιαδήποτε χρονική στιγμή είναι ατελείωτες.

Για πολλούς ενηλίκους τα τυχερά παιχνίδια και το στοίχημα στο Διαδίκτυο μπορεί να θεωρηθούν διασκέδαση όταν γίνονται υπεύθυνα και χωρίς υπερβολές. Πολλοί παίκτες όμως και ιδιαίτερα ανήλικοι πιστεύουν πως το στοίχημα είναι ένας τρόπος για να λύσουν το οικονομικό τους πρόβλημα. Παρά το γεγονός πως υπάρχουν πολλοί κανόνες και νόμοι για την προστασία των νέων από τις πτυχές του στοιχήματος στο Διαδίκτυο που μπορεί να είναι επικίνδυνες, οι ανήλικοι συνεχίζουν να βρίσκουν τρόπους να παίζουν στοίχημα. Πλέον, η επιτροπή τυχερών παιχνιδιών της Βρετανίας, μετά τη σχετική έρευνα για τους ανηλίκους, δεσμεύεται για την προστασία των παικτών από τους κινδύνους του στοιχήματος: «Οταν είμαστε σίγουροι ότι ένα προϊόν θέτει τους παίκτες σε κίνδυνο, θα λάβουμε μέτρα», τονίζεται.

Επίσης, υπάρχουν κανόνες που εμποδίζουν τις στοιχηματικές εταιρείες να επιτρέπουν τη στόχευση της διαφήμισης στους ανηλίκους. Μερικοί οργανισμοί, όμως, ανησυχούν ότι τα παιδιά εκτίθενται στα τυχερά παιχνίδια, μέσω των διαφημίσεων, παρόλο που υπάρχουν αυτοί οι κανόνες. Σύμφωνα με τη συγκεκριμένη μελέτη, δύο στους τρεις ανηλίκους έχουν παρακολουθήσει διαφήμιση τυχερών παιχνιδιών στην τηλεόραση, ενώ δεν είναι τυχαίο το γεγονός πως 450.000 παιδιά στοιχηματίζουν τακτικά (δηλαδή ένας στους επτά νέους ηλικίας 11-16).

Το πρόβλημα των διαφημίσεων δεν εμφανίζεται μόνο μέσω της τηλεόρασης αλλά και από τους σπόνσορες των ομάδων της Πρέμιερ Λιγκ. Εννέα από τις είκοσι κορυφαίες ποδοσφαιρικές ομάδες της Πρέμιερ Λιγκ για το 2018 χρηματοδοτήθηκαν από στοιχηματικές εταιρείες, για να διαφημιστούν στη φανέλα τους. Ετσι, οι φίλαθλοι όλων των ηλικιών βλέπουν τους αγαπημένους τους παίκτες να φορούν τα χρώματα της ομάδας τους, με τα λογότυπα των στοιχηματικών εταιρειών.

Επίσης, παρόλο που η αγγλική πμοσπονδία έχει θεσπίσει νομικό πλαίσιο που απαγορεύει τα λογότυπα των στοιχηματικών εταιρειών σε φανέλες σε παιδικά μεγέθη, πολλοί νέοι εξακολουθούν να φορούν τις φανέλες που απευθύνονται για τους ενηλίκους.

Τέλος, οι διαφημίσεις μέσω του YouTube είναι εξίσου επικίνδυνες για τους ανηλίκους. Οι δημιουργοί βίντεο στο συγκεκριμένο διαδικτυακό τόπο έχουν τιμωρηθεί με πρόστιμα για διαφήμιση των στοιχηματικών εταιρειών σε παιδιά.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ