Τάκης Θεοδωρόπουλος ΤΑΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ

Eνας ανδριάς για τον Ριχάρδο

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ: ΔIAΓΩNIΩΣ

​Δεν χωράει αμφιβολία ότι από τα αντιπαθέστερα συμπτώματα της κοινωνικής κατάρρευσης ήσαν αυτές οι πόρτες που με τεράστια γράμματα διαφήμιζαν ότι αγοράζουν χρυσό. Δεν χωράει αμφιβολία ότι η τηλεπερσόνα που διαφήμιζε την επιχείρησή του έμοιαζε με ζωντανή γελοιογραφία της κρίσης. Θύμιζε τον «Ελληνα Κροίσο» εκείνης της διαφήμισης, την πορνογραφική εκδοχή του νεόπλουτου που δεν ξέρει τι έχει. Κι ήταν σαν το πορτρέτο του τυχαίου πλούτου να μας έβγαζε τη γλώσσα και να μας κορόιδευε. Δεν χωράει, τέλος, αμφιβολία ότι ακόμη και όσοι από μας δεν βρέθηκαν στην ανάγκη να διασχίσουν κάποια απ’ αυτές τις πόρτες, δεν αισθάνονταν δυσάρεστα περνώντας μπροστά τους. Το χαρακτηριστικό τους ήταν ότι δεν φαινόταν το εσωτερικό τους. Λειτουργούσαν σαν οίκοι ανοχής της οικονομίας που η δημόσια αιδώς, ενώ τους αποδέχεται, δεν θέλει να τους ξέρει.

Τα ποσά που περιφέρονται στον αέρα και που αναφέρονται στις επιχειρήσεις τους ζαλίζουν. Το χυτήριο που λειτουργούσε στο άβατο των Εξαρχείων, αντιθέτως, δεν εντυπωσιάζει κανέναν. Οι άνθρωποι, επιτήδειοι επιχειρηματίες, διάλεξαν το ασφαλέστερο καταφύγιο της παρανομίας. Οι εικόνες από την καθημερινότητα του πιο γνωστού από τους κατηγορουμένους, οι σαμπάνιες και οι μικρές Βερσαλλίες με πρόσοψη δωρικού ρυθμού, η θερμαινόμενη πισίνα μοιάζουν με κακόγουστο ανέκδοτο. Κι όμως, δεν είναι. Είναι μία από τις εικόνες της σημερινής Ελλάδας, πραγματική και άκρως ρεαλιστική. Είναι ο τύπος που πήρε τον πλούτο των μεσαίων στρωμάτων και εμφανίζεται ως διάδοχη κατάσταση. Αντί να έρθει ο Τσακαλώτος να τα πάρει από τη θυρίδα, ας τα δώσεις στον Ριχάρδο. Τουλάχιστον, θα μπορέσεις να περάσεις κάποιες μέρες έως το τέλος του μηνός. Η αγορά δημιουργείται όπου υπάρχει ανάγκη.

Δεν με ενδιαφέρει τι θα αποδειχθεί στο δικαστήριο έπειτα από καμιά δεκαπενταριά χρόνια. Αυτό είναι ζήτημα που απασχολεί την αστυνομία και τους δικαστές. Μπορεί να αποδειχθεί αθώος; Γιατί όχι; Προς το παρόν, δεν είναι καν κατηγορούμενος. Αυτό όμως δεν σε εμποδίζει να αναγνωρίσεις στο πρόσωπό του μία από τις εμβληματικές φυσιογνωμίες της κατάρρευσης. Κι αυτό είναι που ενδιαφέρει, προς το παρόν. Διάσημη τηλεπερσόνα πρωταγωνιστούσε στο δημοφιλέστερο παιχνίδι των καιρών, στο ξεπούλημα του οικογενειακού θησαυρού προκειμένου να ζήσεις.

Η Ιστορία έχει τους θετικούς της ήρωες. Εχει και τους αρνητικούς της. Γι’ αυτό προτείνω έναν ανδριάντα για τον Ριχάρδο, έτσι για να θυμούνται οι μεταγενέστεροι πως χρυσοθήρες δεν υπήρξαν μόνον στη μακρινή Αμερική, αλλά και στην πλατεία Εξαρχείων της Ελλάδας της κατάρρευσης.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ