Τάκης Θεοδωρόπουλος ΤΑΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ

Ας αντιδράσουν οι δάσκαλοι

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

«Γ​​​​ια το κοινό συμφέρον ενάντια στον ιμπεριαλισμό, το ΝΑΤΟ... και τα συμφέροντα που στήνουν εθνικούς πολέμους και εμφύλιους σπαραγμούς… κτλ. κτλ». Σύντομο απόσπασμα από την ανακοίνωση της ΟΛΜΕ για τις καταλήψεις σχολείων στη Βόρειο Ελλάδα από μαθητές που διαμαρτύρονται για τη συμφωνία των Πρεσπών. Η οποία συμφωνία έγινε ώστε να ανοίξει ο δρόμος για την ένταξη της γείτονος στο ΝΑΤΟ. Οι υπέροχοι συνδικαλιστές, όμως, δεν υποστέλλουν τη σημαία της ιδεολογίας τους. Και δημοσιεύουν μια ανακοίνωση σε άψογη τριτοδιεθνιστική διάλεκτο. Κυρία δε, μέλος του Δ.Σ. του ευαγούς σωματείου τους, δηλώνει ότι οι καταλήψεις είναι μια νόμιμη μορφή αγώνα, αρκεί να αποφασίζονται με δημοκρατικές διαδικασίες και όχι μέσω SMS ή Facebook. Οπου αποδεικνύεται ότι το πρόβλημα στη Μέση Εκπαίδευση δεν είναι ούτε τα κόμματα, όποια κι αν είναι αυτά, ούτε οι μαθητές, ενδεχομένως δε ούτε οι γονείς. Είναι οι διδάσκοντες, στον βαθμό εννοείται που εκπροσωπούνται από το συνδικάτο τους και αυτό δεν καταχράται την εκπροσώπηση του πολυπληθέστερου κλάδου των δημοσίων υπαλλήλων.

Ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά. Οι καταλήψεις των σχολείων από μαθητές για πολιτικούς λόγους είναι μία από τις γάγγραινες που άφησαν στην παιδεία τα τραύματα της μεταπολίτευσης και ο ακρωτηριασμός που επέφερε στη δημοκρατία το φοιτητικό κίνημα. Τις εκμεταλλεύθηκε η Αριστερά, της οποίας ο ηγέτης, και νυν πρωθυπουργός, έλαβε το βάπτισμα του πολιτικού μέσω των καταλήψεων. Η ενοχική απέναντι στην Αριστερά Ν.Δ. τις αντιμετώπισε με ανοχή. Θυμάμαι τον κ. Στυλιανίδη μόλις είχε αναλάβει υπουργός Παιδείας στην κυβέρνηση Καραμανλή να δηλώνει ότι «αν οι συνελεύσεις αποφασίσουν δημοκρατικά κατάληψη είμαστε υποχρεωμένοι να το δεχθούμε». Και τι γίνεται στην περίπτωση που οι συνελεύσεις αποφασίσουν δημοκρατικά ομαδικές αυτοκτονίες ή ομαδικούς βιασμούς; Η υπόθεση όμως, όσο ακραία κι αν σας φαίνεται, έχει στόχο να αναδείξει ότι και σ’ αυτήν την περίπτωση η δημοκρατία, η ισχύς της πλειοψηφίας, έχει κάποια όρια. Και τα όρια για το σχολείο είναι η λειτουργία του, η δυνατότητα δηλαδή να ανταποκριθεί στον ρόλο του, στην εκπαιδευτική του λειτουργία. Ο,τι εμποδίζει αυτήν τη λειτουργία είναι εκτός ορίων, άρα απαγορευμένο. Η χρήση κινητών δεν απαγορεύεται για ηθικούς λόγους. Απαγορεύεται γιατί εμποδίζει την ηρεμία του χώρου όπου λαμβάνει χώρα η εκπαιδευτική διαδικασία. Το ίδιο και οι καταλήψεις. Ανακούφιση για κάθε εχέφρονα πολίτη αποτελεί η δήλωση του Κυριάκου Μητσοτάκη, που τις καταδικάζει.

Και τώρα ας έρθουμε στην ουσία του προβλήματος. Ηθελαν μια νεολαία πολιτικοποιημένη, ταυτίζοντας βέβαια την «πολιτικοποίηση» με ό,τι αυτοί θεωρούσαν σωστό. Και δεν μιλάω για τους υπουργούς και τους παρατρεχάμενους. Μιλάω για τους δασκάλους, γι’ αυτούς που οφείλουν να μπαίνουν στην τάξη όπως ο χειρουργός μπαίνει στο χειρουργείο. Τι διδάσκουν στα παιδιά; Τι ξέρουν τα παιδιά για το μακεδονικό ζήτημα; Κι από ποια βιβλία το έμαθαν; Τους μεταφέρουν το κουλουβάχατο που κουβαλάει το μυαλό τους, διότι και αυτοί διδάχθηκαν από δασκάλους που τους βάραινε το ίδιο κουλουβάχατο. Ενας αχταρμάς με ιμπεριαλισμούς, συμφέροντα, αντιφασιστικές προθέσεις και ευγενείς επαναστατικές προθέσεις. Κι όταν λέμε ότι θέλουμε να αξιολογήσουμε αυτούς τους δασκάλους, βάσει ποιων κριτηρίων θα τους αξιολογήσουμε; Πόσο πάει το κιλό του προοδευτικού; Ενα καλό μέτρο είναι οι λόγοι που εκφωνούνται για το Πολυτεχνείο και το «Οχι» που δεν το είπε ο Μεταξάς, αλλά ο «λαός», ο οποίος και επαναστάτησε κατά των Τούρκων, των Περσών και λοιπών.

Λοιπόν, επειδή αυτή η φωνακλάδικη, θρασύτατη και αμόρφωτη μειονότητα επιμένει να μας λέει ότι αυτή είναι η Ελλάδα, περιφρονώντας και παραμερίζοντας όσους πραγματικά πιστεύουν στο εκπαιδευτικό τους έργο και με τις τρεις κι εξήντα που τους δίνουμε το υπηρετούν, επειδή αυτή ευθύνεται για το γεγονός ότι ο Ελληνας νέος είναι ένα αλλοπρόσαλλο ον έτοιμο να τα σπάσει, ας αντιδράσουν όσοι αισθάνονται εξόριστοι στο στρατόπεδο που τους έχουν φυλακίσει. Γονείς και δάσκαλοι, για να σώσουν τα παιδιά τους.

Δεν λέω να βγουν στους δρόμους. Λέω να μπουν στις σχολικές τάξεις για να υπερασπιστούν τις αξίες της εκπαίδευσης. Να κάνουν καταλήψεις στα σχολεία όσοι πραγματικά πιστεύουν στο σχολείο και στον ρόλο του.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ