Εικαστικά στον κόσμο

1' 18" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ζωντανό το παρελθόν

Περίπου 20 εκατ. ευρώ στοίχισε η ανακαίνιση του θεάτρου Alexandra Palace, στο Λονδίνο, το οποίο παρέμενε εκτός πρόσβασης για το κοινό επί οκτώ δεκαετίες. Οι αρχιτέκτονες επέλεξαν συνειδητά να μην εξαφανίσουν εντελώς τα σημάδια της φθοράς του χρόνου από την εμβληματική αίθουσα, αφήνοντας κάποιες τρύπες στους τοίχους και γυμνές σανίδες στα δάπεδα, έτσι ώστε να διατηρήσουν ζωντανό το παρελθόν της: Δημοφιλής χώρος παραστάσεων τη βικτωριανή εποχή, φιλοξένησε πρόσφυγες στη διάρκεια των δύο Παγκοσμίων Πολέμων και για ένα σύντομο διάστημα χρησίμευσε ως νοσοκομείο.

Ψηφιακός Βερμέερ

Ενα ψηφιακό μουσείο αφιερωμένο στο έργο του ζωγράφου Γιοχάνες Βερμέερ δημιούργησαν το Μουσείο Mauritshuis, στη Χάγη και η πλατφόρμα Arts and Culture της Google. Πρόκειται για μία εφαρμογή «ενισχυμένης» πραγματικότητας, που σύμφωνα με τους New York Times θα περιλαμβάνει το σύνολο της δουλειάς του καλλιτέχνη, από το διάσημο «Κορίτσι με το μαργαριταρένιο σκουλαρίκι» έως το «Κοντσέρτο». Συνολικά 18 δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές δέχθηκαν να προσφέρουν υψηλής ευκρίνειας εικόνες των έργων τους, οι οποίες είναι ελεύθερα προσβάσιμες μέσω της εφαρμογής «Meet Vermeer».

Διώχνοντας τις σκιές

Παρότι το ταλέντο της ήταν αδιαμφισβήτητο, η Ιντα Ο’ Κιφ είχε την «ατυχία» να είναι η αδελφή μιας από τις πιο διάσημες εκπροσώπους του αμερικανικού μοντερνισμού. Οι λιγοστές εκθέσεις της «κέρδισαν» τους κριτικούς, αλλά πιθανότατα θα είχε καταδικαστεί στην αφάνεια αν, το 2013, η επιμελήτρια του Μουσείου Τέχνης του Ντάλας Sue Canterbury δεν είχε ανακαλύψει ένα έργο της. Αυτές τις ημέρες, η πρώτη αναδρομική έκθεση της καλλιτέχνιδος φιλοξενείται στους χώρους του μουσείου υπό τον τίτλο «Ida O’Keeffe: Escaping Georgia’s Shadow» (Ιντα Ο’ Κιφ: Ξεφεύγοντας από τη σκιά της Τζόρτζια).

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή