ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σε νέες επενδύσεις στις ΗΠΑ προχωρεί η Volkswagen

«Ευελπιστώ πως θα επιτευχθεί ο στόχος» για αύξηση της παραγωγής γερμανικών αυτοκινήτων στις ΗΠΑ, σχολίασε ο Αμερικανός υπουργός Εμπορίου Γουίλμπορ Ρος (φωτ.) μιλώντας στο CNBC.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Στο δεύτερο αλλά λίαν σημαντικό μέτωπο του εμπορικού πολέμου, εκείνο των εισαγωγών αυτοκινήτων από τη Γερμανία, στρέφεται τώρα η Ουάσιγκτον μετά την ανακωχή που συμφώνησε ο Αμερικανός πρόεδρος με τον Κινέζο ομόλογό του το Σάββατο στο περιθώριο του G20. Χθες, η αμερικανική κυβέρνηση κάλεσε τους επικεφαλής των μεγαλύτερων γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών για να τους θέσει το αίτημα να αυξήσουν την παραγωγή τους εντός ΗΠΑ. Φαίνεται να κατήγαγε ήδη κάποια νίκη, καθώς μετά τη συνάντηση ο γερμανικός κολοσσός της Volkswagen ανακοίνωσε ότι θα προχωρήσει σε νέες επενδύσεις στις ΗΠΑ και πιθανώς σε συνεργασία με την αμερικανική Ford Motor. Στο μεταξύ, επικρατεί αβεβαιότητα για το τι ακριβώς έχει συμφωνηθεί με το Πεκίνο και πόσο αξιόπιστες είναι οι υποσχέσεις που έχουν δοθεί προφορικώς. Την αβεβαιότητα ενέτεινε, χθες, μήνυμα του Ντόναλντ Τραμπ στο Τwitter ότι «αν δεν υπάρξει συμφωνία με την Κίνα, εγώ είμαι ο άνθρωπος των δασμών».

Τις επαφές με τους επικεφαλής των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών και συγκεκριμένα με τους διευθύνοντες συμβούλους των Volkswagen, Daimler και BMW ανέλαβαν ο Αμερικανός υπουργός Εμπορίου Γουίλμπορ Ρος, ο εκπρόσωπος των ΗΠΑ για θέματα Εμπορίου Ρόμπερτ Λάιτχαϊζερ και ο οικονομικός σύμβουλος του Λευκού Οίκου Λάρι Κάντλοου.

Ζητούμενο για τις ΗΠΑ είναι η μείωση του εμπορικού ελλείμματος ύψους 65 δισ. δολαρίων που εμφανίζουν από το εμπόριο με την Ε.Ε. και ειδικότερα του ελλείμματος ύψους 30 δισ. δολαρίων από τις εισαγωγές γερμανικών αυτοκινήτων. «Ευελπιστώ πως θα επιτευχθεί ο στόχος με την αύξηση της παραγωγής τους εντός ΗΠΑ», σχολίασε ο Γουίλμπορ Ρος μιλώντας στο CNBC. Μιλώντας, άλλωστε, στο Reuters, ο Λάρι Κάντλοου τόνισε πως θα έχει προσωπικές συνομιλίες με τα στελέχη των αυτοκινητοβιομηχανιών και σκοπεύει «να εκφράσει την ελπίδα ότι θα εξακολουθήσουν να επενδύουν άμεσα στις ΗΠΑ και θα παράγουν εδώ μηχανές».

Οι επικεφαλής των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών θέλουν να αποφύγουν τους δασμούς ύψους 35% που από το 2017 έχει απειλήσει να επιβάλει ο Ντόναλντ Τραμπ στα εισαγόμενα αυτοκίνητα αν δεν υπάρξει «εξισορρόπηση του εμπορίου».

Προ ημερών, η BMW ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει την ανέγερση δεύτερης μονάδας της στις ΗΠΑ που θα παράγει κινητήρες αυτοκινήτων και κιβώτια ταχυτήτων. Η VW έχει εδώ και λίγους μήνες εκφράσει την πρόθεση να επεκτείνει την παραγωγή της στις ΗΠΑ με μονάδα ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων. Η BMW έχει μονάδα παραγωγής στη Νότια Καρολίνα, η VW στο Τενεσί και η Mercedes στην Αλαμπάμα. Οπως, πάντως, τονίζει το Bloomberg, θα αποφύγουν να εμπλακούν σε διαπραγμάτευση που εμπίπτει στις αρμοδιότητες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Στο μεταξύ, ανώτατο στέλεχος του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ) έκρουσε, χθες, τον κώδωνα του κινδύνου για τις συνέπειες που μπορεί να έχουν οι παραβιάσεις των διεθνών εμπορικών κανόνων. «Το παγκόσμιο εμπορικό σύστημα διέρχεται κρίση και αναμένεται να φανεί η έκβασή της», τόνισε ο αναπληρωτής διευθυντής του ΠΟΕ, Καρλ Μπράουνερ, σε μια προφανή αναφορά στις κινήσεις του Αμερικανού προέδρου. Μιλώντας σε συνέδριο αυτοκινητοβιομηχανιών στη Γερμανία, ο κ. Μπράουνερ υπογράμμισε πως το διεθνές εμπόριο δεν μπορεί να συνεχιστεί όταν μεγάλες χώρες προχωρούν σε μονομερείς κινήσεις καθώς «χρειάζεται σιγουριά στο νομικό πλαίσιο και αν ο καθένας κάνει ό,τι θέλει, τότε έχουν όλα τελειώσει». Εχει προηγηθεί τον Ιούλιο ένα είδος ανακωχής ανάμεσα στην Ουάσιγκτον και στις Βρυξέλλες μετά τη συνάντηση του Αμερικανού προέδρου με τον πρόεδρο της Κομισιόν Ζαν-Κλοντ Γιούνκερ. Τότε, ο Ντόναλντ Τραμπ συμφώνησε να μην επιβάλει δασμούς στις εισαγωγές ευρωπαϊκών αυτοκινήτων υπό τον όρο ότι η Ε.Ε. θα εισάγει περισσότερο υγροποιημένο φυσικό αέριο από τις ΗΠΑ και θα μειώσει τους δασμούς στα βιομηχανικά προϊόντα.

Η Κίνα

Σε ό,τι αφορά το σινοαμερικανικό μέτωπο, ο Αμερικανός πρόεδρος δήλωσε την Κυριακή ότι το Πεκίνο συμφώνησε να αναστείλει τους δασμούς στις εισαγωγές αμερικανικών αυτοκινήτων για 90 ημέρες, στη διάρκεια των οποίων οι δύο πλευρές θα διαπραγματεύονται μια νέα εμπορική συμφωνία. Χθες, άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο να παρατείνει την περίοδο διαπραγμάτευσης με την Κίνα, καθώς «οι συνομιλίες μόλις άρχισαν». Παράλληλα, ο εκπρόσωπος του Λευκού Οίκου τόνισε, χθες, πως η Ουάσιγκτον περιμένει πως το Πεκίνο θα προχωρήσει άμεσα στην υλοποίηση των δεσμεύσεων που ανέλαβε ο Κινέζος πρόεδρος, Σι Τζινπίνγκ, το Σάββατο στο Μπουένος Αϊρες, να άρει τους δασμούς 40% στα αμερικανικά αυτοκίνητα και να διακόψει την κλοπή πνευματικής ιδιοκτησίας και την αναγκαστική μεταφορά τεχνογνωσίας από όσες αμερικανικές επιχειρήσεις δραστηριοποιούνται στην Κίνα.

Ανοδικά το γουάν

Παρά την αβεβαιότητα που φαίνεται να επικρατεί στις αγορές της Δύσης γύρω από τη συμφωνία Τραμπ και Σι για την άρση των δασμών, στην Κίνα μάλλον επικρατεί ευφορία. Την αντανακλά η πορεία του κινεζικού νομίσματος, γουάν, που στις δύο τελευταίες συνεδριάσεις σημείωσε τη μεγαλύτερη άνοδο από το 2005. Σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας οικονομικών στοιχείων και αναλύσεων Refinitiv, στις δύο συνεδριάσεις μετά τη συμφωνία Τραμπ - Σι στο Μπουένος Αϊρες, το γουάν έχει ανατιμηθεί κατά 1,8%. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη άνοδο που έχει σημειώσει σε μόνον δύο συνεδρίες από το 2005, οπότε το Πεκίνο διεύρυνε το φάσμα διακύμανσης του κινεζικού νομίσματος. Ετσι χθες είχε επανέλθει στα επίπεδα των 6,83 γουάν έναντι ενός δολαρίου. Τελευταία είχε πλησιάσει ανησυχητικά το επίπεδο των 7 γουάν προς το δολάριο και είχε εμπνεύσει ανησυχία σε επενδυτές και αναλυτές για τις επιπτώσεις που θα μπορούσε να επιφέρει η διολίσθησή του στα νομίσματα των άλλων αναδυόμενων αγορών.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ