ΕΛΛΑΔΑ

Στην επόμενη στάση... ροζ

ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΣΑΝΟΥΔΟΥ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ: ΠΡΟ-ΒΟΛΕΣ

Είναι αυτή η εποχή του χρόνου που περιμένουν με ανυπομονησία οι ιδιοκτήτες καταστημάτων παιχνιδιών, και πόση ανακούφιση πρέπει να προσφέρει σε παππούδες, θείους, νονούς και λοιπούς συγγενείς το γεγονός ότι ακόμα και τα πιο «σύγχρονα» καταστήματα παραμένουν βολικά χωρισμένα στα δύο, ενώ κατάλληλα χρωματισμένες πινακίδες κατευθύνουν τους αμύητους στα «σωστά» ράφια. Μια απλή περιήγηση στην πλευρά των «κοριτσιών» αρκεί για να βεβαιωθεί κάποιος ότι οι στερεοτυπικοί ρόλοι των φύλων δεν κινδυνεύουν να εξαλειφθούν για τις επόμενες τουλάχιστον τρεις γενιές. Διότι μπορεί οι σημερινοί μπαμπάδες να βγάζουν τα μωρά τους βόλτα χωρίς ντροπή, σίγουρα όμως ένας γονιός θα πρέπει να είναι πολύ θαρραλέος για να αγοράσει στον γιο του ένα καροτσάκι κούκλας με ροζ καρδούλες ή ένα σετ σιδερώματος σε εκτυφλωτικό φούξια.

Ο διαχωρισμός είναι εξίσου παρών στα eshops των μεγάλων παιχνιδάδικων, όπου ένα απλό κλικ στη λέξη «κορίτσια» ανοίγει μια τεράστια λίστα με κλισέ: μωρά, είδη σπιτιού, σετ ομορφιάς, κούκλες μόδας, καλλιτεχνικές δραστηριότητες κ.ο.κ. Αντιθέτως, τα αγόρια έχουν στη διάθεσή τους τουβλάκια LEGO (με εξαίρεση την ειδική κοριτσίστικη σειρά, γιατί είναι αυτονόητο ότι ένα αγόρι θα θέλει να κατασκευάσει ένα υποβρύχιο αντί, λόγου χάρη, να στήσει ένα μικροσκοπικό ιατρείο ζώων), ρομπότ, αυτοκίνητα, τρενάκια, Playmobil, υπερήρωες και λίγο - πολύ όλα τα παιχνίδια που μπορούν να βοηθήσουν έναν εκκολαπτόμενο άνθρωπο να αναπτύξει επιστημονική σκέψη αλλά και αυτοπεποίθηση (μέχρι στιγμής ο Σπάιντερμαν δεν έχει το δικό του κομμωτήριο). Kαι φυσικά τα στερεότυπα δεν περιορίζονται στο φύλο: έστω και καθαρά για λόγους πολιτικής ορθότητας, οι περισσότερες πολυεθνικές φροντίζουν πλέον οι χαρακτήρες τους να κυκλοφορούν σε διάφορες εκδοχές, όμως από τους αμέτρητους τύπους κούκλας που υπάρχουν στη διεθνή αγορά οι Ελληνες εισαγωγείς εξακολουθούν να προτιμούν πλατινέ ξανθιές με τεράστια γαλανά μάτια.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ