ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Βαρύνουσα σημασία δίνει στον κλάδο παραχωρήσεων ο όμιλος «Ελλάκτωρ»

ΝΙΚΟΣ ΡΟΥΣΑΝΟΓΛΟΥ

Μετά την πρόσφατη απόκτηση επιπλέον ποσοστού 6,5% στην Αττική Οδό, στελέχη του ομίλου εκτιμούν ότι θα προκύψουν ανάλογες επενδυτικές ευκαιρίες και σε άλλους άξονες, όπως π.χ. στην εταιρεία «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» (Μαλιακός - Κλειδί) και στην Ολυμπία Οδό (Αθήνα - Κόρινθος - Πάτρα).

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Στην περαιτέρω ενίσχυση της παρουσίας της στον κλάδο των παραχωρήσεων, τόσο μέσω της διεκδίκησης νέων συμβάσεων όσο και μέσω της αύξησης των ποσοστών που ελέγχει σε υφιστάμενες εταιρείες εκμετάλλευσης οδικών αξόνων, προσδοκά η διοίκηση του ομίλου «Ελλάκτωρ» στο άμεσο μέλλον. Μετά την πρόσφατη απόκτηση επιπλέον ποσοστού 6,5% στην Αττική Οδό, στελέχη του ομίλου εκτιμούν ότι θα προκύψουν κι άλλες, ανάλογες επενδυτικές ευκαιρίες και σε άλλους άξονες, όπως π.χ. στην εταιρεία «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» (Μαλιακός - Κλειδί) και την Ολυμπία Οδό (Αθήνα - Κόρινθος - Πάτρα).

Τα παραπάνω αναφέρονται, μεταξύ άλλων, σε παρουσίαση που έχει προετοιμάσει η διοίκηση της «Ελλάκτωρ», στο πλαίσιο διεθνούς Roadshow που πραγματοποιεί αυτές τις ημέρες στο Λονδίνο, με τη συμμετοχή ξένων επενδυτών, τόσο funds που έχουν ήδη κάποιο ποσοστό στην εισηγμένη όσο και υποψήφιων νέων θεσμικών. Θα ακολουθήσει αντίστοιχη παρουσίαση και με Ελληνες θεσμικούς επενδυτές την επόμενη εβδομάδα. Πρόκειται για μια διαδικασία που θα επαναλαμβάνεται ανά τρίμηνο, στο πλαίσιο της νέας πολιτικής που εφαρμόζει η διοίκηση για ενίσχυση της διαφάνειας και μεγαλύτερη εξωστρέφεια προς την επενδυτική κοινότητα.

Σήμερα, η «Ακτωρ Παραχωρήσεις» ελέγχει το 22,22% της «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου», όπου το μεγαλύτερο ποσοστό ανήκει στη Hochtief με 38,89%, ενώ ποσοστό 15,28% διαθέτει και η Vinci. Αντίστοιχα, στην Ολυμπία Οδό, όπου η «Ακτωρ Παραχωρήσεις» διαθέτει το 17%, ο γαλλικός όμιλος ελέγχει το 29,9% και η Hochtief το 17%. Συμμετοχές διαθέτουν επίσης η J&P Αβαξ (26,6% στην «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» και 19,1% στην Ολυμπία Οδό, όπου επίσης 17% ελέγχεται από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), ωστόσο, αμφότεροι οι ελληνικοί όμιλοι εκτιμάται ότι περισσότερο ενδιαφέρονται να επεκτείνουν και αυτοί την παρουσία τους, παρά να πωλήσουν μερίδια. Πάντως, θα πρέπει να σημειωθεί ότι επί του παρόντος δεν έχει πραγματοποιηθεί κάποια συζήτηση για πιθανή πώληση μεριδίου από κάποιον από τους ξένους ομίλους.

Εκτός όμως από την απόκτηση νέων μεριδίων, η «Ελλάκτωρ», όπως άλλωστε και οι άλλοι μεγάλοι κατασκευαστικοί όμιλοι της χώρας, αναμένεται να διεκδικήσει τα νέα έργα παραχώρησης. Μεταξύ αυτών, περιλαμβάνονται η Εγνατία Οδός και οι τρεις κάθετοι άξονες αυτής, ο νέος βόρειος οδικός άξονας της Κρήτης, η υποθαλάσσια σήραγγα της Σαλαμίνας και η μαρίνα του Αλίμου. Σημειωτέον δε ότι στους υφιστάμενους οδικούς άξονες, που έχουν υλοποιηθεί με τη μέθοδο της παραχώρησης εκμετάλλευσης, δρομολογούνται από το υπ. Υποδομών χρονικές επεκτάσεις των υφιστάμενων συμβάσεων, με αντάλλαγμα την υλοποίηση από τους παραχωρησιούχους πρόσθετων έργων (π.χ. κάθετων αξόνων κ.λπ.).

Στον τομέα των κατασκευών, η διοίκηση έχει πλέον εστιάσει κατ’ αρχάς στον εξορθολογισμό και στον εκσυγχρονισμό του τρόπου λειτουργίας της «Ακτωρ», με την έμφαση να δίνεται στην αποφυγή ανάληψης ζημιογόνων έργων. Στο πλαίσιο αυτό, κατά τη διάρκεια του τελευταίου διμήνου, η εταιρεία έχει επικρατήσει σε διαγωνισμούς για νέες έργα ύψους 166 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων έχουν ήδη υπογραφεί συμβάσεις αξίας 56 εκατ. ευρώ. Μεταξύ αυτών, περιλαμβάνεται η επέκταση του αεροσταθμού του Αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος», όπως επίσης και ένα μεγάλο φωτοβολταϊκό πάρκο στην Ιταλία. Το σημερινό ανεκτέλεστο υπόλοιπο του ομίλου διαμορφώνεται σε περίπου 1,65 δισ. ευρώ, εκ των οποίων τα 901 εκατ. ευρώ (55% του συνόλου) αφορούν έργα στο εξωτερικό.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ