ΜΟΥΣΙΚΗ

Deutsche Grammophon: H «κίτρινη ετικέτα» γιορτάζει

ΣΑΚΗΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ

Η σολίστ Αν Σοφί Μούτερ υπό το βλέμμα και τις οδηγίες του μαέστρου Σέιτζι Οζάβα, στην επετειακή συναυλία της DG στο Τόκιο.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Εσβησε χθες και επισήμως τα 120 κεράκια της η Deutsche Grammophon, η θρυλική εταιρεία που ιδρύθηκε στο Αννόβερο το 1898 και ταυτίστηκε με τις ποιοτικές ηχογραφήσεις κλασικής μουσικής. Η DG στον 21ο αιώνα προχωρεί σε ένα μεγάλο άνοιγμα προς τις νέες τεχνολογίες και στις χώρες της Ασίας. Δεν ήταν τυχαία η επιλογή να αρχίσουν οι επετειακές συναυλίες από την Κίνα και την Απαγορευμένη Πόλη του Πεκίνου τον περασμένο Οκτώβριο, στην πρώτη συναυλία κλασικής μουσικής που έγινε στον ιερό χώρο έπειτα από 20 χρόνια. Αναγνωρισμένοι καλλιτέχνες της δισκογραφικής, όπως η βιολονίστρια Αν Σοφί Μούτερ και ο πιανίστας Σέονγκ Γιν Τσο, εμφανίστηκαν σε Ιαπωνία και Κορέα.

Η επιχείρηση γοητείας της Ασίας εξελίσσεται με τέμπο vivace για την ιστορική εταιρεία που διοργανώνει βραδιές «Yellow Lounge» στο Τόκιο, το Πεκίνο, τη Σεούλ και τη Σαγκάη, με μικρές συναυλίες κλασικής μουσικής σε απροσδόκητα μέρη και καλλιτέχνες της νέας γενιάς, όπως τους Ντάνιελ Χόουπ, Αντρέας Οτενσαμερ, Αλις Σάρα Οτ κ.ά.


Το επετειακό λογότυπο για τα 120 χρόνια της θρυλικής εταιρείας.

Επαγγελματίες του χώρου λένε στην «Κ» ότι το άνοιγμα της εταιρείας αιτιολογείται με βάση τις νέες συνθήκες σχετικά με την παραγωγή και την πώληση των μουσικών προϊόντων. «Παραδοσιακές αγορές, όπως η Γερμανία και η Κεντρική Ευρώπη, παραμένουν στις προτεραιότητες της DG αλλά οι ασιατικές χώρες, λόγω του μεγάλου πληθυσμού και της αγάπης που τρέφουν τα τελευταία χρόνια για την κλασική μουσική, μπορούν να μεγιστοποιήσουν τα οφέλη της εταιρείας στο επίπεδο των streaming συνδρομών», μας λέει ο International Marketing Manager της Universal Music Αλέξης Πατάκης. Αλλωστε, εταιρείες όπως η Spotify ετοιμάζονται να μπουν δυναμικά στην Ινδία προσφέροντας δωρεάν πακέτα, προκειμένου να ανταγωνιστούν τους τοπικούς παίκτες και να προσελκύσουν μια μερίδα από τον πληθυσμό του περίπου 1,2 δισεκατομμυρίου Ινδών.

«Η DG παραδοσιακά αγκαλιάζει τις τεχνολογικές καινοτομίες», έλεγε στην «Κ» ο πρόεδρος της εταιρείας, Κλέμενς Τράουτμαν, λίγους μήνες αφότου είχε αναλάβει τα καθήκοντά του («Κ», 29/5/2016), δείχνοντας στην ιστορία της Deutsche Grammophon και στον Εμίλ Μπερλίνερ. Ο συνιδρυτής της εταιρείας ήταν ένας από τους εφευρέτες του γραμμοφώνου, ενώ αργότερα η DG κυκλοφόρησε τον πρώτο δίσκο διπλής όψεως, ηχογράφησε σε μαγνητική ταινία και ξεκίνησαν την πρώτη βιομηχανική παραγωγή μουσικών cd το 1982. «Με δεδομένο ότι το streaming αυξάνεται με διψήφια ποσοστά και απευθύνεται σε ένα νεανικό κοινό, το οποίο είχε χάσει η παραδοσιακή μουσική αγορά, πιστεύω ότι οι ψηφιακές πωλήσεις και οι συνδρομές είναι ένα βιώσιμο μοντέλο», σημείωνε ο κ. Τράουτμαν.

Μέχρι σήμερα οι επετειακές εκδηλώσεις προσείλκυσαν 1,8 εκατ. διαδικτυακούς θεατές, ενώ σε συνεργασία με την Google ψηφιοποιούνται και αποκαθίστανται παλιές, αρχειακές ηχογραφήσεις.

Για το 2019 ανακοινώθηκαν συναυλίες σε Αμβούργο, Αννόβερο και Λονδίνο, ενώ γίνονται προσπάθειες να έρθει και στην Ελλάδα λίγη από τη λάμψη της κίτρινης ετικέτας.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ