ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

H Facebook χάνει την εμπιστοσύνη των funds

Επικρατεί μεγάλη επιφυλακτικότητα για συρρίκνωση των περιθωρίων κέρδους της Facebook και αμφιλεγόμενο ρόλο ως προς την προστασία προσωπικών δεδομένων, τη διάδοση ψευδών ειδήσεων και τη στοχευμένη διαφήμιση.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Μία από τις ισχυρότερες εταιρείες τεχνολογίας, η Facebook, χάνει την απήχησή της στους επενδυτικούς κύκλους της Wall Street, καθώς επικρατεί μεγάλος προβληματισμός για τη μελλοντική κερδοφορία της και τη δυνατότητα της διοίκησης να αποκαταστήσει την αξιοπιστία της. Περίπου 93 αμοιβαία κεφάλαια στις ΗΠΑ φοβούνται πως τα προβλήματα της Facebook δεν θα λυθούν άμεσα. Επικρατεί μεγάλη επιφυλακτικότητα για συρρίκνωση των περιθωρίων κέρδους της Facebook και τον αμφιλεγόμενο ρόλο που έχει διατελέσει ως προς την προστασία προσωπικών δεδομένων, τη διάδοση ψευδών ειδήσεων και τη στοχευμένη διαφήμιση.

Αμερικανικά αμοιβαία κεφάλαια έχουν ήδη πουλήσει σχεδόν 12 εκατ. μετοχές της Facebook από τις αρχές του έτους, συντελώντας στην πτώση της μετοχής σχεδόν κατά 35% μέσα στο 2018, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας αναλύσεων Lipper. Οι επενδυτές αυτοί δεν σκοπεύουν να εντάξουν ξανά την μετοχή της Facebook στα χαρτοφυλάκιά τους, υποδεικνύοντας τον βαθμό που έχει κλονιστεί η εμπιστοσύνη στην εταιρεία. Σχεδόν 3,7 εκατ. μετοχές της Facebook έχουν πουλήσει μόνον οι εταιρείες κεφαλαίων αντιστάθμισης κινδύνου Jana Partners και Third Point το γ΄ τρίμηνο, αναφέρει σε σχετικό δημοσίευμα το πρακτορείο Reuters.

Ηδη η ευρωπαϊκή οδηγία για την προστασία δεδομένων (GDPR) έχει επηρεάσει τα έσοδα των Facebook και Google στην Ευρώπη, καθώς προβλέπει πρόστιμα έως και 4% του παγκόσμιου τζίρου σε περιπτώσεις μη συμμόρφωσης. Στην περίπτωση της Facebook, ειδικότερα, τα έσοδα στην Ευρώπη αυξήθηκαν μόνον κατά 0,3% το γ΄ τρίμηνο του 2018 έναντι του 10,66% έναν χρόνο πριν, σύμφωνα με το Bloomberg.

Οι αποκαλύψεις το α΄ τρίμηνο του 2018 για τη διάθεση προσωπικών δεδομένων, την ασφάλειά τους και την προοπτική ενός αυστηρότερου πλαισίου εποπτείας δημιουργούν ένα δύσκολο περιβάλλον για την εταιρεία, σχολιάζει ο Τζιμ Χάμελ, διαχειριστής κεφαλαίων της Artisan Global Opportunities Fund, στο Reuters. Ο ίδιος προβλέπει πως η κερδοφορία της Facebook θα δεχτεί πιέσεις τα επόμενα τρίμηνα.  Μόλις μια μετοχή τεθεί «σε διαθεσιμότητα» από επενδυτές, που εστιάζουν στην αναπτυξιακή προοπτική μιας εταιρείας, είναι δύσκολο να ξαναβγεί από αυτό το «κουτί», υπογραμμίζει ο Τοντ Ρόζενμπλαθ της ερευνητικής εταιρείας CFRA.

Η μετοχή της Facebook μαζί με αυτές των υπολοίπων κολοσσών Google, Apple και Αmazon έχουν διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο στο ράλι της Wall Street την τελευταία διετία. Τον Μάρτιο του 2018, όμως, ξέσπασε το σκάνδαλο της Cambridge Analytica, που έδειξε πως η Facebook όχι μόνον δεν παρέχει προστασία στα προσωπικά δεδομένα των χρηστών της αλλά μπορεί να τα διαθέτει σε τρίτους που ενδεχομένως έχουν αμφιλεγόμενα κίνητρα. Ο διευθύνων σύμβουλος της Facebook, Μαρκ Ζούκερμπεργκ, απολογήθηκε στις ΗΠΑ και την Ευρώπη για τον διαμοιρασμό των προσωπικών δεδομένων 87 εκατ. χρηστών με την Cambridge Analytica. Το σκάνδαλο έθιξε την αξιοπιστία της πλατφόρμας κοινωνικής δικτύωσης και κατ’ επέκτασιν το μοντέλο άντλησης εσόδων από τη στοχευμένη διαφήμιση, η οποία στηρίζεται στον διαμοιρασμό προσωπικών στοιχείων των χρηστών του με εταιρείες που θέλουν να διαφημιστούν. Οπως επισημαίνουν αναλυτές του κλάδου τεχνολογίας, η στοχευμένη διαφήμιση είναι μία από τις βασικότερες πηγές κερδοφορίας της Facebook. Η Επιτροπή Ανταγωνισμού στην Ε.Ε. δέχεται πιέσεις για να διερευνήσει πώς οι διαφημίσεις στηρίζουν την κερδοφορία των τεχνολογικών κολοσσών Facebook και Google.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ