ΕΤΙΚΕΤΕΣ: Κιλκίς

Στα βόρεια σύνορα της χώρας με τα Σκόπια και τη Βουλγαρία, ανάμεσα σε δύο λίμνες, η διαδρομή θα σας αποζημιώσει με τα απέραντα πεδινά τοπία, τα στιγμιότυπα αγροτικής ζωής και την επιβλητικότητα του όρους Μπέλες στο δεύτερο κομμάτι της οδήγησης. Ξεκινήστε από το Κιλκίς για τη λίμνη Δοϊράνη. Ο επαρχιακός δρόμος διαθέτει μία λωρίδα ανά κατεύθυνση, αλλά είναι ευκολοδήγητος: περνώντας ανάμεσα από χωράφια, δεν έχει πολλές στροφές ούτε πολλές απαιτήσεις. Η λίμνη είναι το φυσικό όριο μεταξύ Σκοπίων και Ελλάδας και το ένα τρίτο αυτής ανήκει στη χώρα μας. Λίγο μετά το χωριό Δοϊράνη βρίσκεται το συνοριακό φυλάκιο και είναι ευκαιρία να περάσετε στη γειτονική χώρα και να οδηγήσετε για λίγα χιλιόμετρα στον παραλίμνιο δρόμο. Επιστρέφοντας στην Ελλάδα, στρίψτε αριστερά, για να βρεθείτε πάλι στον παραλίμνιο δρόμο και να κατευθυνθείτε προς το χωριό Μουριές. Πριν φτάσετε στον οικισμό, κάντε μια στάση στην τοποθεσία Χίλια Δέντρα. Το δάσος με τις υπεραιωνόβιες βελανιδιές έχει χαρακτηριστεί Διατηρητέο Μνημείο της Φύσης και ανάμεσα στα θεόρατα δέντρα θα βρείτε παγκάκια, ιδανικά για πικνίκ.

Από εκεί θα χρειαστείτε περίπου 35 λεπτά και 27 χλμ. για να φτάσετε στο χωριό Άνω Πορόια, στους πρόποδες του Μπέλες. Ο δρόμος είναι σχετικά ευθύς, αλλά επαρχιακός, και μετά τα πρώτα 15 χλμ. γίνεται αρκετά στενός και με λίγες στροφές, όσο πλησιάζετε προς τον προορισμό σας. Το χωριό έχει αμφιθεατρική θέα προς τη λίμνη Κερκίνη και το ξενοδοχείο Έπαυλις (Κάτω Πορόια, τηλ. 23270-28180, epavlishotel.gr, από 50 ευρώ το δίκλινο με πρωινό) είναι μια αξιόπιστη επιλογή διαμονής, με άνετα δωμάτια (μονόχωρα, δίχωρα, μεζονέτες και σουίτες).


Μπορείτε να εξερευνήσετε το καταπράσινο τοπίο στο χωριό Άνω Πορόια  ιππεύοντας άλογο. (Φωτογραφία: ΜΠΑΜΠΗΣ ΓΚΙΡΙΤΖΙΩΤΗΣ)

Την επόμενη μέρα ξεκινήστε νωρίς για τις όχθες της λίμνης Κερκίνη, περνώντας από το ομώνυμο χωριό. Μετά από 10 χλμ. θα φτάσετε στο λιμανάκι, όπου μπορείτε να νοικιάσετε βάρκα για να κάνετε βόλτα μέσα στη λίμνη ή απλώς να θαυμάσετε το τοπίο. Οδηγώντας προς τα ανατολικά και μετά από 25 χλμ. θα συναντήσετε το χωριό Βυρώνεια. Στον παλιό σιδηροδρομικό σταθμό του λειτουργεί η ταβέρνα Μεθοριακός Σταθμός (Βυρώνεια, τηλ. 6983-516481,) με πολλούς μεζέδες και μεγάλη ποικιλία σε ελληνικές μπίρες και αποστάγματα. Εναλλακτικά, μπορείτε να σταματήσετε για φαγητό 4 χλμ. πιο κάτω, στο χωριό Νέο Πετρίτσι. Το ρέμα της Σουλτανίτσας, που πηγάζει από το Μπέλες και εκβάλλει στον ποταμό Στρυμόνα, έχει δημιουργήσει ένα καταπράσινο τοπίο με πλούσια βλάστηση, γεφυρούλες και μονοπάτια λίγο πιο πάνω από το χωριό. Εκεί θα βρείτε την ταβέρνα Όαση (Νέο Πετρίτσι, τηλ. 23230-31330), με καλοψημένα κρεατικά και πλούσιες μερίδες.

Περίπου ενάμισι χιλιόμετρο μετά το Πετρίτσι θα βρείτε τον ολοκαίνουργιο δρόμο που συνδέει τις Σέρρες με τον Προμαχώνα και το φυλάκιο στα σύνορα με τη Βουλγαρία. Ακολουθήστε τις πινακίδες για το Οχυρό Ρούπελ. Μετά από 14 χλμ. θα φτάσετε σε ένα από τα πιο σημαντικά οχυρά της περίφημης γραμμής Μεταξά, στο οποίο δόθηκαν σημαντικές μάχες στη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Η ξενάγηση περιλαμβάνει τις δαιδαλώδεις υπόγειες στοές και αφήγηση των ιστορικών γεγονότων που έλαβαν χώρα εδώ. Τα τελευταία 16 χλμ. της διαδρομής μέχρι το χωριό  Άγκιστρο είναι και τα πιο δύσκολα, αφού ο δρόμος είναι πολύ στενός και έχει αρκετές στροφές, πολλές από αυτές απότομες. Φτάνοντας όμως στον οικισμό, θα ξεκουραστείτε στο βυζαντινό χαμάμ (τηλ. 23230-41420, ανοιχτά 24 ώρες το 24ωρο, είσοδος 5 ευρώ). Τα νερά έχουν θερμοκρασία περίπου 40 βαθμούς Κελσίου, κάθε πισίνα είναι ιδιωτική και μπορεί να φιλοξενήσει μέχρι 4-5 άτομα. Το Παρωραία Boutique Hotel (Άγκιστρο, τηλ. 23230-43001, paroraiahotelagkistro.gr, από 55 ευρώ το δίκλινο με πρωινό) θα σας εξυπηρετήσει λόγω της εγγύτητάς του στο χαμάμ. Από τα δωμάτιά του θα απολαύσετε την άπλετη θέα στο βουνά.

|| Η προτεινόμενη διαδρομή Κιλκίς- Άγκιστρο έχει μήκος 120 χλμ.


Με το Hyundai Kona στη λίμνη Δοϊράνη

Το κορυφαίο compact crossover προσφέρει αξιοπιστία και κορυφαίες επιδόσεις σε μεγάλα οδικά ταξίδια.

ΚΕΙΜΕΝΟ: ΑΡΗΣ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΣ

Ξεκινήσαμε το ταξίδι μας για τα σύνορα –και συγκεκριμένα για τη λίμνη Δοϊράνη– με το νέο Hyundai Kona. Το compact crossover της φίρμας ήταν η πιο ορθή επιλογή για ένα ταξίδι πολλών χιλιομέτρων. Η συμπαγής πλατφόρμα με χάλυβα υψηλής αντοχής κατά 51% που περιλαμβάνεται στο Kona εξασφαλίζει την υψηλότερη ακαμψία στρέψης και την κορυφαία απόδοση του αμαξώματος του αυτοκινήτου και έκανε τα σχεδόν 580 χιλιόμετρα που διανύσαμε από την Αθήνα να ολοκληρωθούν με άνεση και ευκολία.

Το πρώτο μέρος της διαδρομής περιλάμβανε την εθνική οδό Αθηνών-Θεσσαλονίκης, όπου το Kona ξετύλιξε όλες τις αρετές του, όπως είναι η καλή ηχομόνωση της καμπίνας και η εξαιρετική οδηγική συμπεριφορά. Στην καμπίνα με τον μοναδικό σχεδιασμό –εξατομικεύεται ανάλογα με τα γούστα του υποψήφιου αγοραστή– φιλοξενήθηκαν άνετα τέσσερις ενήλικες. Παράλληλα, η ευρυχωρία του εσωτερικού έρχεται χάρη στο μεταξόνιο των 2.600 χλστ., ενώ ο χώρος αποσκευών των 361 λίτρων χώρεσε όλα τα αναγκαία (και με το παραπάνω) για τη μακρινή μας απόδραση. Η ποιότητα των υλικών και η συναρμογή είναι σε υψηλό επίπεδο στο Hyundai Kona. Κατά την οδήγηση το αυτοκίνητο μας πρόσφερε όλες τις οδηγικές πληροφορίες απευθείας στο οπτικό μας πεδίο μέσω του head-up display, που είναι μια διάφανη επιφάνεια που ανασηκώνεται πίσω από το κάλυμμα του πίνακα οργάνων μόλις ενεργοποιηθεί ο κινητήρας.

Μετά τη Δοϊράνη, κατευθυνθήκαμε προς το χωριό Μουριές για πικνίκ στην τοποθεσία Χίλια Δέντρα. «Ντύσαμε» τη σύντομη στάση με ωραίες μουσικές χάρη στο super-premium ηχοσύστημα υψηλής πιστότητας της Krell, η οποία εξοπλίζει το μικρό SUV με οκτώ ηχεία και ενισχυτή, προσφέροντας κρυστάλλινη ποιότητα ήχου. Δεν ξεμείναμε από μπαταρία στο κινητό, καθώς το Kona εξοπλίζεται με το προαιρετικό σύστημα ασύρματης φόρτισης smartphone, που βρίσκεται λίγο πιο κάτω από την 8 ιντσών οθόνη υψηλής ανάλυσης. Η τελευταία συνεργάζεται και με τα συστήματα Android Auto και Apple CarPlay.

Η επιλογή του μηχανολογικού συνόλου για το συγκεκριμένο ταξίδι ήταν εύστοχη. Αντί των αποδοτικών τούρμπο βενζινοκινητήρων 1.0 και 1.6 με 120 και 177 ίππους αντίστοιχα, διαλέξαμε το turbodiesel μοτέρ των 1,6 lt και απόδοσης 136 ίππων και 320 Nm ροπής. Ο λόγος; Να κρατήσουμε την κατανάλωση σε χαμηλά επίπεδα. Για περισσότερη ασφάλεια και άνεση επιλέξαμε την τετρακίνητη έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη εφτά σχέσεων.

Για τη νυχτερινή οδήγηση βρήκαμε εξαιρετικά χρήσιμο το σύστημα High Beam Assist (HBA), που ανιχνεύει τα εισερχόμενα οχήματα και τα εμπρός οχήματα στην ίδια λωρίδα και προχωρά σε αλλαγή στη χαμηλή δέσμη, ανάλογα με την περίπτωση, μειώνοντας τις πιθανότητες ενόχλησης των άλλων οδηγών. Όποτε δεν ανιχνεύονται οχήματα, το σύστημα επανενεργοποιεί αυτόματα τους προβολείς. Άγρυπνος φρουρός ήταν η «ομπρέλα» ασφαλείας της Hyundai, το SmartSense, που καθιστά το Kona ένα από τα ασφαλέστερα αυτοκίνητα της αγοράς και φυσικά του ταξιδιού μας.

Online

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΡΧΕΙΟ