ΕΤΙΚΕΤΕΣ: Μοτοσικλέτα

1985 και η YAMAHA κατασκευάζει για λογαριασμό της αμερικάνικης αγοράς μια από τις πιο πολυσυζητημένες μοτοσικλέτες όλων των εποχών!

Μια μοτοσυκλέτα γεννημένη από αγώνες Dragster ικανή να καταβροχθίσει ότι και αν σταθεί δίπλα της!
 
VMAX 1200 η ονομασία του με ιπποδύναμη 145 ίππους και με έναν υπέρσυμπιεστή που στις 6.000 στροφές έτρωγες μπουνιά στο στομάχι και δεν καταλάβαινες από που σου ήρθε!
 
Στοιχήματα και κόντρες, ήταν το δυνατό χαρτί του VMax και έτσι πολύ γρήγορα η πληθωρική αυτή μοτοσυκλέτα τόσο σε εμφάνιση όσο και σε επιδοσεις δεν άργησε να γίνει ο φόβος και ο τρόμος στα στέκια των απανταχού κοντράκηδων.
 
Το VMax πέρα από την εντύπωση που προκαλούσε, προκαλούσε και φόβο ακόμα και στους αναβάτες του αφού ήταν αρκετά δύστροπο και δεν συγχωρούσε λάθη με ότι και αν σημαίνει αυτό!
 
Η οδική συμπεριφορά του δεν ήταν και ότι καλύτερο αφού λίγο τα κακά φρένα, λίγο το μαλακό πλαίσιο και λίγο οι ανύπαρκτες αναρτήσεις κάνανε το VMAX να μην παίρνει και τις καλύτερες κριτικές.
 
Το 1995 η YAMAHA αποφασίζει να μειώσει την ιπποδύναμη του στα 110 άλογα, το 2003 να σταματήσει οριστικά την παραγωγή του και το 2010 να αναβιώσει τον θρύλο του VMAX γιατί πραγματικά περί θρύλου πρόκειται!
 
Ξεκινώντας από λευκό χαρτί πλέον η YAMAHA εκμοντερνίζει το VMAX και το κάνει ακόμα πιο αλήτικο, ακόμα πιο κανίβαλο και ακόμα πιο ποιοτικό με ακόμα πιο muscle αισθητική!
 
Ο κινητήρας παραμένει σε διάταξη V, αλλά με περιεχόμενη γωνία στις 65ο από τις 70ο και τα κυβικά πλέον να έχουν αυξηθεί κατά 40% και από τα 1198cc να είναι πλέον στα 1679cc, αποδίδοντας 200 άλογα στις 9000 στροφές και την ροπή να φθάνει το απίστευτο νούμερο των 17 κιλών στις 6500 στροφές.
Οι Ιάπωνες μηχανικοί έχουν χρησιμοποιήσει  ηλεκτρονικά βοηθήματα περίπου ίδια με αυτά του superbike R1 τοποθέτωντας ηλεκτρονικό έλεγχο γκαζιού (YCC-T) και αυλών εισαγωγής (YCC-I) ενώ δίπλα απο το ντεπόζιτο έχουν τοποθετηθεί δύο διπλά Ram Air για την καλύτερη τροφοδοσία του αέρα στο τεράστιο φιλτροκούτι. 
 
Το πλαίσιο είναι νέο  αλουμινένιο τύπου ''διαμάντι'' αφήνοντας τον κινητήρα σε κοινή θέα και κρατώντας χαμηλά το κέντρο βάρους της μοτοσυκλέτας ενώ πολυ σημαντικό είναι το μεταξόνιο το οποίο έχει μεγαλώσει στα 1700χλστ από τα 1590χλστ με το ψαλίδι να είναι και αυτό πιο μακρύ κρατώντας σημαντικά  σταθερή την μοτοσυκλέτα.
Το τεράστιο μπροστινό σύστημα είναι 52χιλ ενώ πίσω υπάρχει ένα μόνο αμορτισέρ το οποίο κουμαντάρει και αυτό υποδειγματικά την τεράστια δύναμη της μοτοσυκλέτας!
 
Η θέση οδήγησης είναι  φιλική όσο περίεργο και αν ακούγεται, το τιμόνι είναι αρκετά βαρύ με τις λαβές του να είναι πολύ σωστές, προσοχή  ομως γιατί αν κινείστε μέσα στην πόλη με μικρές ταχύτητες θα νομίζετε πολλές φορές ότι θέλει να στρίψει μόνο του προς την εσωτερική ενώ επίσης δύσκολο στις χαμηλές ταχύτητες είναι και το βάρος των 310 κιλών που ζυγίζει.
 
Εντυπωσιακά είναι τα φρένα που πραγματικά νομίζεις ότι σε κάθε πάτημα μανέτας το VMAX ρίχνει άγκυρα στην άσφαλτο και όλα αυτά χάρη στις εξαπιστόνες μπροστινές δαγκάνες με δυο δίσκους 320 χιλιοστών και του ενός δίσκου 298 χιλιοστών με μόνη δαγκάνα για πίσω.
 
Το ρεζερβουάρ βρίσκεται κάτω από την σέλα είναι 15 λίτρων και πραγματικά δεν νομίζω ότι χρειάζεται να πούμε περί καταναλώσεων!
 
Το μόνο που μπορώ να σας πω είναι ότι μπορείτε να χαλάσετε ένα ρεζερβουάρ με μερικές καλές επιταχύνσεις από φανάρι σε φανάρι!
 
Εκεί νομίζω το VMAX είναι που ψάχνει και τα επόμενα θύματα του!
 
Ο τεράστιος πίσω άξονας ανταποκρίνεται άψογα στις αλλαγές του 5ταχυτου κιβωτίου χωρίς να νιώθεις την παραμικρή αναπήδηση σε κάθε άνοιγμα γκαζιού.
 
Σίγουρα οι ευθείες είναι το απόλυτο φετίχ του V-Max κινείται όμως γρήγορα ακόμα και σε ορεινά στροφιλίκια δείχνοντας πλέον και την σπορ συμπεριφορά του χαρακτήρα του.
 
Το V-Max έχει κρατήσει όλα εκείνα τα καλά χαρακτηριστικά τα οποία το έκαναν να γράψει ιστορία πετώντας απο πάνω του όλα τα μελανά σημεία που το στιγμάτιζαν, απευθύνεται σε ένα πολύ ειδικό και περιορισμένο κοινό και είναι μια μοτοσυκλέτα η οποία προσφέρει απλόχερα πολλαπλούς οργασμούς οδηγικής ευχαρίστησης.
Online

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΡΧΕΙΟ