ΚΟΣΜΟΣ

Πρεμιέρα χθες του «Αττίλα» του Βέρντι στη Σκάλα του Μιλάνου

A.P.

Ο Ρώσος μπάσος Ιλντάρ Αμπντραζάκοφ στις πρόβες της όπερας «Αττίλας» του Τζουζέπε Βέρντι στο Μιλάνο.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

ΜΙΛΑΝΟ. Σύγχρονες ανησυχίες και θέματα από τη σημερινή παγκόσμια ειδησεογραφία θίγει στην πρεμιέρα της φετινής σεζόν η μοναδική Σκάλα του Μιλάνου, με το πρώιμο έργο του Τζουζέπε Βέρντι «Αττίλας».

Το έργο πραγματεύεται περιστατικά αρρένων ηγετών, οι οποίοι επιλέγουν να ξεπουλήσουν τις αρχές τους, ενώ τη λύση στο ιταλικό μουσικό δράμα δίνει η απροσδόκητη και ηρωική παρέμβαση μιας γυναίκας.

«Ούτε καν ένας τραγουδιστής μουσικής χιπ-χοπ από το Μπρονξ της Νέας Υόρκης δεν είναι όσο σύγχρονος είναι ο Βέρντι», είπε ο Ιταλός σκηνοθέτης της παράστασης Νταβίντε Λιβερμόρε.

Η πρεμιέρα του «Αττίλα», εν μέσω διεθνούς αναταραχής και αυξανόμενων διεκδικήσεων του γυναικείου κινήματος, λόγω της κινητοποίησης #MeToo και των ενδιάμεσων εκλογών στις ΗΠΑ με τις πολλές επιτυχίες υποψηφίων γυναικών, δεν ήταν προσχεδιασμένη.

Τον «Αττίλα» είχε επιλέξει εδώ και χρόνια ο μουσικός διευθυντής Ρικάρντο Σαγί ως δεύτερο έργο τριλογίας από τις πρώιμες όπερες του Τζουζέπε Βέρντι. Η τριλογία αποτελείτο από τις όπερες «Τζιοβάνα ντ’ Αρκο», που εγκαινίασε τη σεζόν 2015-16 και «Μακβέθ», η ημερομηνία της οποίας μένει ακόμη να ανακοινωθεί. Την όπερα θα διευθύνει ο Σαγί, που θα πραγματοποιήσει έτσι την πέμπτη του πρεμιέρα στη Σκάλα, σε 40 και πλέον χρόνια σταδιοδρομίας.

Στον πρόλογο του έργου του Βέρντι, που απαγγέλλει ο Ρώσος μπάσος Ιλντάρ Αμπντραζάκοφ, ο Αττίλας κατηγορεί τον Ρωμαίο στρατηγό Ετσιο για προδοσία του λαού του, όταν προσφέρει πρόσβαση στους εισβολείς στην ανατολική και δυτική αυτοκρατορία, με αντάλλαγμα την κυριαρχία του πάνω στην ιταλική χερσόνησο.

Ο Αμπντραζάκοφ εισέρχεται στη σκηνή καβάλα σε λευκό άλογο, μία επιλογή του σκηνοθέτη που έχει ήδη προκαλέσει αντιδράσεις μεταξύ κύκλων υποστηρικτών των δικαιωμάτων των ζώων. Σε χθεσινές του δηλώσεις, λίγες ώρες πριν από την πρεμιέρα, ο Λιβερμόρε ανέφερε ότι όλα τα ζώα που εμφανίζονται στην όπερα είναι εκπαιδευμένα, ενώ η παραγωγή φρόντισε να τηρήσει κάθε κανόνα προστασίας τους.

Η αντιπαράθεση μεταξύ του Ρωμαίου στρατηγού Ετσιο και του Αττίλα περιέχει πολιτικό μήνυμα. «Ο Αττίλας διδάσκει ηθικό μάθημα στον Ετσιο: να μην ξεπουλάς τη χώρα σου για προσωπικό όφελος».

Ο Λιβερμόρε είχε εκφράσει αρχικά την επιθυμία κατασκευής γέφυρας στο σκηνικό, η οποία θα κατέρρεε ως σύμβολο της παρακμής της αυτοκρατορίας. Η κατάρρευση της γέφυρας στη Γένοβα, όμως, που σκότωσε 43 ανθρώπους νωρίτερα φέτος, υποχρέωσε τη σκηνοθετική ομάδα να εγκαταλείψει το σχέδιό της.

Η Ισπανίδα σοπράνο Σαόια Ερνάντεθ, που πραγματοποιεί το ντεμπούτο της στη Σκάλα στον ρόλο της Ονταμπέλα, επιδιώκει να εκδικηθεί τον θάνατο του πατέρα της, σκοτώνοντας τον Αττίλα.

Ο Ιταλός πρόεδρος Σέρτζιο Ματαρέλα σχεδίαζε να παραστεί στη χθεσινή πρεμιέρα, παρότι ουδείς εκ των μελών της λαϊκιστικής κυβέρνησης της χώρας δεν επρόκειτο να μεταβεί στο Μιλάνο.

Online

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ