Ενας στους τρεις θα αγοράσει χριστουγεννιάτικα δώρα μέσω Διαδικτύου

Ενας στους τρεις θα αγοράσει χριστουγεννιάτικα δώρα μέσω Διαδικτύου

2' 24" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Διέξοδο για πιο συμφέρουσες και με λιγότερο άγχος αγορές για τα χριστουγεννιάτικα ψώνια βρίσκουν ολοένα και περισσότεροι Ελληνες καταναλωτές στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Αν και σκοπεύουν να δαπανήσουν φέτος περισσότερα χρήματα σε σχέση με το 2017 προκειμένου να αγοράσουν δώρα για τα αγαπημένα τους πρόσωπα, οι καταναλωτές στην Ελλάδα εξακολουθούν στην πλειονότητά τους να διατηρούν υπό έλεγχο τα σχετικά έξοδα.

Ειδικότερα, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε η πλατφόρμα ηλεκτρονικών συναλλαγών PayPal σε 11 χώρες (Βέλγιο, Ελλάδα, Ισραήλ, Νορβηγία, Νότια Αφρική, Ολλανδία, Ουγγαρία, Πολωνία, Ρωσία, Σουηδία και Τσεχία), με αντικείμενο την καταναλωτική συμπεριφορά ενόψει Χριστουγέννων, πλέον το 37% των καταναλωτών στην Ελλάδα δηλώνει ότι θα αγοράσει τα χριστουγεννιάτικα δώρα μέσω Διαδικτύου. Μάλιστα, το 30% θα κάνει τις ηλεκτρονικές αγορές χρησιμοποιώντας το κινητό τηλέφωνο, ποσοστό αυξημένο κατά εννέα μονάδες σε σύγκριση με το 2017, επιλογή που γίνεται κατ’ αρχάς διότι οι καταναλωτές θεωρούν ότι έτσι μπορούν να ψωνίσουν από οπουδήποτε (25%) και διότι μπορούν να πραγματοποιήσουν την αγορά που θέλουν αμέσως μόλις έχουν τη σχετική ιδέα (18%). Το 59% σκοπεύει να πραγματοποιήσει τις αγορές του από ηλεκτρονικά καταστήματα του εξωτερικού.

Το 42% επιλέγει μεγάλα ηλεκτρονικά καταστήματα για τις αγορές του, κυρίως διότι θεωρεί ότι έχουν καλύτερες προσφορές και μεγαλύτερη ποικιλία, ενώ μόλις το 7% δηλώνει ότι ψωνίζει από μικρά και πιο εξειδικευμένα ηλεκτρονικά καταστήματα. Οσοι, πάντως, επιλέγουν τα μικρότερα καταστήματα, το πράττουν διότι πρόκειται να στηρίξουν τις επιχειρήσεις του τόπου τους (36%).

Το ποσό που συνήθως διαθέτουν οι Ελληνες καταναλωτές για να αγοράσουν χριστουγεννιάτικα δώρα για τα αγαπημένα τους πρόσωπα είναι από 50 έως 100 ευρώ (37%), ενώ άλλο ένα 37% δηλώνει ότι δαπανά έως 50 ευρώ. Το 42% των καταναλωτών δηλώνει ότι δαπανά 50 έως 100 ευρώ για την αγορά αντικειμένων που προορίζονται για τους ίδιους, ενώ έως 50 ευρώ δίνει το 19%. Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί ότι το 25% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι θα δαπανήσει από 100 έως 200 ευρώ για την αγορά προϊόντων για τους ίδιους, αλλά μόνο το 17% θα διαθέσει ανάλογο ποσό για την αγορά δώρων για άλλους.

Αξίζει, πάντως, να σημειωθεί ότι ένα 22% δηλώνει ότι φέτος θα δαπανήσει συνολικά περισσότερα χρήματα για τις χριστουγεννιάτικες αγορές, ποσοστό ελαφρώς χαμηλότερο από τον μέσο όρο (26%) των χωρών στις οποίες έχει γίνει η σχετική έρευνα. Από την άλλη, το 56% των Ελλήνων καταναλωτών δηλώνει ότι θα προτιμήσει να αγοράσει λιγότερα χριστουγεννιάτικα δώρα, προκειμένου να εξοικονομήσει χρήματα για τις χειμερινές εκπτώσεις που ξεκινούν μετά τις γιορτές. Αυτά που προτιμούν οι Ελληνες καταναλωτές να αγοράζουν από το Διαδίκτυο προκειμένου να κάνουν δώρα τα Χριστούγεννα στα αγαπημένα τους πρόσωπα, είναι είδη ένδυσης (27%), βιβλία (27%) και ηλεκτρονικά παιχνίδια (26%). Για τον εαυτό τους αγοράζουν κυρίως ρούχα (42%), προϊόντα υψηλής τεχνολογίας (31%) και βιβλία (20%).

Το μεγαλύτερο άγχος των Ελλήνων καταναλωτών, σε ποσοστό 67%, είναι ότι λόγω του περιορισμένου διαθέσιμου εισοδήματος δεν μπορούν να αγοράσουν τα δώρα που θα ήθελαν, ενώ το δεύτερο μεγαλύτερο άγχος τους (55%) είναι παρεμφερές: ανησυχούν μήπως υπερβούν τον προϋπολογισμό τους.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή