Διαστημικός περίπατος για έλεγχο διαρροής

Δύο Ρώσοι κοσμοναύτες ετοιμάζονται να πραγματοποιήσουν διαστημικό περίπατο εξερχόμενοι από τον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό, προκειμένου να επιθεωρήσουν ένα τμήμα από όπου καταγράφηκε μία μυστηριώδης διαρροή. Ειδικότερα η διαρροή έγινε αντιληπτή στις 30 Αυγούστου στη ρωσική διαστημική κάψουλα Σογιούζ, η οποία προσδέθηκε στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό. Το πλήρωμα γρήγορα εντόπισε και σφράγισε μία απειροελάχιστη οπή, η οποία προκαλούσε μικρή απώλεια της πίεσης. Σύμφωνα με τους επικεφαλής της αποστολής, ο Διεθνής Διαστημικός Σταθμός παραμένει λειτουργικός και απόλυτα ασφαλής.

Ο Ολεγκ Κονονένκο και ο Σεργκέι Προκόπιεφ θα πραγματοποιήσουν σήμερα διαστημικό περίπατο, ο οποίος θα διαρκέσει έξι ώρες προκειμένου να εξετάσουν προσεκτικά την εξωτερική επιφάνεια του Σογιούζ. Oι δύο κοσμοναύτες θα ανασηκώσουν τη θερμική μόνωση που καλύπτει την απειροελάχιστη οπή και θα συλλέξουν δείγματα, τα οποία θα εξετασθούν από τους ειδικούς. Ο επικεφαλής της ρωσικής διαστημικής υπηρεσίας Roscosmos, Ντμίτρι Ρογκόζιν, επισήμανε ότι η μικρή οπή μπορεί να διανοίχθηκε κατά τη διάρκεια της κατασκευής της διαστημικής κάψουλας ή ενώ αυτή βρισκόταν σε τροχιά.

Και ενώ στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό καταβάλλεται προσπάθεια να αποκατασταθεί η βλάβη,οι διαστημικές ανακαλύψεις διαδέχονται η μία την άλλη. Οπως δείχνουν τα στοιχεία που συνέλεξε μία άλλη διαστημική βολίδα, η Dawn (Aυγή) της Αμερικανικής Διαστημικής Υπηρεσίας (NASA), η επιφάνεια του νάνου πλανήτη Δήμητρα είναι πλούσια σε οργανική ύλη από άνθρακα. Η ανάλυση των στοιχείων κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η Δήμητρα διαθέτει στην επιφάνειά της συγκεντρώσεις άνθρακα αρκετές φορές μεγαλύτερες από αυτήν που υπάρχει στους μετεωρίτες με άνθρακα που έχουν βρεθεί στη Γη.

Οι ερευνητές από τις ΗΠΑ, τη Γαλλία και την Ιταλία έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό αστρονομίας «Nature Astronomy».

Ο επικεφαλής ερευνητής δρ Σιμόνε Μάρκι, του Νοτιοδυτικού Ερευνητικού Ινστιτούτου στο Κολοράντο των ΗΠΑ, δήλωσε ότι «η Δήμητρα είναι σαν ένα χημικό εργοστάσιο. Από όλα τα σώματα του εσώτερου ηλιακού συστήματος, έχει μια μοναδική σύνθεση ορυκτών, καθώς ο άνθρακας κοντά στην επιφάνειά της φαίνεται να αποτελεί έως το 20% της συνολικής μάζας της».