18s1bin

Εθνικό Θέατρο: «Ξύπνα, Βασίλη», Ντίκενς, Σαίξπηρ...

ΣΑΚΗΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ

Mε τις εκπαιδευτικές πρωτοβουλίες και τις υποδομές που ανέπτυξε στα χρόνια της θητείας του ξεκίνησε την παρουσίαση του καλλιτεχνικού προγράμματος ο διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου Στάθης Λιβαθινός, του οποίου η θητεία ολοκληρώνεται την ερχόμενη άνοιξη.

electra1

«Ηλέκτρα» πλήρης στη σύλληψη και άψογη στην εκτέλεση

ΜΑΤΙΝΑ ΚΑΛΤΑΚΗ

Η σοφόκλεια «Ηλέκτρα» που σκηνοθέτησε ο Θάνος Παπακωνσταντίνου για το Εθνικό Θέατρο ήταν η πιο ενδιαφέρουσα παράσταση του φετινού Φεστιβάλ Επιδαύρου. Τα πολλαπλά αναγνωστικά επίπεδα και το ιδιαίτερο βλέμμα του 36χρονου σκηνοθέτη πάνω στο μυθολογικό υλικό αποκαλύπτει σαφείς επιρροές από τις εικαστικές τέχνες και τις παραστάσεις –σπουδές πάνω στον χώρο, στο φως και στην κίνηση– του Μπομπ Γουίλσον. 

dimitrisbogd

Ενα εικοσιτετράωρο με τον σκηνοθέτη Δημήτρη Μπογδάνο

ΜΑΡΙΑΛΕΝΑ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΥ

Είναι Δευτέρα και η επάνοδος από την καλοκαιρινή ρουτίνα αιφνίδια. Τα παντζούρια δεν κλείνουν ποτέ. Πρωινό φως και ξύπνημα γίνονται μετά μουσικής. Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου να έχει υποχρεώσεις (έστω και σχολικές) σηκώνομαι από το κρεβάτι υπό τους ήχους κάποιου αγαπημένου κομματιού.

12s15thr

Τι φέρνει η νέα θεατρική σεζόν στις σκηνές της Αθήνας

ΓΙΩΤΑ ΣΥΚΚΑ

Aλλη μία θεατρική σεζόν που τα έχει όλα. Πολυμορφία, ομάδες που απλώνονται παντού, νέους παραγωγούς, σκηνές που αλλάζουν χέρια, άλλες που επεκτείνονται, κάποιες απρόσμενες συναντήσεις, δάνεια από τη λογοτεχνία, σίγουρες επαναλήψεις που ενισχύουν την έλλειψη φυσιογνωμίας των τελευταίων χρόνων, αλλά και μια διάθεση να καλυφθούν όλα τα γούστα του κοινού.

agamemnon--2

Ο «Αγαμέμνων», τραγικό θύμα μιας επιπόλαιης σκηνοθεσίας

ΜΑΤΙΝΑ ΚΑΛΤΑΚΗ

Ο «Αγαμέμνων», πρώτη τραγωδία της μοναδικής σωζόμενης τριλογίας, της «Ορέστειας» του Αισχύλου, όπως τη σκηνοθέτησε ο Τσέζαρις Γκραουζίνις για το φετινό Φεστιβάλ Επιδαύρου, ενισχύει την άποψη αυτών που υποστηρίζουν ότι κάτι πρέπει ν’ αλλάξει επιτέλους στην ιστορική διοργάνωση. 

4--34

Ο Προμηθέας... Δεσμώτης μιας προβληματικής παράστασης

ΜΑΡΙΑ ΚΑΛΤΑΚΗ

Aν δεν ήταν ο Νίκος Καραθάνος, ο οποίος ερμηνεύοντας τον Προμηθέα Δεσμώτη ξεκλείδωσε και πρόσφερε την υψηλή ποίηση του Αισχύλου στους θεατές σαν ζεστό ψωμί, η παράσταση της Μάρθας Φριντζήλα θα βούλιαζε στα ρηχά – και αυτό για ένα έργο τέτοιας μεγαλειώδους σύλληψης αποτελεί σκηνοθετική ύβρι. Το όραμα μιας ιστορίας πέρα από τον χώρο και τον χρόνο, πέρα από την Ιστορία και τον πολιτισμό, προϋποθέτει από τον σκηνοθέτη πρώτα απ’ όλα συναίσθηση του μεγέθους και της σημασίας του για την ίδια την ουσία της θεατρικής τέχνης. Ο Καύκασος δεν χωράει εύκολα στον περιορισμένο ορίζοντα της «αστικής» μας κουλτούρας.

 

11--11

Πληθωρικό το μουσικό φθινόπωρο

ΓΙΩΤΑ ΣΥΚΚΑ

Σχεδόν όποιο μουσικό είδος κι αν αγαπάμε, από το κλασικό μας λαϊκό τραγούδι έως το ταγκό, από το έντεχνο έως το καλό ροκ κι από τη συμφωνική μουσική μέχρι το ιταλικό και το δημοτικό τραγούδι, αυτόν τον Σεπτέμβριο όλα έχουν παρουσία στο Ηρώδειο.

eretriatheatre

Ολική επαναφορά για την Ερέτρια

ΓΙΩΤΑ ΣΥΚΚΑ

 Πιλοτικό φεστιβάλ αρχαίου δράματος θα πραγματοποιηθεί στις 21, 22 και 23 Σεπτεμβρίου στο αρχαίο θέατρο της Ερέτριας, η αναστήλωση του οποίου αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί έως το καλοκαίρι του 2020.

1--146

Ο «Γάμος του Καραχμέτη» στη Χαλκίδα

Ν.Δ. ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΟΠΟΥΛΟΣ

Δ​​εν είμαι θεατρόφιλος, για πολλούς λόγους προτιμώ να διαβάζω τους αγαπημένους μου θεατρικούς συγγραφείς, Ελληνες και ξένους, αρχαίους και νεότερους. Ωστόσο, «Ο γάμος του Καραχμέτη» θα ερχόταν στις 14 Ιουλίου στην πόλη μας και όσοι γνωστοί μου είδαν την παράσταση στην Αθήνα ή αλλού είχαν ενθουσιαστεί. Ανίατα δυσκίνητος, δεν τόλμησα το ταξίδι προς την Αθήνα.

Περισσότερα