Lοrena Vasquez: «Η απόσταξη δεν είναι μαθηματική εξίσωση, αλλά τέχνη»

Lοrena Vasquez: «Η απόσταξη δεν είναι μαθηματική εξίσωση, αλλά τέχνη»

1' 48" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Συναντήσαμε τη Master Blender του premium ρουμιού Zacapa στο πλαίσιο του World Class στο Βερολίνο, μία από τις ελάχιστες γυναίκες που έχουν αυτόν τον ρόλο στη βιομηχανία του ποτού.

Μικροκαμωμένη, με μάτια που λάμπουν και δυνατό γέλιο. Δεν πίστευα ότι πίσω από παγκοσμίως γνωστές ετικέτες υπάρχουν αυθεντικοί άνθρωποι όπως εκείνη, μέχρι που τη γνώρισα. Η Lοrena δουλεύει για το ρούμι εδώ και 34 χρόνια. Έχει καταγωγή από τη Νικαράγουα, αλλά βρέθηκε στη Γουατεμάλα από έρωτα. «Έμαθα να μαγειρεύω μικρή, επειδή δεν μου άρεσαν τα φαγητά που έφτιαχναν στο σπίτι, όπως μια σούπα με βόειο κρέας, που είχε βαριά μυρωδιά. Κάθε Κυριακή που αυτό το πιάτο έβγαινε στο τραπέζι, εγώ έβαζα τα κλάματα», θυμάται. Άρχισε να εργάζεται στην παραγωγή μπίρας, αλλά οι μπίρες της Γουατεμάλας είναι πικρές, δεν της άρεσαν. Με τις γεύσεις δεν συμβιβάζεται. Στο ρούμι, που είναι γλυκόπιοτο, ξεκίνησε να εργάζεται στον ποιοτικό έλεγχο. «Έμαθα καλά τη δουλειά και η γνώση μού έδωσε περισσότερη αυτοπεποίθηση. Δεν ένιωσα ποτέ φόβο να πω τις σκέψεις μου ή να διορθώσω τους πιο έμπειρους συναδέλφους, παρόλο που στο αποστακτήριο υπήρχαν 200 άντρες και μία Lοrena», υπογραμμίζει.

Σπουδαίο εφόδιό της ο ενθουσιασμός, το πάθος, που δεν έχει χάσει ακόμα και σήμερα, στα 64 της χρόνια. Έφερε σημαντικές καινοτομίες στην παλαίωση του Zacapa, με το σύστημα κλασματικής ανάμειξης Solera, που χρησιμοποιεί βαρέλια Sherry. Πριν από τέσσερα χρόνια, για το Zacapa Reserva Limitada 2014, έστησε με την ομάδα της σε έναν από τους χώρους παλαίωσης ένα θερμοκήπιο (!) με όλα τα μυρωδικά που χρησιμοποιούνται στη μαγειρική της Γουατεμάλα. Τα βαρέλια με το ρούμι «ανάσαιναν» μέσα στα μυρωδικά κι έτσι τα χαρμάνια πήραν νότες από κόλιανδρο, μέντα, χαμομήλι, λεβάντα και ρίγανη, που έδωσαν στο ποτό ένα κομψό φινίρισμα. «Ο χυμός του ζαχαροκάλαμου είναι ζωντανός, η μαγιά ζωντανή. Ολοζώντανο και το βαρέλι, αφού το ξύλο ήταν δέντρο. Πώς περιμένουμε το ρούμι να είναι ίδιο κάθε χρόνο; Δεν υπάρχει αυστηρή εξίσωση, όπως στα μαθηματικά. Η διαδικασία της παλαίωσης είναι σαν τη ζωγραφική. Ο καλλιτέχνης παίρνει ένα, δύο ή δεκάδες χρώματα για να φτιάξει την απόχρωση που επιθυμεί. Αυτές μας δίνουν τα διαφορετικά βαρέλια. Εμείς ταιριάζουμε ποιο ρούμι πάει με ποιο μόνο μυρίζοντάς τα. Αυτή είναι η πιο δύσκολη δουλειά», ξεκαθαρίζει.

 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή