Σε συμβουλευτικά κέντρα μετατρέπονται σταδιακά τα τραπεζικά καταστήματα

Σε συμβουλευτικά κέντρα μετατρέπονται σταδιακά τα τραπεζικά καταστήματα

2' 6" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Υπάρχει διαθέσιμο ραντεβού για την ερχόμενη Πέμπτη μεταξύ 10 και 11 το πρωί, αλλά θα πρέπει μέχρι τότε να έχετε όλα τα απαιτούμενα έγγραφα. Ανάλογα με την πορεία της υπόθεσης ίσως χρειαστούν δύο ακόμη συναντήσεις», έλεγε ο υπάλληλος στον συνομιλητή του στην άλλη άκρη της τηλεφωνικής γραμμής.

Δεν πρόκειται για ραντεβού σε δικηγορικό ή συμβολαιογραφικό γραφείο, αλλά σε κατάστημα τράπεζας και μάλιστα ελληνικής στο κέντρο της Αθήνας για την εξέταση ενός ζητήματος που αντιμετωπίζει ο πελάτης, καθώς τα τραπεζικά καταστήματα αλλάζουν μορφή και μετατρέπονται με γοργά βήματα από κέντρα πληρωμών σε κέντρα συμβουλευτικών υπηρεσιών. Η ραγδαία ανάπτυξη αλλά και η χρήση των νέων ψηφιακών καναλιών, σε συνδυασμό με τα παραδοσιακά εναλλακτικά δίκτυα πληρωμών όπως τα ΑΤΜ, έχουν οδηγήσει το 60% με 70% όλων των εγχρήματων συναλλαγών να γίνονται εκτός ταμείων, με αποτέλεσμα η μετατροπή των καταστημάτων κυρίως σε συμβουλευτικά κέντρα να είναι εφικτή.

Οπως επισημαίνει στην «Κ» επιτελικό στέλεχος συστημικής τράπεζας, η αλλαγή αυτή του ρόλου του τραπεζικού καταστήματος είναι ήδη εμφανής καθώς ολοένα και περισσότερες θέσεις ταμείων στα καταστήματα κλείνουν και οι τραπεζικοί υπάλληλοι αναλαμβάνουν νέους ρόλους, έπειτα από συστηματική εκπαίδευση.

Σε ποιους όμως τομείς επικεντρώνονται οι συμβουλευτικές υπηρεσίες και ποιους πελάτες αφορούν; Οπως αναφέρουν τραπεζικά στελέχη στην «Κ», οι συμβουλευτικές και ενημερωτικές υπηρεσίες δεν αφορούν αποκλειστικά μεγάλους ιδιώτες πελάτες αλλά και απλούς πελάτες λιανικής τραπεζικής που διατηρούν πελατειακή σχέση με την τράπεζά τους: για θέματα στεγαστικής και καταναλωτικής πίστης που σχετίζονται με αδυναμία ή και δυσκολία αποπληρωμής δόσεων, για την επιλογή μιας ευρείας σειράς τραπεζοασφαλιστικών προϊόντων από κλάδους υγείας, αυτοκινήτου, αστικής ευθύνης κ.λπ. καθώς και για επενδυτικά, καταθετικά προϊόντα κλπ. Οι συμβουλευτικές όμως υπηρεσίες δεν σταματούν εδώ.

Προγράμματα

Τράπεζες σχεδιάζουν προγράμματα συμβουλευτικών υπηρεσιών για διαχείριση συνολικής περιουσίας, όχι μόνον των μεγάλων ιδιωτών πελατών αλλά και των πελατών personal banking. Για παράδειγμα μεταξύ άλλων θα τους συμβουλεύουν πώς μπορούν καλύτερα να αξιοποιήσουν το διαθέσιμο εισόδημά τους, να οργανώσουν καλύτερα και πιο συστηματικά τις πληρωμές τους και τον οικογενειακό τους προϋπολογισμό. «Οπως δημιουργείται ο οικογενειακός γιατρός ίσως μπορούμε να πούμε ότι κάτι ανάλογο σχεδιάζεται και στις τράπεζες», λέει χαρακτηριστικά τραπεζικό στέλεχος. Σε επίπεδο επιχειρήσεων και ιδιαίτερα μικρομεσαίων επιχειρήσεων οι συμβουλευτικές υπηρεσίες επεκτείνονται και σε μια σειρά θεμάτων που σχετίζονται με τα επιχειρηματικά πλάνα τους, τη χρηματοδότησή τους κ.λπ. Μέχρι πού μπορούν να φθάσουν όμως οι συμβουλευτικές υπηρεσίες των τραπεζών; Διευθυντικό στέλεχος δικτύου σε παλαιότερο συνέδριο είχε αναφέρει ενδεικτικά υπηρεσίες που ξεφεύγουν από το στενό τραπεζικό πλαίσιο αλλά ενδιαφέρουν το ευρύ κοινό και σχετίζονται με θέματα ακίνητης περιουσίας (μεταβιβάσεις, φορολογία κλπ.), επισημαίνοντας πάντως ότι στη χώρα μας δεν υπάρχει ακόμη το θεσμικό πλαίσιο.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή