Το city branding ως μοχλός ανάπτυξης και συνεργειών

Το city branding ως μοχλός ανάπτυξης και συνεργειών

1' 40" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΡΟΪΔΩ Κ. ΜΗΤΟΥΛΑ,

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ Ε. ΚΑΛΔΗΣ

City Branding και βιώσιμη ανάπτυξη

εκδ. Παπαζήση, σελ. 353

To city branding συνδέεται με μία ευρεία αλλά και συγκεκριμένη θεώρηση της εξέλιξης των τόπων. Προϋποθέτει συνέργειες και βασίζεται σε ένα πολιτιστικό απόθεμα, υλικό όσο και άυλο. Ενα νέο βιβλίο, που συγκεντρώνει και οργανώνει τη σύγχρονη έρευνα για ένα από τα μεγαλύτερα αναπτυξιακά εργαλεία, όπως είναι το city branding, κυκλοφόρησε πρόσφατα από τις εκδόσεις Παπαζήση προσφέροντας μια ανθολόγηση νέας σκέψης. Τον τόμο επιμελήθηκαν από κοινού η Ρόιδω Μητούλα, καθηγήτρια στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο σε θέματα Τοπικής και Περιφερειακής Ανάπτυξης και Αστικής Ανασυγκρότησης και ο Παναγιώτης Καλδής, καθηγητής Εφαρμοσμένων Οικονομικών και Μάρκετινγκ στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, ορίζοντας ένα ερευνητικό τοπίο. Η Ελλάδα άργησε να εισέλθει σε αυτήν τη διαδικασία για πολλούς λόγους. Σήμερα, όμως, υπάρχει μια αυξανόμενη επιστημονική γνώση και παραγωγή ιδεών, μελετών και προτάσεων για την κατανόηση μιας ολικής επένδυσης στον τόπο, μιας επένδυσης που εμπεριέχει τόσο τις μεγάλες επενδύσεις όσο και τους μοχλούς, μικρούς και μεγάλους της τοπικής οικονομίας.

Το city branding μπορεί να αλλάξει το μέλλον των ελληνικών πόλεων, μπορεί να ξεκλειδώσει πηγές χρηματοδότησης και σαφέστατα μπορεί να συμβάλει στην τόνωση της αστικής περηφάνιας, απαραίτητου ψυχικού μοχλού για την προώθηση κάθε αναπτυξιακού σχεδίου. Είναι μια διαδικασία που απαιτεί συνέργειες από πάνω προς τα κάτω αλλά και από κάτω προς τα πάνω.

«Η ισοπεδωτική μορφολογία που επέβαλε η παγκοσμιοποιημένη τεχνολογία και αισθητική, από κοινού με την ανάπτυξη κινητικότητας των λαών, προκάλεσαν την ανάγκη του place branding και του city branding», σημειώνει στον πρόλογο ο Ιωσήφ Στεφάνου, ομ. καθηγητής Πολεοδομίας ΕΜΠ και πρόεδρος του Ινστιτούτου Σύρου. «Την ανάγκη της αναζήτησης των στοιχείων εκείνων τα οποία φαντάζουν μοναδικά, ώστε μία πόλη να είναι ανταγωνίσιμη και επιλέξιμη από τους τουρίστες ή τους επενδυτές, και επομένως κερδοφόρα».

Το βιβλίο συγκεντρώνει ερευνητικές εργασίες για ελληνικούς, κυρίως, τόπους και εστιάζει και στην εφαρμογή των Πολιτιστικών Διαδρομών, όπως στην αρκετά ώριμη πρόταση για τους Δελφούς, που πρόβαλε και στην παρουσίαση του βιβλίου στο Χαροκόπειο, ο οικονομολόγος Κωνσταντίνος Χαλιορής. Είναι σημαντικό ότι το όλο εγχείρημα αναδεικνύει μια νέα γενιά ερευνητών.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή