Εμπορικό κέντρο από τον όμιλο Κωνσταντίνου στη Λυκόβρυση

Εμπορικό κέντρο από τον όμιλο Κωνσταντίνου στη Λυκόβρυση

2' 28" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Χρειάστηκε να περιμένει πάνω από ένα χρόνο, αλλά εντέλει ο όμιλος Κωνσταντίνου εξασφάλισε την ένταξη της επένδυσης που δρομολογεί στην περιοχή της Λυκόβρυσης στις διατάξεις του νόμου περί στρατηγικών επενδύσεων – fast track. Στόχος είναι η ανάπτυξη ενός εμπορικού και ψυχαγωγικού πάρκου, επένδυση συνολικού κόστους της τάξεως των 93,4 εκατ. ευρώ, από την εταιρεία Panita Ltd, συμφερόντων του ομογενούς επιχειρηματία Παν. Κωνσταντίνου, ο οποίος έχει αναπτύξει και διαχειρίζεται και το εμπορικό κέντρο Athens Metro Mall, στην περιοχή του Αγίου Δημητρίου, ήδη από το 2010.

Σύμφωνα με στελέχη του ομίλου, μόλις δημοσιευθεί η σχετική απόφαση της διυπουργικής, θα αρχίσει να «τρέχει» η διαδικασία αδειοδότησης του έργου, με τις εκτιμήσεις, σχετικά με τον χρόνο που θα απαιτηθεί έως ότου είναι εφικτή η έναρξη των εργασιών, να είναι αρκετά αισιόδοξες. Το νέο κέντρο θα αναπτυχθεί σε έκταση 85 στρεμμάτων, η οποία βρίσκεται πλησίον της εθνικής οδού Αθηνών – Λαμίας, στον κόμβο της Λυκόβρυσης (μάλιστα ένα μέρος του οικοπέδου έχει και πρόσοψη στην εθνική), δίπλα από τις εγκαταστάσεις της ΦΑΓΕ. Πρόκειται για οικόπεδα που βρίσκονται στην κατοχή της οικογένειας του εκ Βενεζουέλας ορμώμενου επιχειρηματία, επί τρεις και πλέον δεκαετίες, πριν καν κατασκευαστεί το Athens Metro Mall.

Οπως προκύπτει, το επενδυτικό σχέδιο προβλέπει την ανάπτυξη ενός εμπορικού και ψυχαγωγικού πόλου έλξης επισκεπτών, συνολικής εκμισθώσιμης επιφάνειας 40.000 τ.μ. Περίπου το 50% θα αφορά εμπορικές χρήσεις, με την αξιοποίηση των χώρων για τη φιλοξενία «σημάτων» που αντιπροσωπεύει στην ελληνική αγορά ο όμιλος Κωνσταντίνου, όπως οι αλυσίδες ένδυσης Shana, Benetton, Sisley, Barcode, καθώς επίσης και η αλυσίδα ειδών οικιακού εξοπλισμού «Διάφανο». Το υπόλοιπο 50% των επιφανειών θα αφιερωθεί στην ψυχαγωγία, με την φιλοξενία, μεταξύ άλλων, πολυκινηματογράφων, παιδότοπων, μπόουλινγκ και σημείων εστίασης (εστιατόρια και καφέ). Σύμφωνα με τον σχετικό φάκελο της επένδυσης, από τη λειτουργία του κέντρου προβλέπεται η δημιουργία 722 νέων θέσεων εργασίας.

Οπως αντιλαμβάνεται κανείς, η νέα επένδυση είναι σαφώς πιο φιλόδοξη από το Athens Metro Mall, που ήταν και η πρώτη του είδους για τον όμιλο Κωνσταντίνου, για την κατασκευή του οποίου καταβλήθηκαν συνολικά κεφάλαια της τάξεως των 75 εκατ. ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι το εμπορικό κέντρο στον Αγιο Δημήτριο έχει επιφάνεια 21.500 τ.μ. και φιλοξενεί 95 καταστήματα, 18 εστιατόρια και πέντε αίθουσες κινηματογράφου, όπως επίσης και 1.200 θέσεις στάθμευσης, ενώ εξυπηρετείται και από το μετρό, στοιχείο που έχει συμβάλει στην αποδοχή και επιτυχία του.

Σε κάθε περίπτωση, το νέο εγχείρημα εμφανίζεται αρκετά ενδιαφέρον, καθώς στην ευρύτερη περιοχή δεν υπάρχει κάτι ανάλογο, ενώ καλύπτει αρκετές περιοχές που σήμερα εξυπηρετούνται από άλλα κέντρα, αρκετά πιο απομακρυσμένα, καθώς το κοντινότερο εμπορικό κέντρο σε Λυκόβρυση, Μεταμόρφωση, Κάτω Κηφισιά, Αφίδνες κ.λπ. βρίσκεται στη Φραγκοκκλησιά, στο Μαρούσι (The Mall Athens). Οπως αναφέρουν στελέχη του ομίλου Κωνσταντίνου, αν οι συνθήκες το είχαν επιτρέψει, το εν λόγω έργο θα είχε προχωρήσει αρκετά νωρίτερα, καθώς η οικονομική κρίση δεν αποτέλεσε ανασταλτικό παράγοντα, δεδομένων των σημαντικών «αντοχών» των εμπορικών κέντρων καθ’ όλη τη διάρκεια των ετών της κρίσης. Αντιθέτως, η καθυστέρηση φαίνεται να οφείλεται σε γραφειοκρατικούς παράγοντες, που δεν επέτρεψαν την ταχύτερη εισαγωγή του έργου στις διατάξεις του νόμου περί στρατηγικών επενδύσεων.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή