ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πράσινο φως από Επιτροπή Ανταγωνισμού για την εξαγορά της ΕΕΣΣΤΥ από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Μετά την απόφαση της Επιτροπής μένει μόνον η ολοκλήρωση της συναλλαγής με τη μεταβίβαση των μετοχών και την καταβολή των 22 εκατ. ευρώ.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Aλλη μια αποκρατικοποίηση κλείνει μετά τη θετική απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Πρόκειται για την εξαγορά του 100% των μετοχών της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ) από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Πωλητής είναι το ΤΑΙΠΕΔ και πλέον, μετά και την απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, μένει μόνον η ολοκλήρωση της συναλλαγής με τη μεταβίβαση των μετοχών και την καταβολή του τιμήματος των 22 εκατ. ευρώ. Το πράσινο φως της Επιτροπής Ανταγωνισμού να προχωρήσει η εξαγορά της ΕΕΣΣΤΥ από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ λήφθηκε στις 27 Φεβρουαρίου 2019. Το σχετικό αίτημα συγκέντρωσης των δύο επιχειρήσεων είχε κατατεθεί στις 27 Νοεμβρίου 2018, αλλά η εξέτασή της καθυστέρησε καθώς μεσολάβησε τόσο η αλλαγή προέδρου όσο και άλλες αλλαγές στη διοίκηση της ανεξάρτητης αρχής ανταγωνισμού. Υπενθυμίζεται ότι στις αρχές του έτους τοποθετήθηκε η επίτ. πρόεδρος του Αρείου Πάγου και πρώην σύμβουλος του Πρωθυπουργού, Βασιλική Θάνου.

Σύμφωνα με το σκεπτικό της Επιτροπής Ανταγωνισμού, η συγκέντρωση των ΕΕΣΣΤΥ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ, παρά το γεγονός ότι κατέχουν κάθε μια υπερδεσπόζουσα θέση στις επιμέρους αγορές όπου έχουν δραστηριότητες, εντούτοις δεν εκτιμάται ότι η συγκέντρωσή τους «θα επιφέρει κάθετες επιπτώσεις στις επηρεαζόμενες αγορές, όπως ο αποκλεισμός ανταγωνιστών σε πρόσβαση ή σε πελάτες στην αγορά των εμπορευματικών σιδηροδρομικών μεταφορών, μέσω των υπηρεσιών συντήρησης τροχαίου υλικού από τη νέα οντότητα».

Στην απόφαση ακόμη αναφέρεται ότι το ισχύον ρυθμιστικό πλαίσιο αλλά και ο αρμόδιος φορέας για την τήρησή του, η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), είναι σε θέση «να διασφαλίζουν την ισότιμη πρόσβαση όλων των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων σε υπηρεσίες συντήρησης τροχαίου υλικού από την εξαγοραζόμενη ΕΕΣΣΤΥ, με υποχρεώσεις διαφάνειας και μη διακριτικής μεταχείρισης για όλους τους υφιστάμενους ή δυνητικούς ανταγωνιστές της ΤΡΑΙΝΟΣΕ».

Ως συνέπεια, όλοι όσοι είχαν εναποθέσει τις ελπίδες τους στην Επιτροπή Ανταγωνισμού να σταματήσει την πώληση της ΕΕΣΣΤΥ στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, διαψεύσθηκαν. Η αποκρατικοποίηση της ΕΕΣΣΤΥ είναι η δεύτερη που κλείνει μέσα στη χρονιά, με πρώτη εκείνη της 20ετούς επέκτασης της σύμβασης παραχώρησης του ΔΑΑ.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ