Το ποδήλατο αναζητεί τη θέση του στην Αθήνα

Το ποδήλατο αναζητεί τη θέση του στην Αθήνα

3' 32" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Εγώ πιστεύω ότι μπορεί να γίνει. Οχι γιατί είμαι υποψήφιος. Για έναν πολύ απλό λόγο. Γιατί είμαστε έξι που όλοι συμφωνούμε. Αν δεν το κάνουμε και τώρα, είμαστε άξιοι της μοίρας μας». Η αποστροφή αυτή του Κώστα Μπακογιάννη συνοψίζει την ατμόσφαιρα «σύμπνοιας» που επικράτησε την περασμένη Κυριακή 17/3 στο «debate για το ποδήλατο» μεταξύ έξι υποψηφίων για τον Δήμο Αθηναίων, που οργάνωσαν οι ομάδες ΠΟΔΗΛΑΤισσΕΣ και Φίλοι του Ποδηλάτου στην αίθουσα εκδηλώσεων του Συλλόγου Αρχιτεκτόνων. Το «ναι» στο ποδήλατο ήταν η πρώτη ομόφωνη απόφαση του νέου δημοτικού συμβουλίου, όποια σύνθεση και αν αυτό έχει την επομένη των εκλογών.

Το βασικό ερώτημα των διοργανωτών δεν ήταν άλλο από το πώς μπορούν να δημιουργηθούν οι υποδομές που θα κάνουν τους Αθηναίους να αγκαλιάσουν το ποδήλατο και να νιώσουν ασφαλείς. «Το πιο σημαντικό πράγμα στους ποδηλατοδρόμους που θα φτιάξουμε είναι να τηρηθούν οι κανόνες τους οποίους θα βάλουμε», παρατήρησε ο Παύλος Γερουλάνος («Αθήνα Είσαι Εσύ»). «Αν είναι να ξοδέψουμε λεφτά, να αλλάξουμε το χρώμα των δρόμων, απλώς για να λέμε ότι το κάναμε, δεν έχει νόημα. Αν δεν σχεδιάσουμε σωστούς ποδηλατοδρόμους που εξυπηρετούν ανάγκες και λειτουργούν και τους οποίους προστατεύουμε από την ασυδοσία, δεν πρόκειται να πετύχουμε τίποτα.» Ο Νάσος Ηλιόπουλος («Ανοιχτή Πόλη») δεσμεύθηκε να ασχοληθεί με το ζήτημα από την πρώτη ημέρα. «Είναι σημαντικό την επόμενη ημέρα, αμέσως μετά τις εκλογές, να πούμε ποιο είναι το πρώτο, ποιο είναι το πιο κρίσιμο, ποιο πρέπει να ξεκινήσει τώρα. Αν δώσουμε και κερδίσουμε τη μάχη του παραδείγματος, αν δείξουμε ότι δεν μιλάμε πλέον για μια ουτοπία, ότι μπορεί ο δήμος της Αθήνας να προχωρήσει, να βάλει μπροστά έναν ποδηλατόδρομο, να δείξει ότι γίνεται, ότι είναι λειτουργικός, είναι το σημαντικότερο που μπορεί να κερδίσει ο δήμος».

Από την πλευρά του, ο Κώστας Μπακογιάννης («Αθήνα Ψηλά») τόνισε ότι «η αστική οικονομία, η επιχειρηματικότητα ανθεί με παρεμβάσεις όπως οι ποδηλατόδρομοι, διότι, είναι κοινή λογική, δημιουργούν ένα αστικό τοπίο πολύ πιο φιλικό πολύ πιο λειτουργικό, πολύ πιο ανθρώπινο». Πρόκειται –προσέθεσε– για έργα σχετικά μικρού κόστους, που αλλάζουν πολύ γρήγορα την αίσθηση και την εικόνα της πόλης. «Νομοτελειακά θα πρέπει να καταργήσουμε κάποιες θέσεις στάθμευσης», είπε ο κ. Μπακογιάννης, με τον κ. Γερουλάνο να σημειώνει ότι σήμερα μένει αχρησιμοποίητο το 1/3 των θέσεων στα οργανωμένα πάρκινγκ της πόλης. «Η τιμολογιακή πολιτική για τους κατοίκους πρέπει να αλλάξει και πρέπει να βοηθήσουμε σε αυτό». Να σημειωθεί ότι και οι τρεις δήλωσαν ότι λένε «ναι» στον βόρειο άξονα (Θησείο – Κηφισιά, παράλληλα με τις γραμμές του ΗΣΑΠ – 25 xlm. βρίσκονται εντός του Δήμου Αθηναίων), καθώς και στα τέσσερα πιλοτικά έργα που εγκρίθηκαν πριν από λίγους μήνες από το δημοτικό συμβούλιο (Πετράλωνα, Γκύζη, Μιχ. Βόδα και Ζ. Πηγής/Μαυρομιχάλη).

Σύμφωνα με τον υποψήφιο δημοτικό σύμβουλο με τη «Λαϊκή Συσπείρωση» Στάθη Δρογώση, «πρέπει να υπάρξουν δημόσια δωρεάν δημοτικά πάρκινγκ, όχι όμως σε χώρους που παίρνουν το πράσινο», ενώ πρoσέθεσε ότι η «Λαϊκή Συσπείρωση» βλέπει θετικά τους ποδηλατοδρόμους, αρκεί να είναι χαμηλού κόστους και να υλοποιούνται από τις υπηρεσίες του δήμου. Ο Πέτρος Κωνσταντίνου («ΑΝΤΑΡΣΥΑ στις γειτονιές της Αθήνας») σημείωσε ότι τα τέσσερα πιλοτικά έργα ποδηλάτου που ψηφίστηκαν από το δημοτικό συμβούλιο τον Οκτώβριο «δεν πείθουν». «Δεν γίνεται να λες θα φτιάξω ποδηλατοδρόμους αλλά θα σεβαστώ και το πώς παρκάρουν τώρα τα αυτοκίνητα σε αυτή την πόλη», είπε χαρακτηριστικά. Τέλος, ο Γιάννης Τσιρώνης («ΟΙΚΟΑΘΗΝΑ») επικαλέστηκε την εμπειρία του ως υπουργού Περιβάλλοντος και συνέστησε διαβούλευση. «Παρακαλώ, όταν θα παίρνουμε αποφάσεις, να φωνάζουμε τους ίδιους τους ενδιαφερομένους. Τους ποδηλάτες, τους ανθρώπους που εργάζονται στα μαγαζιά και παρκάρουν, τους κατοίκους. Γιατί, αν δεν μιλάμε με τους άμεσα ενδιαφερομένους, δεν θα βρούμε λύση».

«Δεν είμαστε ένας υποψήφιος, είμαστε ένα ολόκληρο δημοτικό συμβούλιο», παρατήρησε ο κ. Μπακογιάννης. «Το ότι όλοι μαζί μοιραζόμαστε μια κοινή ατζέντα είναι πολύ σημαντικό, θέλω να το κρατήσω, μπορεί να μας δημιουργήσει πολύ μεγάλη αισιοδοξία». «Το μόνο σίγουρο είναι ότι όλοι δεσμευθήκαμε να αλλάξουμε προτεραιότητες», παρατήρησε ο κ. Γερουλάνος. «Πρώτα ο πεζός, μετά το ποδήλατο, μετά το μηχανάκι, μετά το αυτοκίνητο. Αν ξεκινήσουμε έτσι θα δημιουργήσουμε τις συνθήκες ώστε το ποδήλατο να λειτουργεί μέσα στην πόλη και να το επιλέγουμε όλοι για τις μετακινήσεις μας». «Το ένα κομμάτι είναι η πολιτική βούληση και σε αυτό το τραπέζι υπάρχει πολιτική βούληση να περιορίσουμε το αυτοκίνητο και να δούμε πώς προχωράμε σε μία πραγματικά βιώσιμη κινητικότητα», είπε με τη σειρά του ο κ. Ηλιόπουλος.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή