Πού θα πάει τελικά το τραμ;

2' 29" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το τραμ το τελευταίο… ενδέχεται να αντίκρισαν οι κάτοικοι της πρωτεύουσας πριν από περίπου πέντε μήνες στο Σύνταγμα. Και αυτό γιατί τα προβλήματα στατικότητας που διαπιστώθηκαν στον αγωγό που «φιλοξενεί» τον Ιλισό, οδήγησαν στην απόφαση διακοπής λειτουργίας του τμήματος από τον Νέο Κόσμο έως το Σύνταγμα. Η ανακοίνωση για το κλείσιμο του εν λόγω τμήματος είχε γίνει από κοινού από τον υπουργό Υποδομών Χρ. Σπίρτζη και την περιφερειάρχη Αττικής Ρένα Δούρου και συνοδευόταν από εξαγγελίες για έργα που θα οδηγούσαν στην αποκατάσταση της κοίτης του Ιλισού. Τον περασμένο Νοέμβριο ωστόσο, όταν ανακοινώθηκε η προσωρινή διακοπή λειτουργίας του τραμ στο παραπάνω τμήμα, δεν υπήρχε χρονοδιάγραμμα επαναλειτουργίας, καθώς δεν είχε επιλεγεί ακόμη ο τρόπος αποκατάστασης του προβλήματος. Ούτε σήμερα βέβαια υπάρχει σαφής εικόνα για το πώς θα θωρακιστεί η κοίτη του Ιλισού και στη συνέχεια θα επανέλθει το τραμ μεταξύ Συντάγματος και Νέου Κόσμου.

Μεταξύ των εναλλακτικών που έχουν τεθεί στο τραπέζι των συζητήσεων είναι η αποκάλυψη του Ιλισού για αποκατάσταση της σήραγγας από την Καλλιρρόης έως το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, πάνω από τη νησίδα που περνάει το τραμ. Η γνωστή και ως πρόταση Μπελαβίλα (καθώς προτάθηκε από τον πρόεδρο της «Ανάπλασης Αθήνας» Νίκο Μπελαβίλα) προβλέπει τη διέλευση του τραμ από την παλαιά χάραξη, ώστε από την Κασομούλη να βγαίνει στη Συγγρού έως τους Στύλους Ολυμπίου Διός. Σημειώνεται ωστόσο ότι αυτή ήταν η αρχική πρόταση για τη χάραξη του τραμ, η οποία απορρίφθηκε το 2002 από το ΚΑΣ με το σκεπτικό ότι τίθεται σε κίνδυνο η ακεραιότητα της Πύλης και των Στυλών Ολυμπίου Διός, λόγω των κραδασμών του τραμ. Με δεδομένο ότι ενδεχόμενη αλλαγή ή έστω μετατόπιση της χάραξης του τραμ συνεπάγεται πολύ υψηλό κόστος, δεν άργησαν να ακουστούν οι φωνές που θέλουν την κατάργηση του τραμ μεταξύ Νέου Κόσμου και Συντάγματος, με πρόσχημα τη φτωχή επιβατική κίνηση.

Νέες μελέτες

Σημειώνεται ότι το κόστος κατασκευής νέων γραμμών υπολογίζεται σε περίπου 12 εκατ. ευρώ ανά χιλιόμετρο, ενώ φυσικά θα απαιτηθούν νέες μελέτες, περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις, νέα γνωμοδότηση του ΚΑΣ κ.λπ.

Στον αντίποδα, το ενδεχόμενο κατάργησης του προαναφερθέντος τμήματος πρόκειται πρακτικά να «πάει πίσω» τη συγκοινωνιακή εξέλιξη της πόλης, όπως υποστηρίζουν συγκοινωνιολόγοι. Σε πρόσφατες δηλώσεις του μάλιστα ο Γ. Πολύζος, πολεοδόμος, ομότιμος καθηγητής του ΕΜΠ και πρόεδρος της ΕΤΑΔ, υποστήριξε ότι «η πρόταση Μπελαβίλα για την αλλαγή χάραξης από τη Συγγρού και προς το Σύνταγμα είναι ενδιαφέρουσα και τολμηρή. Θα μπορούσε να ενταχθεί σε έναν γενικό σχεδιασμό για την αποσυμφόρηση του κέντρου από τα οχήματα. Κατά την άποψή μου θα ήταν λάθος να καταργηθεί το τμήμα από τον Νέο Κόσμο μέχρι το Σύνταγμα και σαν μέσο θα έμενε “κολοβό”». Ο ίδιος μάλιστα επισήμανε ότι με την υφιστάμενη χάραξη το μέσο είναι εγκλωβισμένο στο Σύνταγμα, ενώ στην πράξη πρέπει να επεκταθεί προς την Ομόνοια, τα Πατήσια και ενδεχομένως και προς την Πειραιώς, την Αλεξάνδρας και τον Στ. Λαρίσης.

Το μέλλον του τραμ φαίνεται ότι κυλάει στην κατεύθυνση των έργων της κοίτης του Ιλισού, ωστόσο προκαλεί ιδιαίτερη ανησυχία το γεγονός ότι υπάρχουν σήμερα φωνές που μιλούν, έστω και δειλά, για ενδεχόμενο κατάργησης τμήματος του μέσου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή