Leasing: Συνεχής Ανάκαμψη

4' 6" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο
Συγκρατημένο ενθουσιασμό δημιούρ- γησε το περσινό έτος, οπότε στην ελ- ληνική αγορά κυκλοφόρησαν 103.431 νέα επιβατικά αυτοκίνητα, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε ο ΣΕΑΑ (Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων). Σε σχέση με το 2017 οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών ήταν αυξημένες κατά 17,4%. Ωστόσο, παρόλο που το 2018 ήταν η 5η συνεχόμενη χρονιά με θετικό πρόσημο, η αγορά αυτοκινήτου βρίσκεται κατά 61,6% χαμηλότερα ως προς τον προ κρίσης μέσο όρο (της περιόδου 2000-2009).
 
Το σίγουρο είναι πως οι εταιρικές πωλήσεις αυτοκινήτων υπερτερούν της λιανικής, με ποσοστό 60%. Είναι λογικό ότι στην ελληνική αγορά αυ- τοκινήτου, σε μια οικονομία που έχει ως βασικό πυλώνα την εξοικονόμηση χρημάτων, επικρατούν οι εταιρικές πωλήσεις, ενώ παράλληλα αυξάνεται και η χρονομίσθωση (leasing) από επιχειρήσεις, αλλά και από ιδιώτες. H τελευταία άλλωστε αποτελεί συμφέρουσα επιλογή με πολλαπλά οφέλη.
 
Επιστρέφοντας τώρα στις πωλήσεις, αν δούμε αναλυτικότερα, η Toyota διατήρησε τα σκήπτρα της αγοράς και το 2018 με μερίδιο αγοράς στο 11,37% και με 11.756 πωλήσεις. Στη 2η θέση ακολούθησε η Volkswagen με ποσοστό 8,72% και 9.023 πωλήσεις, ενώ το βάθρο συμπλήρωσε η Peugeot με μερίδιο 8,09% και 8.371 πωλήσεις. Από εκεί και πέρα, τη δεκάδα συμπληρώνουν οι Nissan (με ποσοστό 7,63% και 7.894 πωλήσεις), Fiat (6,86%, 7.092, αντίστοιχα), Opel (6,7%, 6.931), Suzuki (5,71%, 5.905), Hyundai (5,53%, 5.722), Citroen (5,21%, 5.387) και Renault (4,05%, 4.188). 
 
ΤΑ ΑΛΜΑΤΑ
 
Αξιοσημείωτο είναι ότι σε σχέση με το 2017 τη μεγαλύτερη άνοδο της δεκά- δας σημείωσε η Hyundai (+41,7%) και τη μικρότερη η Opel (4,32%), η οποία έχασε και δύο θέσεις στην κατάταξη. Η Suzuki παρέμεινε στην ίδια θέση, θεαματικό ήταν το άλμα της Peugeot, ενώ οι δύο ακόμη γαλλικές εταιρείες (Citroen και Renault) καταφέρνουν να διατηρούνται σε καλά επίπεδα.
 
Από εκεί και πέρα, το ενδιαφέρον μετατοπίζεται στις πολυτελείς μάρ- κες, με τη Mercedes-Benz να βγαίνει εκτός δεκάδας, αλλά να διατηρεί την 1η θέση στην premium κατηγορία. Συγκεκριμένα, η Mercedes-Benz είχε ποσοστό αγοράς στο 3,7% με 3.787 πωλήσεις, αφήνοντας πίσω της την BMW (2,8%, 2.865) και την Audi (2,6%, 2.662). Συγκρίνοντας με το 2017, αξί- ζει κανείς να παρατηρήσει πως και οι τρεις εταιρείες είχαν αρνητικό πρόση- μο (-3,4% η Mercedes, -9,8% η BMW, -13,7% η Audi), γεγονός ενδεικτικό για τα πολυτελή αυτοκίνητα στην εγχώρια αγορά.
 
Πάντα σε σχέση με το 2017, τη σημαντικότερη άνοδο σημείωσαν η Jaguar (στο +229,73%, με 122 πωλή- σεις), η KIA (+125,14%, 2.830), η Lexus (+66,67%, 60), η Dacia (65%, 1.320) και η Seat (42,42%, 2.669). Από τις μεγα- λύτερες πτώσεις ήταν αυτή της Alfa Romeo (-14,5%), της Abarth (-21,1%) και της SsangYong (-44%). Παρά ταύ- τα, στην ελληνική αγορά το 2018 τα-
 
ξινομήθηκαν οκτώ μοντέλα Maserati, τρεις Bentley, δύο Tesla και μία Aston Martin.
 
ΜΠΡΟΣΤΑ ΤΑ SUPERMINI
 
Από πλευράς μοντέλων, το 2018 κυ- ριάρχησαν τα supermini, με δημο- φιλέστερο το Toyota Yaris, το οποίο προτίμησαν 6.543 οδηγοί. Το VW Polo σημείωσε 3.815 πωλήσεις και το Fiat Panda 3.796. Ακολούθησαν τα Peugeot 208 (3.638), Opel Corsa (3.524), Nissan Micra (2.959), Renault Clio (2.951), Citroen C3 (2.897), Nissan Qashqai (2.882) και Hyundai i20 (2.247).
 
Αξιοσημείωτο είναι πως τα supermini μαζί με τα μικρομεσαία αναλογούν σε πάνω από το 75% των συνολικών πωλήσεων για το 2018. Στα SUV/crossover αναλογεί το 29,23% της περσινής σεζόν με 30.228 πωλή- σεις και δημοφιλέστερο μοντέλο το Nissan Qashqai, που προσπέρασε το Toyota C-HR (με 1.571 πωλήσεις). Ακολούθησαν τα BMW X1 (1.403), VW Tiguan (1.316), Suzuki Vitara (1.183), Suzuki Ignis (1.172), Mercedes GLA (1.131), Volkswagen T-Roc (1.117), Peugeot 2008 (1.008) και Peugeot 3008 (985).
 
Το περιβόητο downsizing και οι μι- κροί σε κυβισμό κινητήρες είχαν την τιμητική τους στην ελληνική αγορά. Συγκεκριμένα, πάνω από το 30% των μοντέλων που πωλήθηκαν πέρυσι ήταν με τρικύλινδρους «χιλιάρηδες»
 
κινητήρες, ενώ το μεγαλύτερο ποσο- στό (στο 38,8% ή 40.164 αυτοκίνητα) ήταν με κινητήρες χωρητικότητας έως 1.600 κ.εκ. Ως προς τον τύπο καυσίμου πέρυσι οι εκδόσεις βενζίνης ήταν συ- νολικά στις 62.154, με μερίδιο 60,1%. Οι εκδόσεις πετρελαίου ήταν στις 36.885 πωλήσεις, με μερίδιο 35,7%. Τα υβριδικά αυξήθηκαν στα 4.109 (4%, εκ των οποίων τα 3.059 είναι Toyota!), το Yaris στα 1.796). Τα ηλεκτρικά και CNG/LPG δεν ξεπέρασαν καν τα 300 αυτοκίνητα και το 0,2%.
 
Η ελληνική αγορά αυτοκινήτου ανακάμπτει και το 2019 η τάση θα είναι ανοδική, παρόλο που στη διάρ- κεια του έτους θα διεξαχθούν εκλογές (βουλευτικές, ευρωεκλογές, αυτοδι- οικητικές). Μια πρώτη εκτίμηση είναι πως η φετινή χρονιά θα κινηθεί πολύ κοντά στις 115.000 πωλήσεις, ενώ ο στόχος των 120.000 πωλήσεων εκτι- μάται πολύ αισιόδοξος.
 
Μεγάλο ρόλο θα παίξει η σταθε- ροποίηση της οικονομίας, που θα επι- τρέψει τη χρηματοδότηση και τη δα- νειοδότηση για αγορά αυτοκινήτου. Μια πιθανή ελάφρυνση σε φόρους καυσίμων, τέλος ταξινόμησης, φόρο πολυτελείας, τεκμήρια, τέλη κυκλο- φορίας κ.ά. πιθανότατα να δώσει μια νέα ώθηση και κυρίως στην αγορά της λιανικής και στο ιδιωτικό leasing. Τέλος, ένα ιδανικό βραχυπρόθεσμο σενάριο θα ήταν η προώθηση της ηλεκτροκίνησης, που θα μπορούσε να συνδυαστεί με την απόσυρση παλιών και ρυπογόνων αυτοκινήτων. 
 

 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή