Η Tesla πουλάει δικαιώματα εκπομπής ρύπων στη Fiat

Η Tesla πουλάει δικαιώματα εκπομπής ρύπων στη Fiat

2' 19" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η Fiat Chrysler αγοράζει δικαιώματα εκπομπής αέριων ρύπων από την Tesla, της οποίας όλα τα μοντέλα είναι ηλεκτρικά, προκειμένου να αποφύγει τα υψηλά πρόστιμα της Ε.Ε. Η εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα πλέον του επιτρεπτού από τα μοντέλα της Fiat Chrysler θα της κόστιζε περίπου 4 δισ. ευρώ κατά το 2020 και 2021, όπως υπολογίζει ο Φιλίπ Χουχουά, αναλυτής της Jefferies.

Με την αγορά των δικαιωμάτων η ιταλο-αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία αντισταθμίζει τους δικούς της υψηλούς ρύπους με τους μηδενικούς της Tesla, διατηρώντας τη μέση εκπομπή αέριων ρύπων εντός του επιτρεπτού ορίου, το οποίο πρόκειται να ελαττώσει η Ε.Ε. το 2021. Σύμφωνα με δήλωση της Fiat Chrysler στο Bloomberg, η εν λόγω συνεργασία τής δίνει την ευχέρεια να συμμορφωθεί με τους κανόνες με τον φθηνότερο δυνατό τρόπο. Βάσει των ευρωπαϊκών κανόνων επιτρέπεται η «εσωτερική» αναδιανομή των αέριων ρύπων μεταξύ των εταιρειών του κλάδου της αυτοκινητοβιομηχανίας. Μάλιστα, η Tesla αποκόμισε έσοδα ύψους 103,4 εκατ. το 2018 και 279,7 εκατ. δολαρίων το 2017 πουλώντας δικαιώματα εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα.

Η συνεργασία Fiat Chrysler και Tesla αποτελεί την πρώτη μεταξύ δύο αυτοκινητοβιομηχανιών που χωρίς καμία προηγούμενη σχέση προχωρούν σε αγοραπωλησία ρύπων ως «στρατηγική συμμόρφωσης, η οποία είναι βιώσιμη εμπορικά», όπως δήλωσε στους Financial Times η Τζούλια Πολισκάνοβα, διευθυντικό στέλεχος της ομάδας λόμπι Transport & Environment. Ο Μάικ Μάνλεϊ, διευθύνων σύμβουλος της Fiat Chrysler, είχε δηλώσει στο παρελθόν πως η εταιρεία θα εκμεταλλευθεί όλες τις πιθανές επιλογές προκειμένου να μην παραβιάσει τους ευρωπαϊκούς κανόνες. Μεταξύ άλλων, όπως είχε αναφέρει ο κ. Μάνλεϊ, είναι διατεθειμένη να σταματήσει την κυκλοφορία των πιο ρυπογόνων μοντέλων και να συνεχίσει αποκλειστικά με την πώληση ντίζελ.

Σύμφωνα με ανακοίνωση στην ιστοσελίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στις 25 Φεβρουαρίου, η Fiat Chrysler συνεργάζεται από αυτή την ημερομηνία με την Tesla, όπως επίσης συνεργάζονται για τον ίδιο σκοπό οι ιαπωνικές Mazda και Toyota – η Toyota κατέχει 5% των μετοχών της Mazda.

Οι νέοι αυστηρότεροι ευρωπαϊκοί κανόνες, οι οποίοι θα τεθούν σε ισχύ από το 2021, ορίζουν ως πλαφόν κατά μέσον όρο για όλα τα οχήματα που παράγει μια αυτοκινητοβιομηχανία την εκπομπή 95 γρ. διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο, ενώ μέχρι το 2018 η μέση τιμή εκπομπών ήταν στα 120,5 γρ., σύμφωνα με τους FT. Παρότι η Fiat Chrysler έχει θέσει ως μελλοντικό στόχο την κυκλοφορία υβριδικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων, όπως άλλωστε και όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες παγκοσμίως, θεωρείται πως βρίσκεται αρκετά βήματα πίσω σχετικά με την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης σε σχέση με τους ανταγωνιστές στον κλάδο. Απόδειξη αποτελεί το γεγονός ότι τα μοντέλα της παρήγαγαν κατά μέσον όρο 123 γρ. διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο το 2018. Σχετική έρευνα της PA Consulting εκτιμούσε –πριν από την ανακοίνωση της συνεργασίας με την Tesla– πως η ιταλο-αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία θα υπερέβαινε το νέο ευρωπαϊκό όριο κατά 6,7 γραμμάρια, καταγράφοντας τη μεγαλύτερη υπέρβαση σε σύγκριση με τις υπόλοιπες 13 αυτοκινητοβιομηχανίες που εξέτασε στο ίδιο πλαίσιο.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή