Στην «Ακτωρ Παραχωρήσεις» η μαρίνα Αλίμου με εφάπαξ τίμημα ύψους 57,5 εκατ.

Στην «Ακτωρ Παραχωρήσεις» η μαρίνα Αλίμου με εφάπαξ τίμημα ύψους 57,5 εκατ.

2' 38" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Υστερα από μια ηλεκτρονική πλειοδοτική διαδικασία, που διενεργήθηκε για πρώτη φορά σε διαγωνισμό παραχώρησης του ΤΑΙΠΕΔ, η «Ακτωρ Παραχωρήσεις» αναδείχθηκε πλειοδότρια του δικαιώματος χρήσης και εκμετάλλευσης της μαρίνας Αλίμου για περίοδο 40 ετών.

Το εφάπαξ τίμημα που προσέφερε ήταν 57,5 εκατ. και επικράτησε έτσι των άλλων δύο υποψηφίων, δηλαδή της ΑΒΙΑΡΕΠΣ, συμφερόντων του ομίλου Γ. Γρύλου, και της κοινοπραξίας Lamda-Dogus. Η συνολική αξία της συμφωνίας, κατά το ΤΑΙΠΕΔ, υπερβαίνει τα 177 εκατ. εάν συμπεριληφθεί τόσο το εφάπαξ καταβλητέο ποσό κατά την έναρξη της παραχώρησης όσο και η ετήσια αμοιβή παραχώρησης πλέον ποσοστού επί των ετήσιων ακαθάριστων εσόδων της μαρίνας για την επόμενη 40ετία. Η τιμή εκκίνησης της ηλεκτρονικής δημοπρασίας (e-Auction) που έλαβε χώρα την Τρίτη το πρωί προσδιορίστηκε στα επίπεδα των 50 εκατ., αρκετά υψηλότερα από τις έγγραφες δεσμευτικές προσφορές που είχαν υποβληθεί, αναφέρουν οι σχετικές πληροφορίες, καθώς το Ταμείο επιδιώκοντας το βέλτιστο δυνατό τίμημα επικαλέστηκε, ως είχε δικαίωμα, αφενός την υψηλότερη έγγραφη δεσμευτική οικονομική προσφορά που υποβλήθηκε κατά τον πρώτο γύρο και αφετέρου την ανεξάρτητη αποτίμηση της αξίας της παραχώρησης που έχουν κάνει δύο σύμβουλοι που προσέλαβε προς τούτο. Ο παραχωρησιούχος δεσμεύεται να υλοποιήσει εντός της επόμενης 5ετίας επενδύσεις της τάξης των 50 εκατ., μέσω των οποίων η μαρίνα Αλίμου θα εκσυγχρονισθεί και θα μετατραπεί σε κορυφαίου επιπέδου τουριστικό λιμένα.

Σχολιάζοντας με ανακοίνωσή της την εξασφάλιση της παραχώρησης της μαρίνας οι «Ακτωρ Παραχωρήσεις Α.Ε.» σημείωσε πως «η εταιρεία έχει στόχο να αξιοποιήσει πλήρως τις δυνατότητες ανάπτυξης που δίδονται από το σχετικό Προεδρικό Διάταγμα, με χρήσεις τουρισμού, πολιτισμού και αναψυχής, γραφειακούς και εμπορικούς χώρους, χώρους ναυταθλητισμού και εστίασης, στις 5 ζώνες χρήσεων και λειτουργιών αυτής με τη μέγιστη επιτρεπόμενη εκμετάλλευση των 18.520 τ.μ., υλοποιώντας συνολικές επενδύσεις της τάξης των 50 εκατ.».

Η μαρίνα Αλίμου διαθέτει σήμερα περισσότερες από 1.100 θέσεις ελλιμενισμού για σκάφη αναψυχής διαφόρων μεγεθών. Η ανάπτυξη της μαρίνας Αλίμου σε σύγχρονο κέντρο υποστήριξης του θαλάσσιου τουρισμού με σκάφος αναψυχής και ταυτόχρονα πόλο τουρισμού και αναψυχής επισφραγίστηκε τον περασμένο Αύγουστο με την έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος (Π.Δ.) έγκρισης του γενικού σχεδιασμού της μαρίνας, μετά την εκπόνηση των αναγκαίων μελετών με πρωτοβουλία του ΤΑΙΠΕΔ.

Το Π.Δ. επιτρέπει στη χερσαία ζώνη της μαρίνας Αλίμου, επιφάνειας περίπου 210 στρεμμάτων, συνολική δόμηση 18.520 τ.μ. με χρήσεις που αφορούν τη λειτουργία της μαρίνας, χρήσεις αναψυχής και εστίασης, καθώς και αθλητικές αλλά και εμπορικές χρήσεις, όπως ξενοδοχεία, εκθεσιακό-συνεδριακό κέντρο και εμπορικά καταστήματα.

Νέο οδικό έργο 180 εκατ. στη Ρουμανία

Η «Ακτωρ», θυγατρική του ομίλου Ελλάκτωρ, σε κοινοπραξία με την τοπική εταιρεία Euro Construct Trading ’98 SRL, ανέλαβε στη Ρουμανία νέο οδικό έργο αξίας 180 εκατ. ευρώ. Το έργο αφορά τη μελέτη και την κατασκευή του τρίτου τμήματος (Lot 3) της περιφερειακής οδού του Βουκουρεστίου, συνολικού μήκους 18 χλμ., το οποίο, βάσει της σύμβασης θα πρέπει να σχεδιαστεί από την κοινοπραξία εντός δώδεκα μηνών και να κατασκευαστεί σε διάστημα άλλων τριάντα μηνών. Επιπλέον, η «Ακτωρ» διεκδικεί άλλα δύο έργα στη Ρουμανία, συνολικού προϋπολογισμού 1,3 δισ. ευρώ. Πρόκειται για την αναβάθμιση των τμημάτων Brasov – Apata και Cata – Sighisoara της σιδηροδρομικής γραμμής Brasov – Sighisoara και τα τμήματα Brasov – Apata και Cata – Sighisoara της ίδιας γραμμής. Με την προσθήκη του παραπάνω έργου, το ανεκτέλεστο υπόλοιπο της «Ακτωρ» θα ξεπεράσει το 1,8 δισ. ευρώ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή