Η οδός Ευφράνορος στο Παγκράτι είναι ένας μάλλον αδικημένος δρόμος. Θεωρητικά θα μπορούσε να είναι η συνέχεια της πολύ πιο αναγνωρίσιμης οδού Ερατοσθένους, που έχει αφετηρία τις παρυφές του Παναθηναϊκού Σταδίου και ανηφορίζει μέχρι την πλατεία Πλαστήρα. Ο πολύβουος κόμβος της πλατείας δημιουργεί έναν αόρατο οπτικό και ηχητικό φράχτη· δυτικά τα καφέ και τα στέκια της οδού Αρχιμήδους και πιο πάνω της πλατείας Βαρνάβα, και ανατολικά η φιλήσυχη οδός Ευφράνορος.


Θέα στον Λυκαβηττό από τη διάφανη απόληξη του κυλινδρικού κλιμακοστασίου.

Αναπάντεχα φαρδύς δρόμος για κεντρική συνοικία, διατηρεί μια γνήσια αθηναϊκή ατμόσφαιρα. Όσο για την ονομασία του, την οφείλει στον φημισμένο  Έλληνα καλλιτέχνη Ευφράνορα, ζωγράφο, γλύπτη και χαλκουργό, έναν από τους σημαντικότερους του 4ου αιώνα π.Χ.


Άποψη του εσωτερικού και τα ξύλινα συρόμενα πανό, σήμα κατατεθέν της μελέτης.

Εδώ, λοιπόν, στο νούμερο 6 της φιλήσυχης οδού, μια νέα πολυκατοικία ανεβάζει τους παλμούς της ευρύτερης περιοχής. Εκκεντρική αρχιτεκτονικά, αν την αντιπαραβάλεις με τις συμβατικές τυπολογίες της γειτονιάς, εξάπτει την περιέργεια και δημιουργεί «στρατόπεδα» υποστηρικτών και μη στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Την υπογράφει ένα από τα πλέον καταξιωμένα αρχιτεκτονικά γραφεία της πρωτεύουσας, των Δημήτρη Ησαΐα και Τάση Παπαϊωάννου. Επιπλέον ενδιαφέρον προσδίδει το γεγονός ότι τα έξι οροφοδιαμερίσματα της νέας πολυκατοικίας προορίζονται αποκλειστικά για βραχύβιες μισθώσεις. Στο μυαλό του Έλληνα επενδυτή δεν ήταν μόνο η «μόδα» του airbnb, αλλά και η γειτνίαση με το νέο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Γουλανδρή, που αναμένεται να ανοίξει τις πόρτες του τον προσεχή Σεπτέμβριο στην οδό Ερατοσθένους.


Έργο του Αλέκου Φασιανού στην είσοδο του κτιρίου.

Τα διαμερίσματα δεν είναι μεγαλύτερα των 65 τετραγωνικών μέτρων, αποτέλεσμα του περιορισμένου και ελαφρώς στρεβλού οικοπέδου. «Ταυτότητα» στο κτίριο προσδίδουν το ημικυλινδρικό κλιμακοστάσιο, που προβάλλει σαν ξεχωριστό στοιχείο της σύνθεσης, και τα ξύλινα συρόμενα πανό της πρόσοψης, που προσφέρουν τόσο ηλιοπροστασία όσο και οπτική απομόνωση από τα απέναντι κτίρια. Ταυτόχρονα, τα εξωτερικά σκιάδια δίνουν στην πολυκατοικία μια διαρκώς μεταβαλλόμενη όψη, ανάλογα με τις ανάγκες των χρηστών ή τη θέση του ήλιου. Τρία «διπλά» έργα του Αλέκου Φασιανού χαρίζουν προστιθέμενη αξία στο τελικό αποτέλεσμα, που ήδη απολαμβάνουν οι πρώτοι ένοικοι.
 

Online

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ